اجتماعی

کدام ورزش منجر به کاهش بی‌خوابی می‌شود؟

سلام آنلاین/ خراسان رضوی نتایج یک مطالعه بین المللی 10 ساله نشان می دهد که ورزش منظم، دو تا سه بار در هفته برای مدت طولانی، با کاهش خطر بی خوابی و همچنین ظرفیت خواب توصیه شده بین 6 تا 6 ساعت در هر 9 ساعت مرتبط است. شب

به گفته محققان، ورزش منظم با سلامت کلی بهتر همراه است و نتایج چندین مطالعه نشان می دهد که فعالیت بدنی بهتر، کیفیت خواب بهتر و حتی علائم بهتر بی خوابی مزمن بالا می رود، اما کاملاً مشخص نیست که چه سطح، جنس، سن . وزن (شاخص توده بدنی)، آمادگی عمومی، سلامت عمومی و نوع ورزش در این رابطه نقش دارند.

فعالیت بدنی و خواب

ورزش منظم با سلامتی بهتر مرتبط است و بسیاری از مطالعات نشان داده اند که فعالیت بدنی برای خواب مفید است و می تواند علائم بی خوابی مزمن را بهبود بخشد. ارتباط مثبت بین فعالیت بدنی و خواب ممکن است موضوع تعدادی از تنظیمات مانند جنسیت، سن، شاخص توده بدنی، سطح آمادگی جسمانی، سلامت عمومی و ویژگی‌های نوع ورزش مورد نظر باشد. روی یکدیگر تأثیر بگذارند.

برای بررسی این موضوع، محققان فراوانی، مدت و شدت فعالیت بدنی هفتگی و علائم بی خوابی، خواب آلودگی بیش از حد شبانه و خواب آلودگی در طول روز را در بین 21 فرد میانسال در این مرکز، 9 کشور در اروپا، ارزیابی کردند.

در مجموع 4399 شرکت‌کننده در مطالعه (2085 مرد و 2254 زن) از نظرسنجی سلامت تنفسی اتحادیه اروپا انتخاب شدند.

آنها در ابتدا به سوالاتی در مورد دفعات و مدت فعالیت بدنی و 10 سال بعد در مورد فعالیت بدنی، علائم بی خوابی (پرسشنامه خواب پایه نوردیک، مقیاس پنج)، مدت زمان خواب و مقیاس خواب Epworth پاسخ دادند. داده شده

ویژگی های تحقیق

شرکت‌کنندگانی که گزارش دادند حداقل دو بار یا بیشتر در هفته به مدت یک ساعت یا بیشتر ورزش می‌کردند، به‌عنوان فعال فیزیکی طبقه‌بندی شدند.

در طول 10 سال، 37٪ (1601) از شرکت کنندگان به طور مداوم غیر فعال بودند. 18 درصد (775) فعالیت بدنی دارند. 20 درصد (881) غیرفعال و 25 درصد (1082) به طور مداوم فعال شدند.

شرکت کنندگان در نروژ احتمالاً به طور مداوم فعال هستند، در حالی که شرکت کنندگان در اسپانیا و پس از استونی احتمالاً به طور مداوم غیرفعال هستند. شرکت‌کنندگانی که به طور منظم فعال بودند، به احتمال زیاد مردان جوان‌تر و کم وزن‌تر بودند. آنها هم کمتر سیگار می کشند و حالا بیشتر کار می کنند.

کدام ورزش منجر به کاهش بی خوابی می شود؟

نتایج تحقیق

پس از تنظیم سن، جنس، وزن (شاخص توده بدنی)، سابقه سیگار کشیدن و مرکز تحقیقات، افرادی که به طور مداوم فعال بودند کاهش قابل توجهی داشتند (42 درصد) کمتر احتمال داشت که در به خواب رفتن مشکل داشته باشند و 22 درصد. علائم بی خوابی و 40٪ کمتر احتمال دارد که 2 یا 3 علامت بی خوابی را گزارش کنند (کمتر از 37٪).

علائم بی خوابی نیز به طور مستقل با سن، جنس و وزن زن مرتبط است.

از نظر کل خواب‌آلودگی شبانه و خواب‌آلودگی در روز پس از تطابق سن، جنس، وزن، سابقه مصرف سیگار و مرکز تحقیقات، شرکت‌کنندگان فعال بیشتر احتمال دارد که خواب طبیعی داشته باشند، در حالی که شرکت‌کنندگان غیرفعال کمتر در گروه قرار دارند.

افرادی که کم تحرک هستند 55 درصد کمتر از حالت عادی (55 درصد) و 29 درصد کمتر به خواب کوتاه (6 ساعت یا کمتر) و 52 درصد بیشتر احتمال دارد که بیشتر بخوابند. (9 ساعت یا بیشتر) بخوابید. . افرادی که فعال بودند 21 درصد خواب طبیعی بیشتری نسبت به افرادی که کم خواب بودند داشتند.

محققان اذعان کردند که نمی توان آنها را با قصد تغییر سطح فعالیت بدنی بین دو نقطه زمانی و همه عناصری که بر ارزشیابی موضوعی تکیه داشتند از طریق پرسشنامه ارزیابی کرد.

با این حال، آنها به این نتیجه رسیدند که نتایج ما با مطالعات قبلی که تأثیر فعالیت بدنی بر علائم بی‌خوابی را نشان می‌داد، مطابقت دارد، نتایج یک متاآنالیز اخیر که نتایج را بررسی کرد. اثرات ورزش شدید و منظم بر طیف وسیعی از تغییرات خواب. نشان داده شده است که ورزش شدید (کمتر از یک هفته ورزش) تأثیر کمی بر بسیاری از اقدامات هدفمند خواب، مانند مدت زمان کل خواب، علائم بی خوابی و کیفیت خواب دارد.

علاوه بر این، این متاآنالیز مزایای بیشتری از ورزش منظم برای پارامترهای ذهنی و هدف خواب در طول زمان پیدا کرد. ورزش منظم تاثیر کمی بر زمان کل خواب و اثر خواب، اثرات مفید کم تا متوسط ​​بر تاخیر در شروع خواب و تاثیر متوسطی بر کیفیت خواب دارد.

نتایج تحقیق حاضر بیشتر بر اهمیت ثبات در ورزش در طول زمان تأکید می کند، زیرا این ارتباط برای اولین فرد فعال که غیرفعال می شود از بین می رود.

این یافته ها در مجله BMJ Open منتشر شده است.

منابع

https://www.news-medical.net

https://bmjopen.bmj.com

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا