تازه های کسب و کارورزشی

چگونه با دوست خود انلاین فیفا بازی کنیم؟

راهنمای بازی فیفا 22 – آماده سازی اولیه

پس از خرید اکانت پلی استیشن و قبل از اینکه بخواهید بازی FIFA 22 را روی کنسولتان اجرا کنید، پیشنهاد می‌کنیم که ابتدا کنترل‌ها و کارکردهای هر کدام از دکمه‌های روی دسته را به خوبی یاد بگیرید. با این کار آشنایی بیشتری با فیفا ۲۲ پیدا خواهید کرد، به خصوص اگر بار اولتان باشد که فرنچایز فیفا را تجربه می‌کنید. اما قبل از هر چیز، بهتر است ابتدا کنترل‌ها و نحوه ترکیب آن‌ها برای اجرای کامبوها، دریبل‌ها و تکنیک‌های منحصر بفرد بازی را یاد بگیرید. در ادامه این مقاله، دکمه‌ها و نحوه اجرای تکنیک‌ها را برایتان آورده‌ایم. پس از این که کنترل‌ها و اصول اولیه بازی را مطالعه کردید، می‌توانید بازی را با خیال راحت اجرا کنید. جهت اطلاع از نحوه خرید و قیمت اکانت فیفا ۲۳ با کارشناسان گیم استور تماس بگیرید.

اتصال به اینترنت

پس از اینکه بازی فیفا ۲۲ را روی کنسول یا PC خود نصب کردید، برای اینکه در سرور‌های EA لاگین کنید و سوابق اکانت خود در بازی فیفا ۲۲ را در این سرورها ثبت کنید، نیاز دارید که به اینترنت متصل باشید. پس ابتدا اطمینان حاصل کنید که به یک اینترنت پایدار متصل هستید، در غیر این صورت، گرچه می‌توانید بازی را اجرا کنید، اما لاگین کردن در سرورهای EA، ثبت سوابق اکانت و دریافت آپدیت‌های بازی غیرممکن می‌شود.

اجرای بازی فیفا ۲۲

بازی فیفا ۲۲ را با کلیک کردن روی آن، یا انتخاب از صفحه اصلی کنسول اجرا کنید. بسته به اینکه بازی را روی چه پلتفرمی نصب کرده‌اید، می‌توانید به راحتی آن را پیدا کنید. اگر بازی فیفا ۲۲ را روی PS4 ، Xbox One یا کنسول‌های نسل نهمی نصب کرده‌اید می‌توانید برای اجرای بازی به منوی اصلی کنسول مراجعه کنید. اگر بازی را روی PC نصب کرده‌اید (سیستم عامل ویندوز)، می‌توانید آیکن اجرای بازی را در پوشه‌ای که آن را نصب کرده‌اید مشاهده کنید. علاوه بر این، ‌PC بازها می‌توانید قبل از اجرای بازی ‌FIFA 22، پیکربندی و تنظیمات گرافیکی بازی را بر اساس سیستم خود تغییر دهند.

انتخاب زبان بازی

با خرید اکانت قانونی بازی ps5 و پس از اجرای بازی فیفا ۲۲، از شما خواسته می‌شود تا بر اساس منطقه‌ای که در آن زندگی می‌کنید زبان درون بازی را انتخاب کنید تا علاوه بر زبان نوشته‌ها و صداگذاری‌ها، محتویات آنلاین درون بازی نیز به طور Real Time بر اساس منطقه‌ای که در آن زندگی می‌کنید تعیین شوند. اگر در مدت زمان ۱۰ ثانیه زبان مورد نظر خود را انتخاب نکنید، زبان پیشفرض بازی به طور خودکار انتخاب می‌شود. البته این موضوع برای ما ایرانی‌ها چندان حائز اهمیت نیست چون تقریبا اکثر ما همان زبان انگلیسی را انتخاب می‌کنیم.

مسابقه Intro Match

قبل از اینکه وارد منوی اصلی بازی فیفا ۲۲ شوید، بازی به شما پیشنهاد می‌دهد که یک مسابقه مقدماتی با عنوان Intro Match را در بخش Volta (فوتبال خیابانی) تجربه کنید. گرچه می‌توانید به راحتی با انتخاب گزینه خروج، از انجام مسابقه Intro Match صرف نظر کنید، اما با تجربه این مسابقه می‌توانید با کنترل‌ها و موارد جدید اضافه شده به بازی (به خصوص بخش Volta) آشنا شوید. علاوه بر این، مسابقه Intro Match رنک و سطح بازی شما را بعدا تعیین می‌کند.

