اقتصادی

کاهش چشمگیر تورم کالاهای مصرفی در بخش صنعت

کاهش قابل توجه تورم مصرف کننده در صنعت

مرکز آمار با انتشار جزئیات تورم مصرف کننده در آبان ماه امسال از کاهش چشمگیر کالاهای مصرفی صنعتی اعم از لوازم خانگی، مبلمان، پوشاک و روغن خبر داد.

به گزارش خبرگزاری سلام آنلاین، نرخ تورم ماهانه پوشاک و کفش در آبان ماه امسال به 2.6 درصد رسید که پایین ترین رقم از ماه می است.

نرخ تورم نقطه‌ای پوشاک و کفش (افزایش قیمت نسبت به ماه مشابه سال قبل) در آبان ماه امسال 34.2 درصد بوده که پایین‌ترین نرخ از اردیبهشت ماه امسال است.

این در حالی است که تورم نقطه به نقطه پوشاک و کفش در پایان دولت قبل (تیر 1400) 55.4 درصد بوده است. بر این اساس تورم نقطه به نقطه پوشاک و کفش در دولت سیزدهم نسبت به پایان دولت قبل بیش از 8 درصد کاهش داشته است.

لوازم خانگی و مبلمان

نرخ تورم ماهانه لوازم و اثاثیه منزل در آبان ماه امسال 1.6 درصد بوده که کمترین رقم در سال جاری است. در پایان دولت گذشته (تیر 1400) نرخ تورم ماهانه لوازم و مبلمان خانگی 2.3 درصد بود.

نرخ تورم نقطه به نقطه لوازم و اثاثیه منزل در آبان ماه سال جاری 34.2 درصد بوده که کمترین رقم از خردادماه تاکنون است. این در حالی است که تورم نقطه به نقطه لوازم و مبلمان خانگی در پایان دولت قبل (تیرماه 1400) 59.6 درصد بوده و در دولت سیزدهم بیش از 25 درصد کاهش داشته است.

حمل دریایی

نرخ تورم ماهانه محصولات گروه کشتیرانی در آبان ماه امسال 2.1 درصد بوده که نسبت به رقم 4.2 درصدی در پایان دولت قبل (تیر 1400) به نصف کاهش یافته است.

نرخ تورم نقطه‌به‌نقطه محصولات حمل‌ونقل در آبان ماه امسال 32.1 درصد بوده که کمترین رقم از آذرماه سال گذشته است. لازم به یادآوری است که در پایان دولت قبل (تیر 1400) نرخ تورم نقطه به نقطه گروه حمل و نقل 46.4 درصد بود که نسبت به 14 درصد در دولت سیزدهم کاهش داشت.

روغن

نرخ تورم ماهانه کلیه روغن ها و چربی ها (روغن های خوراکی) در آبان ماه امسال برای چهارمین ماه متوالی منفی شد. به دنبال بازنگری در سیاست ارز ترجیحی در اردیبهشت ماه امسال، قیمت نفت مورد بازنگری قرار گرفت، اما از آن زمان با سیاست تنظیم بازار این فرآورده ها، تحت نظارت وزارت امنیت، قیمت نفت تثبیت و کاهش یافت. 4 ماه گذشته





آیا این اطلاعات مفید بود؟

بر اساس نتایج 0 رای دادن به و 0 رای مخالف

دکمه بازگشت به بالا