تازه های کسب و کارفرهنگ و هنر

چگونه میز ناهار خوری را تزیین کنیم

شاید امروزه از آن سفره های نگارنگ خبری نباشد اما می توانیم با انتخاب مناسب میز و صندلی غذاخوری و تزیین هوشمندانه آن، حس و حال گذشته را به خانه خود بازگردانیم.

برای دکور میز ناهار خوری از چه رنگی استفاده کنیم؟

جدید ترین پیشنهاد های خرید میز ناهار خوری .برای انتخاب رنگ دکور میز ناهار خوری دقت و ظرافت خاصی را بکار ببندید. رنگ تزیینات را بر حسب رنگ کلی چیدمان خود و رنگ صندلی های میز انتخاب کنید. برای مثال اگر رنگ صندلی های میز ناهار خوری تان سبز تیره است، می توانید از ظروف و وسایلی در تنالیته های سبز یا طلایی استفاده کنید. اگر میز ناهار خوری تان فاقد پارچه بود، رنگ دکوری ها را بر حسب رنگ کلی میز ناهار خوری انتخاب نمایید. مثلا اگر دارای میز ناهار خوری فلزی به رنگ طلایی هستید، رنگ های طلایی و سفید به همراه یک یا دو رنگ مکمل پیشنهاد خوبی است.

دکور مناسب برای میز ناهار خوری قهوه ای

قبل از خرید میز ناهار خوری باید بدانید که رنگ قهوه ای در هر طیفی چه روشن و چه تیره با رنگ های گرم مانند کرم بهترین هماهنگی را ایجاد می کند. در کنار رنگ کرم می توان از رنگ سبز نیز استفاده نمود. بهترین راه تزیین میز ناهار خوری قهوه ای استفاده از گلدانی با گیاه سبز طبیعی است. گیاهان سبز در کنار چوب قهوه ای رنگ، طبیعت و حس سر زندگی را تداعی می کنند. پس در تزیین دیگر وسایل روی میز نیز می توان از این رنگ ها استفاده نمود. برای مثال در هنگام چیدن میز برای صرف غذا می توانید از دستمال های سفره به رنگ سبز تیره استفاده کنید.

یک ایده دیگر برای دکور  میز ناهار خوری چوبی استفاده از صنایع دستی حصیر بافی است. ظروف و سبد های حصیری دارای رنگ های کرم و قهوه ای زیبایی هستند که از نظر هنری هم ارزش بالایی دارند. در این ظروف می توانید میوه بگذارید و یا گلدان گیاه سبز تان را در یکی از آنها قرار دهید. حتی می توانید با قرار دادن یک سبد حصیری بزرگ بر روی میز، مجموعه ای از دکوری جات را درون آن بگذارید. این مجموعه شامل یک گلدان گل کوچک، شمع های رنگی، بطری شیشه ای رنگی و یا چیز هایی از این دست خواهد بود.

دکور مناسب برای میز ناهار خوری سفید

سفید رنگی است که می تواند با سایر رنگ ها همنشینی خوبی برقرار کند. اما بهتر است در انتخاب رنگ دکوری مناسب برای میز ناهار خوری سفید، رنگ پارچه صندلی ها را در نظر داشته باشید. در میز و صندلی های سفید رنگ معمولا از رنگ های روشنی ماند کرم، صورتی روشن و یا صورتی چرک و رنگ هایی از این دست استفاده می شود. بر روی میز ناهار خوری سفید می توان یک رومیزی گلدار که دارای رنگ غالب صورتی است، پهن کرد. این رومیزی می تواند در مرکز میز انداخته شود و یا یک رانر باشد که از دو طرف میز آویزان می گردد. بر روی آن قرار دادن یک گلدان با گل های رز طبیعی یا مصنوعی پیشنهاد می شود. همچنین می توانید دو عدد شمع کرم رنگ در دو طرف گلدان گل قرار دهید. به غیر از این موارد ظروف چینی سفید که طرح های مختلفی مانند گل و پرنده و نقاشی های آبرنگی دارند، برای قرار دادن بر روی میز ناهار خوری سفید مناسب هستند.

