تازه های کسب و کارعلمی و پزشکی

چه زمانی باید به متخصص قلب مراجعه کنیم؟

با توجه به اینکه بیماری قلبی عامل اصلی مرگ و میر در سراسر جهان است، پیشگیری و سبک زندگی سالم نقش مهمی در مدیریت و مدیریت بیماری قلبی دارد. حتی کوچکترین علامت تفاوت بزرگی ایجاد می کند.

12 دلیل برای مراجعه به متخصص قلب

1_ فشار خون بالا

بعد از 20 سالگی باید به طور مرتب فشار خون چک شود. اگر فشار خون بالا یا بالا باشد باید کنترل شود. فشار خون بالا یک عامل خطر اصلی برای سکته مغزی و بیماری قلبی است.

2- کلسترول بالا

کلسترول بالا علائمی ایجاد نمی کند و کنترل آن دشوار است. از آنجایی که کلسترول بالا یکی از مهم ترین عوامل خطر بیماری قلبی است، کنترل کلسترول از اهمیت بالایی برخوردار است.

3- سن دل از سن انسان بیشتر است

اگر از خطرات این مشکل قلبی بی اطلاع هستید، باید با پزشک مشورت کنید.

4_ سابقه مصرف دخانیات

سیگار کشیدن در هر مقطعی از زندگی خطر ابتلا به بیماری قلبی را افزایش می دهد. اگر سیگار می کشید یا سابقه سیگار کشیدن دارید، باید به متخصص قلب و عروق مراجعه کنید.

5_ دیابت

افراد مبتلا به دیابت 2 تا 4 برابر بیشتر از بزرگسالان بدون دیابت در معرض ابتلا به بیماری قلبی هستند. انجمن قلب آمریکا دیابت را به عنوان یکی از 7 عامل خطر قابل کنترل بیماری قلبی معرفی کرده است.

6_ قلب متولد کودکی

یک تصور غلط رایج در میان افراد مبتلا به بیماری مادرزادی قلبی این است که پس از رفع مشکل، نیازی به مراقبت های بعدی نیست. در واقع غربالگری دوره ای کیفیت زندگی بزرگسالانی را که در دوران کودکی جراحی قلب انجام داده اند، بهبود می بخشد.

7_ قبل از شروع یک برنامه آموزشی جدید

اگر سبک زندگی کم تحرکی دارید یا بیماری قلبی، بیماری کلیوی یا دیابت دارید، باید قبل از شروع فعالیت بدنی متوسط ​​تا شدید با پزشک خود مشورت کنید. متخصص قلب می تواند وجود هر گونه بیماری قلبی را تشخیص دهد و از مناسب بودن شدت برنامه ورزشی برای فرد اطمینان حاصل کند.

8_ سابقه پره اکلامپسی

تحقیقات نشان داده است که زنان با سابقه پره اکلامپسی دو برابر بیشتر از سایرین در معرض خطر بیماری قلبی هستند. پره اکلامپسی فشار خون بالا در دوران بارداری است. این خطر در افرادی که سابقه زایمان زودرس یا پره اکلامپسی دارند بیشتر است. اگر در هر یک از بارداری های خود دچار پره اکلامپسی هستید، بهتر است برای بررسی سلامت قلب خود به پزشک مراجعه کنید.

9_ برای شروع

سلامت لثه و سلامت قلب ارتباط نزدیکی با هم دارند. باکتری های موجود در بیماری لثه می توانند در سراسر بدن پخش شوند و باعث عفونت در دریچه های قلب و عروق خونی شوند. علاوه بر مراجعه به متخصص قلب، رعایت بهداشت دهان و دندان و مراجعه به دندانپزشک هر 6 ماه یکبار ضروری است.

10_ از شر سرطان خلاص شوید

انکولوژیست های قلب، متخصصان قلب هستند که در مراقبت از بیماران سرطانی تخصص دارند. این افراد همه بیماران سرطانی را تشویق می کنند تا برای آزمایش قلب وقت بگذارند. این توصیه به این دلیل است که برخی از انواع درمان‌های سرطان می‌توانند به قلب آسیب برسانند و به عضلات و رگ‌های خونی فشار وارد کنند.

اگرچه این مشکلات قلبی همه بیماران را تحت تاثیر قرار نمی دهد، اما برای تعیین خطر باید با پزشک خود مشورت کنید. شاید عدم وجود درد قفسه سینه در این لیست جالب باشد، اما بدانید که همیشه با هر درد قفسه سینه جدید یا مداوم باید با 911 تماس بگیرید.

11_ توصیه پزشک خانواده برای مراجعه به متخصص قلب

اگر پزشک عمومی در حین معاینه متوجه علائم هشدار دهنده شود، به بیمار توصیه می کند که به متخصص مراجعه کند. همچنین، سابقه خانوادگی یا شخصی مشکلات قلبی یک فرد ممکن است او را وادار به مراجعه به متخصص قلب کند. اگر این پیشنهاد را از پزشک عمومی خود دریافت کردید، باید آن را دنبال کنید.

12_ سابقه خانوادگی

بیماری قلبی می تواند یک جزء ژنتیکی قوی داشته باشد. بهتر است افراد در این زمینه تحقیق کنند و در مورد سابقه پزشکی اعضای خانواده از آنها سوال کنند. در صورت مشاهده الگوی بیماری قلبی، از جمله فشار خون یا کلسترول بالا، باید اقدامات لازم را انجام دهید و با متخصص قلب خود تماس بگیرید.

باید بدانیم که بهبود سلامت قلب علاوه بر مراجعه به متخصص قلب، نیازمند تغییر سبک زندگی است. بسیاری از عوامل پرخطر را می توان با چند تغییر ساده از بین برد. به یاد داشته باشید، برای شروع زندگی سالم‌تر هیچ وقت دیر نیست. اگر نیاز به متخصص قلب و عروق پیدا کردید ما توصیه میکنیم به متخصص قلب و عروق شیراز مراجعه کنید.

دکمه بازگشت به بالا