کاربرد دستگاه تزریق پلاستیک و روش‌های تولید

قطعا همه ی ما در زندگی روزمره خود با قطعات پلاستیکی مختلفی سروکار داریم این قطعات در ماشین هایی که هر روز از آنها استفاده میکنیم ، لوازم خانگی که در زندگی روزمره به کمک ما می آیند وسایل ارتباطی نظیر کامپیوتر ، مودم ها ، تلفن های ثابت و همراه ، لوازم آرایشی بهداشتی کاربرد دارند ، دلیل استفاده گسترده از قطعات پلاستیکی وزن سبک ، فرآیند تولید ساده ، قیمت مقرون به صرفه ، حمل و نقل راحت و مقاومت خوب در برابر ضربه و الکتریسیته میباشد. اگر شما نیز قصد ورود به این صنعت را دارید میتوانید با تهیه دستگاه های تزریق پلاستیک شروع به تولید محصولات پلاستیکی کنید. پیشنهاد سلام آنلاین به شما ابتدا گرفتن مشاوره از یک مجموعه با سابقه و معتبر در این زمینه، مانند فاران ماشین است. البته شایان ذکر است که این مجموعه خود نیز اقدام به فروش دستگاه های تزریق پلاستیک میکند. برای اطلاع از قیمت، مشخصات و شرایط دستگاه تزریق پلاستیک کلیک کنید.

استفاده از قطعات و محصولات پلاستیکی به دلیل وزن سبک آنها قابلیت استریل شدن و عایق بودن در برابر الکتریسیته با استقبال روز افزونی رو به رو است به عنوان مثال اکثر قطعات خودرو در گذشته از جنس فلز بوده اند اما امروزه به دلیل کاهش وزن و هزینه های تولید این قطعات فلزی جای خود را به قطعات پلاستیکی داده اند ، این روند در سایر صنایع نیز تکرار شده است. 

صنایع مختلف و کاربرد محصولات پلاستیکی

به واسطه آن که اکثر قطعات و لوازم مصرفی ما از جنس پلاستیک ساخته و تولید شده اند بسیاری از افراد تمایل به ورود به این صنعت را دارند از جمله صنایعی که محصولات پلاستیکی در آنها کاربرد دارند میتوان به  لوازم خانه و آشپزخانه  ، صنعت ساختمانی ، قطعات خودرویی ، لوازم پزشکی ، قطعات الکترونیکی ، اسباب بازی و… اشاره کرد ، هریک از این صنایع با توجه به بازار هدف و فرآیند تولید دارای مزایا و معایب مختلفی هستند که در هنگام سرمایه گذاری در هر یک از آنها باید مورد بررسی قرار گیرد

 

مقایسه صنایع مختلف

 برای مثال اگر بخواهیم صنعت تجهیزات پزشکی را مورد بررسی قرار دهیم و با صنعت خودرو مقایسه کنیم باید گفت هر دو این صنایع دارای حاشیه سود بالایی نسبت به بقیه صنایع محصولات پلاستیکی هستند ، تولید قطعات پلاستیکی در هر دو آنها نیازمند به مهارت و دانش است ، بازار فروش در آنها استراتژیک است اما تولید تجهیزات پزشکی با توجه به ارتباط مستقیم با سلامت مصرف کنندگان در زمینه بهداشت محصولات سختگیری های بیشتری نسبت به صنعت خودرو دارد ، یا اگر بخواهیم تجهیزات پزشکی را با لوازم خانه و آشپزخانه مقایسه کنیم متوجه محصولات متنوع تر ، بازار فروش گسترده تر ، مهارت ، دانش و حاشیه سود کمتر صنعت لوازم خانگی در مقایسه با تجهیزات پزشکی خواهیم شد. با در نظر گرفتن این تفاوت ها در صنایع مختلف شما باید با توجه به سرمایه اولیه خود ، مهارت ، منابع انسانی ، بازار فروش و موقعیت جغرافیایی نسبت به سرمایه گذاری در هر یک از این صنایع اقدام نمایید.

 

روش‌های تولید قطعات پلاستیکی

برای تولید این قطعات روش های مختلفی از جمله ترموفرمینگ ، اکسترودر و تزریق پلاستیک وجود دارد ، از جمله اصلی ترین فرآیند ها برای تولید قطعات پلاستیکی فرآیند تولید تزریق پلاستیک است در این روش با استفاده از دستگاه تزریق پلاستیک مواد پلاستیکی ذوب و با فشار بالا به حفره قالب تزریق می شوند این دستگاه ها تاثیر مستقیمی بر سرعت و کیفیت محصول نهایی ما دارد.

 

روش‌های مختلف تولید در فرآیند تزریق پلاستیک

در فرآیند تزریق پلاستیک روش های تولید متفاوتی وجود دارد این روش های تولید سبب افزایش حاشیه سود ما میشوند یکی از مهم ترین فرآیندها تولید قطعات اینسرتی یا کاشتنی است ، این محصولات که بیشتر در صنایع تجهیزات پزشکی ، قطعات خودرویی و تجهیزات برق و الکترونیک به کار میروند به دلیل فرآیند تولید خاص و استراتژیک خود از حاشیه سود خوبی برخوردار است.

●       فرآیند تولید قطعات اینسرتی

 

فرآیند تولید قطعات کاشتنی یا اینسرتی به تولید محصولاتی دو جزئی از قطعات پیش ساخته که درون قالب قرار میگیرند و سپس تزریق مواد مذاب بر روی آنها انجام میشود میگویند ، قطعات پیش ساخته میتواند از جنس پلاستیک ، فلز ، نخ  و… باشند برای مثال قطعات برقی خودرو مانند کانکتورها و سوکت های برقی که از یک جزء فلزی و یک جزء پلاستیکی تشکیل شده اند از این روش استفاده شده است.

●       انتخاب دستگاه‌های مناسب

برای تولید این قطعات میتوان از دستگاه تزریق افقی استفاده کرد اما سبب کاهش نرخ تولید و افزایش ضایعات میشود از اینرو انتخاب دستگاه های تزریق عمودی توصیه میشود این دستگاه ها به دلیل طراحی خاص خود و قرارگیری واحد تزریق در راستای عمود بر سطح زمین و بهره مندی از نیروی جاذبه برای نگه داشتن قطعات کاشته شده بر روی قالب در جای خود و کاهش نیروی انسانی انتخابی معقول تر است.

پیشرفت‌های فناوری در دستگاه‌های تزریق پلاستیک

دستگاه های تزریق پلاستیک روند رو به پیشرفتی را در زمینه ی تولید قطعات پلاستیکی با سرعت بالا و هزینه تولید مقرون به صرفه طی کرده است ، در گذشته مصرف و اتلاف انرژی این دستگاه ها بسیار زیاد بود اما امروزه با توجه به پیشرفت روز افزون تکنولوژی و استفاده از پمپ ها و موتور های بهینه و با تکنولوژی بالا مصرف و اتلاف انرژی در دستگاه های تزریق پلاستیک کاهش چشمگیری داشته اند ، همچنین استفاده از سیستم های کنترل الکتریکی موجب راحتی کار با این دستگاه ها و تسهیل تولید قطعات پلاستیکی شده است.

اگر شما هم تمایل به تولید قطعات پلاستیکی دارید می توانید برای کسب بروز ترین اطلاعات به سایت فاران ماشین مراجعه فرمایید.

 

 

دکمه بازگشت به بالا