بر روی یک میز ناهار خوری سفید مدرن می توان از رومیزی های رنگی و گلدار با رنگ های شاد و سر زنده نیز استفاده نمود. مخصوصا اگر میز را در آشپزخانه قرار داده اید و به دنبال ایجاد فضای فانتزی و صمیمانه هستید. بر روی این رومیزی های رنگی می توانید گلدان گلی قرار دهید که در آن گل هایی به رنگ های مختلف و شاد وجود دارد. گیاهان سبز هم انتخاب های خوبی هستند. ظروف شیشه ای رنگی و ظرف هایی حاوی خوراکی های مختلف گزینه های دیگری برای تزیین میز ناهار خوری سفید در آشپزخانه هستند.

دکور طلایی برای میز ناهار خوری طلایی

بر روی میز ناهار خوری طلایی رومیزی را از پارچه ای انتخاب کنید که دارای طرح های طلایی رنگ است. اینکه پارچه رومیزی دقیقا شامل چه رنگی هایی است، باز هم بستگی به رنگ صندلی ها دارد. در مورد ظروف غذا خوری باید گفت که بهتر است از ظروفی استفاده شود که رنگ طلایی را در خود دارند. مثلا ظروف غذا خوری تان را به رنگ سفید با لبه های طلایی رنگ انتخاب کنید. سرویس کارد و چنگال و قاشق را نیز از رنگی طلایی انتخاب کنید تا بیشترین هماهنگی را با سایر اجزای میز ناهار خوری داشته باشند. برای تزیین این میز علاوه بر استفاده از گل های طبیعی از شمع هایی که به رنگ طلایی و اکلیلی هستند می توانید استفاده نمایید. حتی گل های مصنوعی به این رنگ نیز می توانند زیبا باشند.

چه نوع گلدانی بر روی تزیین میز ناهار خوری مناسب است؟

شاید این سوال برای تان پیش آمده باشد که گلدان مناسب برای قرار گیری بر روی میز باید شکلی عمودی و بلند داشته باشد و یا افقی و تخت. در وهله اول باید گفت این سلیقه شماست که مهم است و باید به آن اهمیت دهید، اما در بسیاری از موارد قرار دادن یک گلدان عمودی حاوی گل هایی با شاخه های بلند بر روی میز (فارغ از شکل میز که دایره یا مستطیل باشد) ایده خوبی به شمار می رود. تضاد و تناقضی که بین گلدان با ارتفاع نسبتا بلند و میز با طول زیاد به وجود می آید زیبا و جذاب خواهد بود. اکثر افراد تصور می کنند که اگر میزی دارای طول بلند است پس باید از چندین ظروف با ارتفاع کم استفاده شود. باید گفت این هم ایده درستی است، اما برهم زدن برخی قوانین گاهی منجر به بروز زیبایی خواهد شد. این مورد درباره شمعدان نیز صدق می کند.

استفاده از زیر بشقابی به جای سفره

ما ایرانی ها عادت به استفاده از سفره داریم. این کار از نظر بهداشتی دارای مزایایی است اما باید قبول کنیم که به لحاظ زیبایی شناختی وجود سفره، زیبایی میز و تزیینات روی آن را از بین می برد. می توانید به جای استفاده از سفره، از زیر بشقابی، زیر لیوانی و دستمال های تک نفره استفاده کنید. زیر بشقابی های متنوعی در طرح ها و رنگ های مختلف از مدل های حصیری و سنتی تا پلاستیکی و پارچه ای در بازار موجود است که می تواند به عنوان یک عنصر دکوراتیو و کاربردی مورد استفاده قرار گیرند.

شمع، یک عنصر دکوراتیو عالی برای میز ناهار خوری

از نور شمع و انرژی مثبتی که ایجاد می کند غافل نشوید. می توانید با صرف کمی زمان و سلیقه با استفاده از شمع و گل طبیعی و دیگر چیزها یک مجموعه شمع آرایی درست کنید و بر روی میز ناهار خوری قرار دهید. شمع ها هم باعث زیباتر شدن میز می شوند و هم در هنگام صرف غذا فضا را رمانتیک تر و جذاب تر می کنند. وجود شمعدان های شیشه ای هم بر روی میز همان زیبایی و لطافت را داراست. بر روی میز ناهار خوری می توانید از چند شمع کوتاه و یا از شمع های باریک و بلند به تعداد زیاد استفاده نمایید

 

دکمه بازگشت به بالا