علمی و پزشکی

نیم میلیون نفر در آلمان از عوارض بلندمدت کووید ۱۹ رنج می‌برند

به گزارش شفاف ، یک سال و نیم از شیوع کرونا می گذرد. تا کنون ، بیشتر چهره ها مربوط به تعداد مرگ های ناشی از Covid 19 و اندازه بخش های مراقبت از بیمارستان مرتبط با این بیماران است.

در آلمان ، جایی که تعداد آنها هفته ها در حال کاهش است ، وقت آن است که وضعیت بهبودی Covid 19 را بررسی کنیم. افرادی که ماههاست بهبود یافته اند هنوز از اثرات بیماری رنج می برند و زندگی روزمره آنها تحت تأثیر قرار می گیرد.

وزیر آموزش و تحقیقات آلمان روز دوشنبه در یک کنفرانس مطبوعاتی دولت اعلام کرد که تخمین زده می شود از هر 10 نفری که از Covid 19 بهبود می یابند ، یک نفر عواقب طولانی مدت خواهد داشت.

آنیا کلیک گفت: “برای آلمان ، این بدان معناست که به طور متوسط ​​حدود 350،000 نفر در آن شرکت کردند و من فکر می کنم این تعداد بسیار بالایی باشد.”

استفان شرایبر ، مدیر انستیتوی زیست شناسی مولکولی بالینی در دانشگاه بالینی دانشگاه شلسویگ-هولشتاین ، در یک کنفرانس مطبوعاتی با وزیر آموزش و تحقیقات گفت که فکر می کند این رقم می تواند بالاتر باشد.

شريبر گفت: “داده هاي اوليه تحقيقات ميان مدت ما نشان مي دهد كه درصد افرادي كه بين شش تا 10 ماه پس از بهبودي از بيماري قلبي قلبي رنج مي برند ، دو رقم است.”

به گفته این متخصص ، تأثیرات تاج برای این افراد به حدی شدید است که به هیچ وجه نمی توانند کار کنند یا اگر کار کنند نمی توانند به طور م effectivelyثر کار کنند و کیفیت زندگی آنها بطور چشمگیری تغییر می کند. Schreiber به طور متوسط ​​حدود 500،000 قرار داده است.

اما چرا برخی از افراد از بیماری مزمن عروقی رنج می برند و برخی دیگر اینگونه نیستند؟

برای پاسخ به این سوال ، وزارت آموزش و تحقیقات آلمان 5 میلیون یورو در اختیار پژوهشگاه قرار داده است. به گفته وزیر تحقیقات ، این اولین قدم است زیرا اثرات طولانی مدت Covid 19 بر سلامت عمومی یک چالش جدی برای دولت آلمان است.

استفان شرایبر همچنین تأکید کرد که سرمایه گذاری در مطالعه این موضوع مهم است زیرا تعداد مبتلایان به بیماری قلبی عروقی طولانی مدت در آلمان از تعداد افرادی که از برخی بیماری های شایع رنج می برند بیشتر است و دلایل این مسئله باید به زودی روشن شود ممکن تا حد امکان.

سردرد ، خستگی مفرط ، دشواری تمرکز و حدود 50 عارضه دیگر در توانبخشی Covid 19 مشخص شد. محققان در حال بررسی این موضوع هستند که چرا بیماران ماهها پس از عفونت ویروسی دچار مشکلات جدیدی می شوند که بیشتر آنها هیچ ارتباطی با بیماری ندارند و در طول بیماری وجود ندارند.

وزیر آموزش و تحقیقات آلمان 50 عارضه را “شخصی و گاه به گاه” توصیف کرد و از یک بیمار به بیمار دیگر تغییر یافت.

به گزارش دویچه وله ، استفان شرایبر همچنین گفت که اینها عواقب طولانی مدت کوید نیست ، بلکه خود یک بیماری جدید است. علاوه بر این ، این عوارض مربوط به شدت بیماری کووید نیست ، یعنی چه بیماری شدید باشد و چه خفیف ، این عوارض در برخی افراد رخ می دهد.

به گفته محققان ، هیچ دارو یا روش درمانی خاصی برای این عوارض وجود ندارد و در بیشتر موارد بیماران نمی دانند چه چیزی را باید به پزشک مراجعه کنند.

کشورهای دیگر با تجربه مشابه در این زمینه شامل انگلستان هستند و اکنون کارشناسان و محققان در آلمان در حال آماده شدن برای پاسخ به این سوال در تعدادی از پروژه های مطالعاتی گسترده هستند.

دکمه بازگشت به بالا