اجتماعی

کشف بیش از ۴ میلیون واحد انواع ارز توسط پلیس/ توقیف حدود ۱۳۰۰ خودروی حامل اقلام ممنوعه و شوتی

رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا از دستگیری 24 اخلالگر بازار سکه و ارز در بهار امسال خبر داد و گفت: از این افراد بیش از چهار میلیون دستگاه کشف شد.

به گزارش سلام آنلاین، سردار حسین رحیمی در جلسه تشریح عملکرد سه ماهه پلیس امنیت اقتصادی با توجه به معرفی امسال از سوی فرمانده ارشد پلیس امنیت اقتصادی، گفت: برنامه های ویژه ای را در دستور کار خود قرار داد. امسال بر مبارزه با قاچاق سازمان یافته و کلان تمرکز کرده ایم و در این منطقه نسبت به مدت مشابه سال قبل 62 درصد رشد داشته ایم.

بهار امسال شاهد افزایش 87 درصدی پرونده های قاچاق کالا و ارز غیرمجاز بودیم. وی گفت: پلیس امنیت اقتصادی در اکثر گمرکات مستقر است و آمار ما از این اداره نشان می دهد که بیشتر پرونده های تشکیل شده در حوزه پلیس گمرک به ویژه در دو گمرک شهید است. 33 درصد افزایش در پرونده های تشکیل شده در حوزه قاچاق سازمان یافته داریم.

فرجا، رئیس پلیس امنیت اقتصادی در تشریح اقدامات معاونت مبارزه با جرایم اقتصادی در بهار امسال نیز گفت: در سه ماهه نخست امسال شاهد افزایش 14 درصدی پلیس جرایم اقتصادی بودیم.

رحیمی مرکز عملیات پلیس امنیت اقتصادی را بهار امسال 29 پرونده کلان اقتصادی را رسیدگی کرد و گفت: در این منطقه نسبت به مدت مشابه رشد 100 درصدی داشته ایم.

فرجا، رئیس پلیس امنیت اقتصادی در پاسخ به سوالی درباره ارزش ریالی یافته های پلیس امنیت اقتصادی گفت: بهار امسال شاهد افزایش 23 درصدی ارزش ریالی پرونده های کشف شده توسط پلیس امنیت بودیم. اقتصاد. .

وی با بیان اینکه بر اساس اجرای طرح هدف 9 مرحله ای در سه ماهه امسال، گفت: با اجرای این طرح 2.17 دستگاه خودروی حامل کالای قاچاق توقیف شد که 3 هزار و 472 مظنون دستگیر و 3 هزار و 506 پرونده نیز در این زمینه دستگیر شدند. بایگانی شده است. این طرح ها مربوط به برخورد با تمام جرایم اقتصادی است.

به کفته رحیمی با اجرای طرح های ملی، منطقه ای و استانی و …. در مبارزه با قاچاق کالا و ارز با اولویت حقوق گمرکی، سوخت، دخانیات، کالاهای ترانزیتی، کالاهای ممنوعه، دام، گندم و آرد و نیروی انتظامی. یافته ها مبارزه با مواد مخدر نسبت به سه ماهه قبل 13 تا 2400 درصد افزایش یافته است.

رحیمی همچنین با اشاره به اجرای طرح برخورد با خودروهای تندرو حامل کالای غیرمجاز یا «تیراندازی» گفت: از ابتدای امسال تا پایان خردادماه 608 دستگاه خودرو موسوم به کامیون حامل سوخت بوده است. احشام و غیره کشف و ضبط و بیش از دو میلیارد و 293 میلیون تومان به ارزش 293 میلیون از آنها کشف شد.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا با اشاره به اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز اولویت دار در مبارزه با قاچاق کالاهای ممنوعه گفت: بر اساس این طرح 689 خودرو حامل کالاهای غیرمجاز از جمله سلاح گرم بوده است. محصولات دستگاه های ماهواره ای و غیره مصادره شد.

وی از اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا در اولویت تجارت دخانیات و کالاهای ترانزیتی خبر داد و گفت: در این طرح 566 دستگاه خودرو توقیف شد و کشفیات این طرح بیش از 3 میلیارد و 593 دستگاه برآورد شده است.

رحیمی در ادامه این نشست به تشریح فعالیت پلیس گمرک در سه ماهه سوم امسال پرداخت و گفت: در این حوزه شاهد افزایش 21 درصدی بازرسی و کنترل کالاهای گمرکی نسبت به مدت مشابه سال گذشته هستیم. سال در سه ماهه امسال شاهد افزایش 64 درصدی پرونده های بالای 10 میلیارد تومان و افزایش 150 درصدی حجم کالاهای کشف شده در محدوده پلیس گمرک بودیم.

وی همچنین درباره برخورد پلیس با اخلال در بازار ارز و سکه طلا گفت: طرح مبارزه با اخلال در بازار ارز با هماهنگی بانک مرکزی و در این مدت و در اجرای طرح در حال اجراست که 24 متهم دستگیر و نزدیک به از آنها چهار میلیون و 200 واحد ارز کشف شد. همچنین لازم به ذکر است که از متهم ۷۰ هزار دلار پول تقلبی کشف شد.

به گفته رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا، برای تامین امنیت اقتصادی مردم و پیروی از منویات مقام معظم رهبری، با قدرت و ایمان ایستادگی کرده و روز به روز عرصه را بر جنایتکاران و اقتصاد تنگ خواهد کرد. فساد.

انتهای پیام/

انتشارات اجتماعی

تحقیقگر تخصصی در زمینه تحولات اجتماعی و تأثیر آن بر جامعه. نگارش مقالات کوتاه و مفید.
دکمه بازگشت به بالا