فرهنگ و هنر

کدام ماموریت در دستور کار شورای هنر قرار گرفت؟

وزیر اطلاعات گفت: بررسی و تصویب اسناد در حوزه های مختلف هنری در سال جاری به عنوان یک ماموریت مهم در دستور کار شورای هنری کشور قرار گرفته است و از این حیث اسناد موسیقی تنها توسط اعضا بررسی می شود. یکی دستور کار اولین جلسه شورای هنری در سال 1402. امیدواریم با بررسی صیغه این سند در جلسات متعدد، به تصویب شورای هنری کشور برسد.

محمدمهدی اسماعیلی نیز با تاکید بر اینکه رسیدگی و رفع موانع مطالبات جامعه هنری کشور از رویکردهای مهم شورای هنر در دوره جدید است، گفت: وزارت فرهنگ دولت مردمی متعهد است احساس ویژه در کاهش مشکلات اهالی فرهنگ و هنر را بر عهده دارد و در این راستا به هیچ تلاش و اقدامی برای تسهیل هنرمندان اوایل انقلاب تکیه نخواهد کرد.

به گزارش آقای سلام آنلاین به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و اسلام، وزیر در آخرین جلسه شورای ملی هنری در سال جدید که صبح امروز دوشنبه برگزار شد، دستور داد. 13 اردیبهشت به وقت وزارت وی با تاکید بر اینکه شورای ملی هنر وظیفه مهمی است و بسیار مهم است، گفت: موانع در برابر مطالبات جامعه هنری کشور بخش مهمی از رویکرد حوزه هنری به حوزه هنری است. دوران جدیدی است و از این نظر باید از توانمندی های واقعی و مشروع اعضای حوزه هنری نهایت استفاده را کرد.

اسماعیلی تقویت کامل حوزه هنری را ضرورت رسیدگی به موانع و مشکلات جامعه هنری کشور برشمرد و گفت: وزارت فرهنگ حکومت مردمی اهتمام ویژه ای به کاهش مشکلات مردم دارد.مردم. فرهنگ و هنر و در این راستا هیچ کوشش و اقدامی برای او در تسهیل ظهور هنرمندان اولیه انقلاب دریغ نخواهد کرد.

اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی سال گذشته با تایید اینکه حوزه هنری کشور مصوبات خوبی در زمینه های مختلف داشته است، اظهار داشتند: از جمله می توان به بازنگری در قانون صدور مجوز اشاره کرد.تولید فیلم و موسسات فرهنگی که امیدواریم در این زمینه تصمیم گیری شود. در این راستا نیز حمایت قوی خواهد شد.سال جدید باید ادامه یابد.

اسماعیلی گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی آمادگی کامل برای ارتقای کمی و کیفی وضعیت آموزش هنر را دارد و تدوین و اجرای اسناد جامع آموزش هنر برای ارتقای وضعیت آموزش هنر را می توان به عنوان راهکاری مناسب در نظر گرفت. گام اول و جدی، وزارت فرهنگ در این زمینه باید زمینه همکاری با سایر نهادها را فراهم کند.

وی در ادامه با اشاره به انعقاد تفاهم نامه همکاری بین وزارت فرهنگ و آموزش و پرورش با موضوع «هر دانش آموز یک هنر است»، خاطرنشان کرد: این قرارداد که اواخر سال گذشته طرفین امضا کردند، عالی ترین توافقنامه برای سیاست دولت است. اصلاح هنر.» امیدواریم این پروژه مهم با همکاری همه جانبه مسئولان وزارت آموزش و پرورش به اهداف تعیین شده دست یابد.

وزیر فرهنگ در بخشی دیگر از این سخنان گفت: بررسی و تصویب اسناد در حوزه های مختلف هنری در سال جاری رسالت مهمی در دستور کار شورای هنری کشور است و از این حیث سند موسیقی یکی از دستور کار اولین جلسه شورای هنر در سال 1402 توسط اعضا مورد بررسی قرار می گیرد که امیدواریم با بررسی عبارات این سند در قسمت بسیاری به تصویب شورای ملی هنر برسد.

لازم به ذکر است ارائه گزارش پیش نویس تفاهم نامه همکاری بین وزارت فرهنگ و آموزش و پرورش با عنوان «هر دانش آموز یک هنر» و ارائه ویژگی های کلی و اساسی «سند موسیقی» بخشی است. از دستور کار . . اولین جلسه شورای ملی هنر در سال جدید.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا