تازه های کسب و کارعلمی و پزشکی

درمان قطعی ریزش مو در زنان

تمام افراد در طول عمر خود کم و بیش ریزش مو را تجربه می کنند و این می تواند تجربه ای ناخوشایند برای آنها باشد. ریزش ۵۰ تا ۱۰۰ تار مو در روز نرمال است؛ زیرا این عدد با وجود حدود ۱۰۰.۰۰۰ تار مو روی سر اصلا عدد قابل توجهی نیست. به صورت طبیعی موهای جدید جای موهای ریخته شده را می گیرند؛

اما همیشه این اتفاق نمی افتد. گاهی اوقات ریزش مو با گذر زمان بیشتر شده که البته این می تواند دائمی یا موقت باشد‌. غیر ممکن است که بتوانید تک تک موهای ریخته شده از سر را در طول روز بشمارید. ممکن است بعضی روزها به دلایل مختلف هورمونی، شانه زدن محکم مو، استفاده از بعضی محصولات مویی، کمبود ویتامین های بدن و … موها بیش از حد طبیعی ریزش داشته باشند و یا حتی جاهای خالی کچلی را روی پوست خود مشاهده کنید.

Treatment of hair loss in women

اما نگران نباشید؛ در این مقاله به دلایل مختلف ریزش مو، معرفی ویتامین های موثر در رشد و جلوگیری از ریزش مو، موثرترین راه های درمانی، معرفی بهترین محصولات ضد ریزش مو و … می پردازیم تا بتوانید ریزش موهای خود را تا حدود زیادی کنترل کنید.

علت ریزش مو چیست؟

  • ژنتیک: شایع ترین دلیل ریزش مو، ویژگی های ارثی است که از خانواده به شما منتقل می شود. کچلی مو نیز معمولا به علل ژنتیکی اتفاق می افتد. اگر در خانواده خود سابقه کچلی یا ریزش مو داشته باشید، به احتمال زیاد شما نیز این ژن را دارید.
  • هورمون ها: تغییرات هورمونی به ویژه در زنان در دوران بارداری و پس از زایمان، استفاده از قرص های ضد بارداری، دوران قاعدگی و سنین بالا باعث تغییر در رشد مو و یا ریزش مو می شوند.
  • رسیدگی غلط به موهای وز: روش های غیراصولی و نااستاندارد برای شاید صافی و لختی را موقتی به شما هدیه دهد اما قطعا در ادامه ریزش موها را در پی دارد.
  • بیماری: بیماری هایی از جمله کرونا، مشکلات تیروئیدی، عفونت پوست سر، بیماری های مربوط به فولیکول مو، سرطان، فشار خون بالا، مشکلات قلبی و حتی افسردگی می توانند باعث ریزش مو شوند.
  • تغییرات جسمی یا روحی: عواملی مانند استرس شدید، فوت یکی از افراد نزدیک، کاهش وزن زیاد، تب شدید و … نیز می توانند باعث ریزش بیش از حد مو شوند.
  • کمبود مواد مغذی: کمبود ویتامین ها، پروتئین، آهن و دیگر مواد مغذی در بدن و رژیم غذایی شما تاثیر زیادی در میزان رشد و ریزش مو‌ دارد. توصیه میشود در صورت گیاهخوار بودن با یک پزشک مشورت کنید.
  • مراقبت نادرست از مو: موها برای سالم ماندن نیاز به مراقبت صحیح دارند. کشیدگی مو بر اثر شانه زدن های محکم یا بستن همیشگی مو به صورت دم اسبی، گوجه کردن، حتی بستن مو هنگام خواب می تواند باعث ریزش مو شود.
  • استفاده از محصولات مویی نامناسب: استفاده از محصولات فیک مراقبت از مو، شامپوهای بی کیفیت، محصولات ناسازگار با نوع مو علاوه بر اینکه باعث شده، میتواند به سلامت موهای شما نیز آسیب زند. از شامپوها و محصولات مویی ملایم استفاده کنید و در هنگام شستشو از مالیدن و ماساژ محکم موها بپرهیزید.
  • رنگ کردن مداوم یا استفاده از وسایل گرمایشی: استفاده از سشوار، اتو مو، اتو مو شانه ای، محصولات رنگ و دکلره مو و … را تا حد امکان کاهش دهید. گرمای شدید و تاثیرات مواد شیمیایی باعث ضعیف شدن ریشه مو شده و به مرور زمان ریزش مو را در پی خواهد داشت. البته اگر رنگ کردن به صورت درست و اصولی و با مواد باکیفیت انجام شود، تاثیرات منفی نخواهد داشت.

معرفی برترین محصولات ضد ریزش مو

پاستيل تقويت مو شوگر بیر هیر

پاستیل های خرسی جهت محفاظت و تقویت موهای رنگ شده و طبیعی با هدف افزایش استحکام مو، تغذیه درونی و داخلی مو، بهبود کلی سلامت مو، افزایش ضخامت مو، تقویت خاصیت کشسانی، توقف شکنندگی و کاهش ریزش مو

پاستیل تقویت مو آیوی بیرز

یکی از پرفروش ترین مکمل های پاستیلی اروپا با قابلیت تقویت فولیکول مو و خاصیت ضد ریزش مناسب موهای شکننده، ضعیف و نازک می باشد.

