اجتماعی

کمبود منابع آب برای حیات وحش برخی مناطق تهران/ پاکسازی مستمر آبشخورها

پس از خشکسالی در کشور ، کمبود منابع آب و علوفه برای حیات وحش به یک معضل بزرگ در محیط طبیعی تبدیل شده است. مدیر نظارت بر حیات وحش استان تهران گفت: تأمین و تصفیه آب چهار حلقه چاه در استان تهران به طور مداوم انجام شده و تاکنون در هیچ منطقه ای نیازی به حفاظت دستی حیات وحش نیست.یکی از استان های تهران.

محمد کرمی در گفت وگو با سلام آنلاین وی با اشاره به اینکه تأمین آب تمیز و آب آشامیدنی در چهار منطقه استان تهران توسط محیط بانان دنبال شد ، گفت: محیط بانان در بازدید از چهار منطقه ، در صورت لزوم کلیه منابع آب آشامیدنی را تمیز و تصفیه کردند.

مدیر اداره حیات وحش استان تهران با تأیید اینکه نیازی به حیات وحش دست ساز در هیچ یک از مناطق چهارگانه تهران نیست ، خاطرنشان کرد: در این فصل علی رغم قانون خشکسالی ، به نظر می رسد دیگر نیازی به حیات وحش نیست ، هنوز غذای خشک در چهار منطقه برای تغذیه حیات وحش کافی است. با این وجود ، عمده ترین مشکلاتی که در شرایط فعلی با آن روبرو هستیم کمبود منابع آب و تأمین آب منابع آب آشامیدنی به ویژه در مناطق جنوبی استان تهران از جمله منطقه حفاظت شده کویر در ورامین است.

وی گفت: “در قسمت جنوبی استان تهران ، به ویژه منطقه حفاظت کویر ، آب به صورت دستی و از طریق مخازن آب به چاه ها منتقل می شود و در آنجا ریخته می شود و این عمل توسط نگهبانان انجام می شود.” روزانه یا روزانه به عنوان مورد نیاز

به گفته کرمی ، تأمین آب مورد نیاز حیوانات وحشی در مناطق شمالی تهران از جمله لار ، شمیرانات و فیروزکوه به دلیل وجود رودخانه های جاجرود ، لار و … کمتر از مناطق جنوبی تهران مشکل دارد. این مناطق از وضعیت خوبی برخوردار هستند در مورد منابع آب.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا