اجتماعی

چگونه پرخاشگری حاصل از شرایط پاندمی کووید ۱۹ را کنترل کنیم؟

یک روانشناس با اشاره به شیوع Covid 19 و احتمال افزایش عصبانیت و پرخاشگری گفت: به دیگران خندیدن. و غیره. عصبانیت افزایش می یابد ، اما امروزه ، به دلیل همه گیری ایدز 19 ، کاهش ویزیت عزیزان ، افزایش ترس و استرس در محل کار ، کاهش سرگرمی و غیره. عصبانیت و پرخاشگری نیز افزایش می یابد ، بنابراین توجه به تکنیک های کنترل خشم می تواند موثر باشد.

گوهر یسنا انزنی در مصاحبه با سلام آنلاین ، وی با اشاره به پیچیدگی های زندگی مدرن به دلیل پیشرفت تکنولوژی و نیاز به کسب مهارت برای مقابله با مشکلات ، گفت: “از جمله مهارت های مورد نیاز در عصر حاضر مهارت های زندگی است که اگرچه بسیار تأثیرگذار است “قوی در صلح انسانی نادیده گرفته می شود و نادیده گرفته می شود.” واقع شده.

به گفته روانشناسان ، اکنون بسیار مهم است که مهارت های زندگی را یاد بگیریم ، توانایی هایی که می توانند به ما کمک کنند تا در شرایط مختلف رفتار صحیح داشته باشیم و با توجه به شرایط اپیدمی کوید 19 آرامش خود را حفظ کنیم. از این لحاظ ، یک م importantلفه مهم مهارتهای زندگی توانایی کنترل خشم است.

وی با بیان اینکه “عصبانیت یک بیان جسمی و عاطفی است” ، افزود: “عصبانیت یک واکنش طبیعی و جسمی نسبت به موقعیتی است که فرد در آن شکست می خورد.” عصبانیت می تواند از ناراحتی خفیف تا عصبانیت شدید که در مرحله جدی به نام پرخاشگری است ، باشد. می توان گفت که عصبانیت یک احساس طبیعی است ، اگر ادامه یابد و تشدید شود و بیان آن نامناسب باشد ، می تواند منجر به بیماری و مشکلات جسمی شود.

وی در مورد علائم خشم ، با اشاره به سه تغییر ادامه داد: با شروع خشم ، شاهد تغییرات فیزیولوژیکی یا علائم جسمی از جمله کشیدگی عضلات ، تنفس مردمک چشم ، افزایش ضربان قلب و ضربان قلب هستیم. تعریق ، تغییر در شناخت ، یا علائم روانی مانند عدم پذیرش اطلاعات و کلمات جدید دیگران ، سکته های مغزی و افزایش خطای روانی و همچنین تغییرات رفتاری مانند پرخاشگری ، سکوت را داریم. عدم ارتباط و گریه.

آنیزانی معتقد است که نگرش افراد عصبانی متناقض است و گاهی عواقب جبران ناپذیری دارد. از طرف دیگر ، این زمانی است که نمی توانیم خشم و عصبانیت زندگی را از بین ببریم و می توانیم آن را به تدریج کنترل کنیم.

این روانشناس همچنین گفت: ما باید بتوانیم هنگام بروز خشم را تشخیص دهیم ، نسبت به اولین علائم خشم ، به ویژه علائم جسمی ظرف یک ماه واکنش نشان دهیم و همچنین باید به علائم وقتی عصبانی هستیم اول عصبانیت. اتفاق می افتد که آسان است.

وی گفت: “مردم به طور كلی می توانند خشم خود را از سه طریق ابراز كنند: نحوه ابراز خشم به روش های مختلف. برخی افراد خشم خود را از طریق رفتار منفعلانه و با كنترل آن بروز می دهند ،”. هیچ نشانه ای از خشم نداشته باشید. اما در عوض ، آنها عصبانیت خود را سرکوب می کنند تا علائم افسرده و غم انگیز بیشتری داشته باشند.