پاستيل تقويت مو شوگر بیر هیر

پاستیل های خرسی جهت محفاظت و تقویت موهای رنگ شده و طبیعی با هدف افزایش استحکام مو، تغذیه درونی و داخلی مو، بهبود کلی سلامت مو، افزایش ضخامت مو، تقویت خاصیت کشسانی، توقف شکنندگی و کاهش ریزش مو

پاستیل تقویت مو آیوی بیرز

یکی از پرفروش ترین مکمل های پاستیلی اروپا با قابلیت تقویت فولیکواگر شما نیز در پی یافتن پاسخی برای علت ریزش مو در زنان هستید، خوب است بدانید که شما تنها خانم مبتلا به این اختلال نیستید. امروز بسیاری از زنان و حتی دختران جوان نیز مبتلا به مشکل ریزش مو هستند و با این مشکل در دوره‌ای از زندگی خود دست‌وپنجه نرم می‌کنند. جالب است بدانید که در دهه‌های گذشته ریزش مو تنها یکی از علائم یا بخشی از روند پیری مردان شناخته می‌شد، اما حالا زنان نیز به‌شدت درگیر آن هستند.

اما علت ریزش مو در زنان چیست؟ چگونه می‌توانیم دلیل یا دلایل بروز ریزش مو را پیدا کنیم؟ چگونه می‌توانیم ریزش مو را در زنان کنترل کنیم؟ آیا قرص، شامپو یا محلول به‌خصوصی وجود دارد که بتواند این مشکل را درمان کند؟ این بخش از هومکا به موضوع علت ریزش مو در زنان و راه‌های درمان و کنترل آن اختصاص داده شده است.

مراقبت از مو در زنان

در برخی موارد می‌توان با تغییرات کوچک و آسان به ریزش موی خود کمک کرد. این نکات ساده در واقع بخشی از مراقبت‌های روتین روزانه از موها می‌شود.در زنان بهترین رویکرد برای جلوگیری و درمان ریزش مو در زنان است.

این موارد می‌تواند شامل کارهای روتین مختلفی شود که استفاده از آنها به تقویت موها و حفظ سلامت و شادابی آنها کمک می‌کند. برای مثال، هنگام شستن، خشک‌کردن و برس زدن موهای خود ملایم باشید. تا جای ممکن از سفت بستن موها خودداری کنید.

استفاده از اتوهای فر‌کننده و صاف‌کننده بسیار داغ را محدود کنید، چرا که این ابزارهای حرارتی می‌توانند موهای شما را ضعیف‌تر کنند. اگر سیگار می‌کشید، اکنون زمان خوبی برای ترک سیگار است. احتمال ریزش مو و حتی سفید شدن موها در افراد سیگاری بسیار بیشتر از افراد غیرسیگاری است. استرس و اضطراب نیز می‌توانند به‌شدت موجب ریزش موها شود؛

بنابراین درمان استرس و افسردگی نیز بخشی از روتین مراقبت از مو در زنان است. استفاده از کرم‌ها و ماسک‌های تقویتی مو، استفاده از آب‌رسان‌های مو و سایر اصول مراقبت روزانه از مو ها می‌تواند موجب جلوگیری از ریزش موها شده و میزان ریزش را به طرز قابل‌توجهی کاهش دهد. روش‌های مراقبت مو در زنان را باید حتما در کنار روش‌های درمان ریزش موها در زنان جدی گرفت.

نتیجه‌گیری و راهنمای مراجعه به پزشک

ریزش مو هم در مردان و هم در زنان می‌تواند اتفاق بیفتد و هر دو را تحت تأثیر قرار دهد. برای زنان ریزش مو می‌تواند در هر سنی و در اثر عوامل مختلف اتفاق بیفتد. بااین‌حال شایع‌ترین حالت ریزش مو در زنان، آلوپسی آندروژنتیک است.

برای درمان راه‌های متنوعی وجود دارد و باید بسته به شرایط فرد، سن و عوامل مؤثر در ریزش مو، بهترین شیوه برای درمان ریزش موی زنان دنبال شود. استفاده از درمان‌های تکمیلی و پیشگیرانه، مانند استفاده از راه‌های جلوگیری از ریزش مو در نوجوانان دختر می‌تواند اثرات منفی بعدی را کاهش دهد. برای این منظور می‌توانید با بهترین متخصصان پوست و مو در دکترتو مشورت کرده و درمان‌های لازم را شروع کنید. جلسات مشاوره شما متخصصات پوست و موی دکترتو می‌تواند آنلاین، حضوری و حتی تلفنی انجام گردد.

 

دکمه بازگشت به بالا