کاخ سفید هم مدعی حضور نیروهای کره شمالی در روسیه برای جنگ با اوکراین شد

کاخ سفید هم مدعی حضور نیروهای کره شمالی در روسیه برای جنگ با اوکراین شد

به گزارش سلام آنلاین ایرنا جان کربی سخنگوی هماهنگ کننده روابط راهبردی شورای امنیت ملی آمریکا با تایید این ادعا گفت: «این نشانه «ضعف» است و نه «زور».

کربی اذعان کرد: «در حال حاضر اطلاعات کافی در مورد نیروهای کره شمالی در روسیه نداریم. »

بایدن سخنگوی دولت گفت: ما به افزایش امنیت ادامه خواهیم داد. ما به ارائه کمک های امنیتی به اوکراین تا پایان دولت (بایدن) ادامه خواهیم داد.

لوید آستین وزیر دفاع آمریکا روز چهارشنبه مدعی شد که کره شمالی نیروهایی را برای کمک به جنگ با اوکراین به روسیه اعزام کرده است.

رئیس پنتاگون به خبرنگاران در رم گفت که شواهدی وجود دارد که نشان می دهد نیروهای کره شمالی از قبل در روسیه هستند.

در گذشته کره شمالی از اعزام حدود 12000 سرباز به اوکراین در سازمان ملل امتناع کرده است. سرویس اطلاعات ملی کره جنوبی هفته گذشته مدعی شد که شواهدی در اختیار دارد که نشان می دهد کره شمالی پیش از این 1500 نیروی ویژه را از طریق یک کشتی حمل و نقل دریایی به روسیه اعزام کرده است.

هوانگ جون کوک سفیر کره جنوبی در سازمان ملل متحد نیز مدعی شد که به سربازان کره شمالی یونیفرم نظامی روسیه مدارک هویتی جعلی و سلاح های روسی ارائه شده است. وی این وضعیت را یک تحول نگران کننده خواند.

قانونگذاران کره جنوبی همچنین مدعی شدند که کره شمالی 3000 سرباز به روسیه اعزام کرده و قول داده است 10000 سرباز را تا دسامبر اعزام کند.

ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین نیز روز سه شنبه تأیید کرد که دو نیروی کره شمالی هر کدام با ۶۰۰۰ سرباز برای استقرار در اوکراین آموزش دیده اند.

دولت کره جنوبی روز دوشنبه سفیر روسیه در سئول را احضار کرد و خواستار خروج فوری نیروهای کره شمالی از روسیه شد. این اقدام پس از آن صورت گرفت که ادعا شد پیونگ یانگ حدود 1500 نیروی ویژه را به مسکو اعزام کرده است.

مقامات کره جنوبی بر این باورند که در مقابل روسیه فناوری پیشرفته ای را برای توسعه برنامه های هسته ای و موشکی کره شمالی در اختیار پیونگ یانگ قرار خواهد داد.

این گزارش ها در حالی منتشر می شود که کره شمالی و روسیه همکاری های نظامی خود را در دو سال گذشته افزایش داده اند. برخی تحلیلگران بر این باورند که در صورت تایید این گزارش کره جنوبی ممکن است در پاسخ به این اقدام ارسال سلاح به اوکراین را بررسی کند.

کرملین و پیونگ یانگ حضور نیروهای کره شمالی در روسیه را رد کرده اند. نماینده کره شمالی در این گروه اعلام کرد که کشورش برای کمک به مسکو در جنگ اوکراین به روسیه نیرو اعزام نمی کند و این اظهارات را “شایعات بی اساس” خواند.

310310

دکمه بازگشت به بالا