لاگین کردن (وارد شدن) به سرورهای EA

حال باید برای ورود به سرورهای EA، گزینه Sign-in یا Sign-up را انتخاب کنید. اگر قبلا اکانت مخصوص این بازی را ساخته‌اید، گزینه Sign-in را انتخاب و اطلاعات خود را وارد کنید. با این کار، یک تاییدیه برای شما ایمیل می‌شود که باید با ورود به ایمیل خود، مراحل تاییدیه را تکمیل کنید. اگر هم اکانت مخصوص این بازی را هنوز نساخته‌اید، با انتخاب گزینه Sign-up یک اکانت جدید بسازید و مراحل فوق را تکرار کنید.

تایید شرایط مندرج در توافقنامه کاربری

پس از وارد کردن اکانت، User Agreement یا همان توافقنامه کاربری شرکت EA نمایش داده می‌شود که برای ورود به بازی باید شرایط مندرج در آن را مطالعه و تایید کنید. چیز به خصوصی در این توافقنامه وجود ندارد که نگران آن باشید، در نتیجه می‌توانید با خیال راحت آن را تایید کنید.

تنظیم سطح دشواری و دکمه‌های کنترلر

در ادامه از شما خواسته می‌شود تا سطح دشواری بازی را تعیین کرده و تنظیمات مربوط به کنترلر را انجام دهید. البته می‌توانید مشاهده کنید که با توجه به سوابق قبلی‌تان، خود بازی حالت پیشفرضی را برای سطح دشواری و تنظیمات کنترلر تعیین کرده است. همچنین بعدا می‌توانید در منوی تنظیمات بازی، این گزینه‌ها را مجددا تغییر دهید.

تیم یا باشگاه مورد علاقه خود را انتخاب کنید

قبل از اینکه وارد بازی شوید، نیاز دارید که تیم یا باشگاه مورد علاقه خود را انتخاب کنید. تیم یا باشگاهی که انتخاب کرده‌اید، همراه با پروفایلتان در EA Sports Football Club نمایش داده می‌شود. همچنین از شما درخواست می‌شود که اطلاعات عمومی اکانتتان را به اشتراک گذاشته و اجازه دهید که از سوی شرکت EA برایتان ایمیل ارسال شود.

اطلاعات عمومی به اشتراک گذاشته با EA شامل آدرس ایمیل، کشور، سن و فعالیت EASFC در سازمان‌ها، لیگ‌ها و باشگاه‌های زیر نظر FIFA و UEFA می‌شود. سازمان لیگی که انتخاب می‌کنید (به عنوان مثال FA برای Premier League) و باشگاهی که تعیین می‌کنید (مثلا Liverpool FC) در ایمیل‌هایی که با محوریت محصولات، اخبار، رویدادها و ابلاغیه‌ها مستقیما برایتان ارسال می‌شود تاثیرگذار است.

البته می‌توانید به راحتی امکان به اشتراک گذاری اطلاعات عمومی خود را غیرفعال کنید. اما اگر با آن موافقت کنید، اطلاعات عمومی اکانت شما با EA و سازمان‌هایی که ذکر شد به اشتراک گذاشته می‌شود. همچنین یک ایمیل برای تایید اشتراک گذاری اطلاعات برایتان ارسال می‌شود.

صفحه خوش‌آمدگویی و پاداش‌ها

در صفحه خوش‌آمدگویی، بر اساس میزان XP که قبلا کسب کرده‌اید ممکن است پاداش‌هایی را دریافت کنید. این پاداش‌ها شامل پک‌های FCC و FUT می‌شود. چنین جوایزی بعدا با انجام بازی‌های بیشتر نیز به شما تعلق می‌گیرند.

صفحه اصلی

با دیدن صفحه اصلی بازی فیفا ۲۲ متوجه خواهید شد که موارد مقدماتی را پشت سر گذاشته‌اید و وارد بخش اصلی بازی شده‌اید. در این بخش، می‌توانید منوی بازی و گزینه‌های مختلف را مشاهده و مد مورد نظر خود برای بازی را انتخاب کنید. رابط کاربری اصلی بازی فیفا ۲۲ شامل موارد زیر می‌شود:

۱- بخش Home

در این بخش چهار گزینه برای انتخاب کردن وجود دارد:

  • آخرین مدی که برای بازی کردن انتخاب کرده‌اید
  • مد فوتبال خیابانی یا همان Volta
  • گزینه Promo Tab که رویدادها یا آیتم‌های به خصوصی را نمایش می‌دهد
  • گزینه More Useful/Promotional Option که سربرگی کوچک برای نمایش دادن تعدادی پرومو یا بخش ساپورت بازی است

۲- بخش Play

در زیر این سربرگ می‌توانید هر مدی که در بازی فیفا ۲۲ موجود است را برای بازی کردن انتخاب کنید. مدهایی مثل Volta ، FUT ، Career Mode ، UEFA Champions League ، Kick off ، Tournaments ، Skill Games و Practice Arena.

۳- بخش Online

در این بخش می‌توانید گزینه‌ها و مدهای آنلاین مختلف را برای بازی فیفا ۲۲ مشاهده کنید. می‌توانید این چهار مد را  در بخش آنلاین بازی تجربه کنید:

  • Online Seasons (فصل‌های آنلاین)
  • Pro Clubs (باشگاه‌های حرفه‌ای)
  • Online CO-OP Seasons (فصل‌های آنلاین دو نفره)
  • Online Friendlies (بازی‌های دوستانه آنلاین)

۴- بخش Customise

در زیر این سربرگ می‌توانید بازی را شخصی‌سازی کرده و تنظیمات درون بازی مثل تنظیمات عمومی، تنظیمات کنترل‌ها و دکمه‌ها، پروفایل، تنظیمات بازی‌های آنلاین، تنظیمات دوربین، ویرایش تیم‌ها، ساخت بازیکن، تنظیمات مربوط به موسیقی و آهنگ‌ها و شخصی‌سازی‌های دیگر را انجام دهید.

راهنمای بازی فیفا 22 – نکات تکمیلی

برای اینکه تجربه بهتری در بازی FIFA 22 داشته باشید و بتوانید راحت‌تر از پس حریفانتان بربیاید، لازم است نکاتی را مد نظر قرار دهید. در ادامه به تعدادی از این نکات به طور خلاصه اشاره می‌کنیم.

۱تنظیمات دسته را متناسب با سبک بازی خود شخصیسازی کنید.

با توجه به سبک بازی و سلیقه خود، می‌توانید به تنظیمات بازی فیفا ۲۲ مراجعه کرده و ترکیب دکمه‌ها را شخصی‌سازی کنید. برخی از بازیکنان تمایل دارند از پیکربندی کلاسیک استفاده کنند، عده دیگری نیز مایل‌اند ترکیب‌های مدرن را امتحان کنند.

برخی از بازیکنان دیگر، به خصوص کسانی که عناوین PES را نیز تجربه کرده‌اند، مایل هستند تنظیمات دسته شبیه به تنظیمات بازی PES باشد. علاوه بر ترکیب دکمه‌ها، می‌توانید موارد دیگری که به گیمپلی مربوط هستند، مثل Time Finish شوت، استفاده از مدافع دوم و موارد دیگر را نیز در تنظیمات دسته شخصی‌سازی کنید.

۲زاویه دوربین را شخصی سازی کنید.

دوربین پیشفرض بازی فیفا ۲۲ بیشتر بر واقع‌گرایی و نشان دادن جلوه‌های بصری زیبای بازی تمرکز دارد و ممکن است برای عده‌ای فان و هیجان‌انگیز نباشد. اگر قصدتان این است که بهینه‌ترین و موثرترین تجربه را در بازی‌های رقابتی داشته باشید، بهتر است به تنظیمات دوربین رفته و زاویه دوربین را طوری شخصی‌ سازی کنید که باعث افزایش تمرکزتان شود و دید بهتری نسبت به موقعیت بازیکنانتان در زمین داشته باشید.

 ۳سعی کنید پاسهای حریف را بلوکه کنید.

شاید این نکته کمی بدیهی و واضح به نظر بیاید، اما در بازی فیفا ۲۲ اهمیت آن بیشتر از قبل شده است. اگر در دفاع و محوطه جریمه خود نتوانید پاس‌های مهاجمین و هافبک‌های خطرناک را قطع و بلوکه کنید، ممکن است فرصت گل زدن را به تیم حریف بدهید. از آنجایی که هوش مصنوعی بازیکنان زیاد قوی نیست و سبک بازی حریفتان ممکن است غیرقابل پیشبینی باشد، خودتان باید سعی کنید مسیر پاس‌ها را حدس بزنید و آن‌ها را قطع کنید.

اوایل شاید بلوکه کردن و قطع کردن توپ بازیکنان حریف کمی سخت باشد، اما وقتی که تاکتیک‌ها دفاعی بیشتری مثل استفاده از L2 یا استفاده از مادیفایرها یا پرس با بازیکن دوم را یاد بگیرید، به مرور توان دفاعی‌تان افزایش پیدا خواهد کرد. همچنین این نکته را همیشه مدنظر داشته باشید که هر کدام از بازیکنان خط دفاعی را در موقعیت و پست خود نگه دارید و فضای اطراف آن‌ها را خالی نکنید؛ به خصوص دفاع وسط‌ها.

۴تمامی Skill Game های بازی فیفا ۲۲ را انجام دهید.

جدای از بازیکنان تازه وارد، بازیکنانی که سال‌های قبل نیز به تجربه بازی‌های فیفا می‌پرداختند، بهتر است Skill Gameهای بازی را انجام دهند. زیرا Skill Gameها شامل تغییرات جدیدی می‌شود که در عناصر گیمپلی ایجاد شده‌اند. با انجام این Skill Gameها می‌توانید سبک بازی خود را با تغییرات ایجاد شده در حرکات، تکل‌ها، پاس‌ها و شوت‌ها سازگار کنید.

۵بخش Tactics را فراموش نکنید.

گرچه بخش Tactics توسط برخی از مردم نادیده گرفته می‌شود، اما یکی از موارد مهمی است که تاثیر بسزایی در تیم شما خواهد داشت. قبل از بازی و پس از اینکه ترکیب تیم خود را انتخاب کردید، به سربرگ Tactics بروید و سبک بازی بازیکنان تیم خود را مطابق سلیقه خود شخصی سازی کنید تا بهتر بتوانید استراتژی‌های خود را در بازی پیاده سازی کنید.

۶بر تعدادی از حرکات تکنیکی و دریبلها مسلط شوید.

در بازی فیفا ۲۲ حرکات تکنیکی و دریبل‌های بسیار متنوعی وجود دارد که در بالا شیوه اجرای آن‌ها و نحوه ترکیب کلیدهای مرتبط به آن‌ها را به شما یاد دادیم. اما خب به یاد سپردن همه آن‌ها کار به شدت دشواری است. به جای اینکه بخواهید همه این حرکات تکنیکی را به خاطر بسپارید، سعی کنید بر چند حرکت به خصوص که احساس می‌کنید در بازی بیشتر به کارتان می‌آید مسلط شوید.

فراموش نکنید، استفاده از دریبل‌های ساده و مفید، بهتر از دریبل‌های پیچیده، نمایشی و ناکارآمد است. بسته به موقعیت بازیکن و تیمتان، از تکنیک‌ها و دریبل‌هایی که بر آن‌ها تسلط دارید بهره ببرید.

۷در شلیک توپهایتان به دروازه حریف دقت کنید.

با توجه به اینکه در بازی فیفا ۲۲ هوش مصنوعی دروازه‌بان‌ها ارتقا پیدا کرده است، در نتیجه باید توجه داشته باشید که باید در شوت‌هایتان دقت کافی به خرج دهید. اگر می‌خواهید خارج از محوطه جریمه شوت کنید، بهتر است شوت‌های Time Finish‌ و شوت‌های فنی (قوسی) که با R1 + O‌ یا R2 + ▢ اجرا می‌شوند را بیشتر تمرین کنید. این نوع از شوت‌ها دقیق‌تر و قدرت‌مندتر از شوت‌های معمولی هستند. البته اگر تازه وارد باشید، ممکن است کمی طول بکشد که با مکانیک‌های پیشرفته بازی آشنا شوید.

۸شیوه پرس کردن با دو بازیکن را یاد بگیرید.

اگر از تنظیمات Classic دسته استفاده می‌کنید، در حین دفاع کردن می‌توانید با فشار دادن دکمه R1 بازیکن دیگری را برای پرس کردن بازیکن تیم حریف فرابخوانید (در تنظیمات دیگر دسته از دکمه R2 استفاده کنید). با این کار می‌توانید مهاجم حریف را تا حد زیادی تحت فشار بگذارید.

دکمه بازگشت به بالا