آنیزانی گفت: “دیگران هنگام بروز خشم رفتار پرخاشگرانه ای از جمله علائم پرخاشگری ، گفتار بلند ، فحش ، دستگاه های ضرب و شتم و به خطر انداختن خود و دیگران را نشان می دهند.” خود یا دیگران با آموزش مهارتهای زندگی حتی هنگام احساس عصبانیت. آنها با تعریف احساسات و کنترل افکار ، خواسته های خود را به درستی بیان می کنند. آنها همچنین نگرشی نشان می دهند که ناقض حقوق آنها و احزاب دیگر نیست.

به گفته این روانشناس ، عصبانیت یک واکنش عاطفی و خشم طبیعی است ، اما پرخاشگری یک واکنش نامناسب و غیرمعمول است.

انزانی اظهار داشت: گاهی اوقات عوامل محیطی ناخودآگاه منجر به افزایش عصبانیت می شود ، بنابراین برای افراد مهم است که عوامل را شناسایی و کاهش دهند ، به عنوان مثال توجه به تلویزیون یا نور. به عنوان یک عامل محیطی موثر بر خشم مناسب است. .

وی توصیه کرد: “هنگامی که عصبانی هستیم ، به ویژه هنگامی که اولین علائم را داریم ، باید به اطرافیان خود بگوییم که عصبانی هستیم و می توانیم صحبت در مورد آن را به بعد موکول کنیم.” البته باید زمان مناسب برای مذاکره را به طرف مقابل یادآوری کنید تا او بداند چه زمانی می تواند با شما صحبت کند تا بتوانید آرام باشید.

وی گفت: افراد می توانند این تمرینات را هر روز انجام دهند ، به اتاق ساكتی بروند ، راحت بنشینند یا چشمان بسته را بخوابند و سعی كنند نفس های عمیق بکشند. ذهن و بدن خود را آرام کنید.

“وقتی عصبانی و عصبانی هستیم ، می توانیم نامه ای به شخصی که از او عصبانی هستیم بنویسیم ، آن نامه را برای خود بخوانیم گویی که آن را برای همان شخص می خوانیم و در آخر نامه را دور می ریزیم ، بنابراین باعث کاهش عصبانیت و افزایش آرامش. ” ما انجام می دهیم

وی معتقد است که افراد می توانند با ذکر فعالیت ها و سرگرمی های مورد علاقه خود و انجام آنها ، آرامش خود را افزایش دهند. همچنین می توانید برای افزایش آرامش هر شب قبل از خواب دوش بگیرید. از طرف دیگر ، گوش دادن به موسیقی بی کلام با چشمان بسته و نفس کشیدن عمیق ، صحبت با یک مشاور ، ورزش ، گفتگوی مثبت با خود ، کاهش حواس پرتی ، خواندن و حل جدول کمک به آرامش بیشتر شما خواهد بود.

ضمن اشاره به تأثیرات دعا و تشکر از صلح و کاهش خشم و پرخاشگری ، گفت: افراد باید از کمال پرهیز کنند ، خرافات خود را ارزیابی کنند ، از تأثیرات راه رفتن و راه رفتن غافل نشوند. همچنین جملات مثبت را بنویسید و تکرار کنید. توجه داشته باشید که دانستن برنامه های خود و ارتقا مهارت های نه گفتن و زندگی در حال حاضر می تواند به آنها کمک کند.

این روانشناس در پایان اظهار داشت: امروز به دلیل شیوع Tusid 19 ، نقش افراد پیچیده تر است ، برعکس ، ترس بیشتر شده و همدلی و دیدار با اقوام کاهش یافته است ، بنابراین می توانید تکنیک های مذاکره را یاد بگیرید ، یکدیگر را درک کنید. استرس را مدیریت کنید. و غیره. با آرامش بیشتری از خود و خانواده خود محافظت کنید و خشم و پرخاشگری را کاهش دهید.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا