عمومی

چهار نکته خوراکی درباره ریزش موی سر

در حالی که درمان‌هایی وجود دارند که نوید رشد و رشد مجدد مو را می‌دهند، که اغلب گران و تهاجمی هستند، تحقیقات جدید نشان می‌دهد که ممکن است راه‌های ساده‌تری برای کاهش ریزش مو وجود داشته باشد.

به گزارش سلام آنلاین. عصر ایران او نوشت: “اگر به تازگی متوجه موهای ضخیم و نازک خود شده اید یا موهایی بر سر خود ندارید، باید بدانید که تنها نیستید و میلیون ها نفر در سراسر جهان هر ساله با ریزش مو مواجه هستند.” در حالی که درمان‌هایی وجود دارند که نوید رشد و رشد مجدد مو را می‌دهند، که اغلب گران و تهاجمی هستند، تحقیقات جدید نشان می‌دهد که ممکن است راه‌های ساده‌تری برای کاهش ریزش مو وجود داشته باشد.

رژیم غذایی پرچرب می تواند باعث ریزش مو شود

مطالعه‌ای که در مجله نیچر منتشر شد نشان داد که در میان گروهی از موش‌هایی که از رژیم غذایی پرچرب یا استاندارد تغذیه می‌شدند، آنهایی که از رژیم غذایی پرچرب پیروی می‌کردند احتمال بیشتری داشت که رژیم غذایی پرچرب داشته باشند، نازک و ریزش مو. به گفته دکتر هیرونوبو موریناگا، که رهبری این مطالعه را بر عهده داشت، یک رژیم غذایی پرچرب با فراهم کردن فولیکول های مو در بازسازی سلول های بالغ که باعث رشد مو می شوند، به نازک شدن موهای زائد کمک می کند.

اثرات رژیم غذایی پرچرب تنها در چند روز قابل توجه است.

در واقع طولی نمی کشد که رژیم غذایی پرچرب تاثیر عمیقی روی مو و پوست شما بگذارد مطالعه کنید. تنها چهار روز بعد، محققان تغییراتی را در مو و پوست موش هایی مشاهده کردند که از رژیم غذایی پرچرب تغذیه شده بودند. همچنین نشانه هایی از افزایش استرس اکسیداتیو وجود دارد که با افزایش آسیب بافتی و افزایش خطر ابتلا به سرطان همراه است.

اضافه وزن یا چاقی نیز می تواند خطر ریزش مو را افزایش دهد.

این اولین بار نیست که تحقیقات علمی ارتباط بین وزن، رژیم غذایی و ریزش مو را نشان می دهد. مطالعه ای در سال 2013 که در مجله آکادمی پوست آمریکا منتشر شد نشان داد که از 189 مرد با میانگین سنی 30.8 سال، افرادی که اضافه وزن یا چاق داشتند در مقایسه با انسان ها بیشتر در معرض ابتلا به آلوپسی (مو) بودند. با وزن معمولی.

شما می توانید با مصرف کمتر چربی و کلسترول ریزش مو را کاهش دهید.

مطالعه‌ای در سال 2018 که در Scientific Reports منتشر شد، نشان داد که در بین موش‌هایی که از رژیم غذایی غربی پرچرب تغذیه می‌شدند، این دارو از تولید گلیکوسفنگولیپیدهای لیپیدی (GSLs) در غشای سلولی برای معکوس کردن ریزش مو و جلوگیری از ریزش مو جلوگیری کرد. رنگدانه ها کمک می کنند.

دکتر Subroto Chatterjee، پروفسور پزشکی در Johns، گفت: “یافته‌های ما نشان می‌دهد که رژیم‌های غذایی غربی باعث ریزش مو، نازک شدن مو و التهاب پوست در موش‌ها می‌شود و ما معتقدیم که روند مشابهی در مردانی که وزن کم می‌کنند رخ می‌دهد. مو و سفید شدن. دانشگاه هاپکینز در زمینه پیروی از یک رژیم غذایی پرچرب و کلسترول، این مطالعه را رهبری می کند.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا