تازه های کسب و کارعلمی و پزشکی

چربی سوز شکم طب اسلامی

چربی سوزی شکم و پهلو یکی از مشکلاتی است که بسیاری از افراد با آن درگیر هستند. لزوما این‌طور نیست که دارای اضافه وزن بوده و یا چاق باشید تا چربی سوزی شکم و پهلو مشکل شما باشد. بسیاری از افراد لاغر هم در این نواحی دچار تجمع چربی هستند. اکثر این افراد از گن لاغری برای زیر لباس مجلسی و مراسم مهم خود استفاده میکنند. یکی از شایع‌ترین سوالاتی که از متخصصین تغذیه پرسیده می‌شود این است که بهترین روش ها برای چربی سوزی شکم و پهلو چیست؟ ما در این مقاله این موضوع را بررسی می‌کنیم و روش‌های مناسبی را در محدوده طب سنتی و جدید معرفی می‌کنیم.

مسئله چربی شکم و پهلو

چربی تجمع‌یافته در منطقه شکم و پهلو، یکی از مقاوم‌ترین چربی‌های بدن محسوب می‌شوند و به سختی می‌توانید از شر آنها راحت شوید مگر با پوشیدن مداوم گن لاغری ترکیه ای و ورزش های شکم و پهلو بتوان این چربی های سمج را حذف کرد. از طرف دیگر، این چربی‌ها که دور احشا تجمع می‌یابند، از دیگر چربی‌های انباشته‌شده در نقاط دیگر بدن مضرتر هستند. مطالعات مختلف نشان می‌دهند که چاقی اندروژنیک (شکم و پهلو) ارتباط زیادی با بیماری‌های قلبی‌عروقی، مقاومت به انسولین و دیابت نوع دو دارد.

اما این همه ماجرا نیست. نکته دیگری که باید به آن دقت کنیم این است که با افزایش سن، توزیع چربی بدن تغییر می‌کند. چربی از اندام‌ها و صورت به نواحی مرکزی بدن منتقل شده و شکم و پهلو‌ها را چاق می‌کند. اگرچه این روند طبیعی است، اما تشدید آن می‌تواند با بیماری‌هایی که در پاراگراف قبل ذکر کردیم مرتبط باشد.

به عبارت دیگر، باید به این نکته دقت کنید که اگر سن شما از چهل سال گذشته است، طبیعی است که چربی تجمع‌یافته در قسمت شکم و پهلوی شما بیشتر از سن بیست‌سالگی باشد. با بروز یائسگی در زنان، این تجمع تا حد زیادی تشدید می‌شود. بهترین کار، استفاده مناسب از شکم بند لاغری در طی روز است. با این حال، با توجه به عوارض احتمالی مرتبط با چربی شکم و پهلو، لازم است تا حد ممکن چربی سوزی شکم و پهلو را در دستور کار خود  قرار دهید. اما در این کار افراط نکنید، مخصوصا اگر سن شما زیاد است.

حرکات چربی سوزی شکم و پهلو

در طب جدید روش‌های مختلفی برای چربی سوزی شکم و پهلوی بدن وجود دارد که به شرح زیر هستند:

ورزش هوازی

ورزش‌های هوازی بیشترین نقش را در سوزاندن چربی دارند. برخلاف تصور بسیاری از افراد، ورزش‌های قدرتی مانند بدن‌سازی، تاثیر چندانی در چربی سوزی شکم و پهلو ندارند. آنها بیشتر گلیکوژن یا همان قند موجود در عضلات را مصرف می‌کنند و حجم ماهیچه‌ها را افزایش می‌دهند. این در حالی است که ورزش‌های هوازی، مخصوصا اگر بیش از نیم‌ساعت به‌طور مداوم ادامه یابند، مستقیما چربی‌ها را تحت‌تاثیر قرار‌داده و می‌سوزانند.

تاثیر ورزش هوازی بر چربی سوزی شکم و پهلو آن‌قدر زیاد است که تا ساعاتی پس ورزش نیز چربی سوزی ادامه پیدا می‌کند. این ورزش‌ها شامل پیاده‌روی، دو، بسکتبال، والیبال، دوچرخه‌سواری و شنا هستند. لازم به‌ذکر است که برای گرفتن بهترین نتیجه، لازم است در یک بازه زمانی طولانی، چند بار در هفته ورزش کنید تا چربی سوزی شکم و پهلو اتفاق بیفتد. این چربی سوزی معمولا مستقل از کاهش وزن نیست و هم‌زمان با آن روی می‌دهد.

کاهش کالری دریافتی

یک رژیم غذایی مناسب و کم‌کالری، یک کمک فوق‌العاده برای افزایش تاثیر ورزش است. به عبارت دیگر، رژیم غذایی و ورزش به شکل همزمان، بیشترین تاثیر را بر چربی سوزی شکم و پهلو دارند. با این حال، باز هم باید در نظر بگیرید که معمولا حجم شکم و پهلو، همزمان با کاهش وزن کلی بدن کاسته می‌شود. نباید انتظار داشته باشید که وزن شما ثابت مانده و چربی شکم و پهلوی شما از بین برود.

یک رژیم غذایی مناسب معمولا 500 کیلوکالری کمتر از نیاز معمول شما را تامین می‌کند و دارای مقادیر کافی پروتئین، چربی، کربوهیدرات و ریزمغذی است. رژیم‌های غذایی سخت ممکن است به‌جای کاهش بافت مقاوم چربی، ماهیچه‌های شما را تحلیل برده و تاثیر چندانی بر چربی سوزی شکم و پهلو نداشته باشند. برای دریافت یک رژیم مناسب، حتما از یک متخصص تغذیه متعهد کمک بخواهید.

مکمل‌های چربی سوز

مکمل‌های چربی سوز، به طور مستقل تاثیر چندانی ندارند و برای کمک به چربی سوزی شکم و پهلو باید زیر نظر متخصص تغذیه و همزمان با ورزش و رژیم غذایی مصرف شوند. مصرف به تنهایی مکمل‌ها معمولا تاثیر خاص و یا بلند‌مدتی نداشته و اگر هم سبب کاهش وزن گردد، بعد از مدتی این کاهش جبران می‌گردد. برخی از مکمل‌هایی که به سوخت چربی کمک می‌کنند شامل ال کارنیتین، زیره و برخی از دیگر از مکمل‌های گیاهی هستند. با این حال، با توجه به عوارض و منبع مصرفی که برای برخی از آنها مطرح است، لازم است قبل از مصرف با داروساز یا متخصص تغذیه مشورت کنید.

دستگاه‌های لاغری

دستگاه‌های لاغری مانند کرایولیپولیز، اولترا کویتیشن و آر‌اف، می‌توانند تاثیر محدودی بر چربی سوزی شکم و پهلو داشته باشند. این تاثیر تنها در حد 100 تا 300 گرم و آن هم همراه با رژیم غذایی و ورزش است. با این حال، افرادی که تجمع کمی از چربی در نواحی شکمی و پهلوی خود دارند و یا لاغر هستند، می‌توانند از این روش‌ها همراه با رژیم غذایی و ورزش استفاده کنند.

لیپوساکشن

لیپوساکشن یک روش تهاجمی برای خارج‌کردن چربی اضافه از شکم و پهلو است. این روش، یک اقدام زیبایی محسوب شده و ممکن است برای انجام آن نیاز به بیهوشی باشد. از آنجا که لیپوساکشن می‌تواند با خطرات جدی مانند لخته‌شدن خون و مرگ همراه باشد، توصیه می‌شود تا حد امکان از این روش استفاده نگردد. از طرف دیگر، بدون یک رژیم غذایی و ورزش مناسب، چربی‌های خارج‌شده از این طریق نیز به زودی با انواع جدید جایگزین می‌شوند.

یک روش بسیار موثر برای افرادی که اضافه وزن بالایی دارند و دچار بیماری های ناشی از چاقی مانند دیابت، زانو درد، فشار بالا و… هستند، انجام  انواع عمل لاغری از جمله اسلیو معده و بای‌پس معده است که از شایع ترین عمل معده می‌باشند و حتما باید توسط یک متخصص و باسابقه انجام شود.

چربی سوزی شکم و پهلو در طب سنتی

در طب سنی همه‌چیز بر مزاج استوار است. معمولا پزشک طب سنتی با تشخیص مزاج، بهترین روش چربی سوزی شکم و پهلو را مشخص می‌کند. این روش ممکن است شامل رژیم غذایی، ورزش و اقداماتی مانند ماساژ، بادکش و با طب سوزنی باشد. از آنجایی که اکثرا تجمع چربی در ناحیه شکم و پهلو به‌دلیل تجمع بلغم است، معمولا مصرف غذاهایی با طبع سرد محدود شده و برخی از داروهای گیاهی برای اصلاح مزاج فرد تجویز می‌گردد.

علت مقاومت بدن در مقابل کاهش وزن سریع:

بدن به ذخیره چربی برای مواقع گرسنگی نیاز دارد و سعی میکند به هر طریقی شده با این کاهش وزن سریع مقابله کند. با استفاده از رژیم های غذایی غیر اصولی بدنمان را در معرض خطر قرار ندهیم. برای لاغری ابتدا باید مزاج شخص رال تعیین کنیم . ممکن است مزاج شما رطوبی باشد و بالا بودن وزنتان عادی باشد.در طب سنتی و اسلامی ملاک است و نسبت قد و وزن یک شاخص ناقص و اشتباه می باشد. در کل افراد با مزاج مرطوب طبیعی است که چاق یا درشت اندام باشندو افراد با مزاج خشک لاغراندام و تلاش برای تغییر این دو یعنی حرکت بر خلاف جهت طبیعت بدن که می تواند منجر به بیماری شود.

دستور لاغر شدن به شیوه طب اسلامی

۱٫ خوردن جو خشک، صبح ناشتا، دو قاشق غذا خوری. هم تقویت کننده است و هم به علت توانی که به انسان میدهد میتوانید غذای کمتری استفاده کنید بدون اینکه دچار  ضعف شوید!

۲٫ نخوردن ناهار. ترک ناهار علاوه بر اینکه باعث میشود  سودای کمتری در بدن ایجاد شود،  (این مورد خصوصا در روایت آمده که خوردن غذا بین صبحانه و شام باعث فساد بدن میشود)، انسان با اشتهای بیشتری شام میخورد و غذا خوردن با اشتها برای سلامتی خیلی مفید است .بدین ترتیب شام که خودش باعث تقویت بدن است نیز  ترک نمیشود. البته این مورد چندتا شرط دارد. اول اینکه حتما باید صبحانه خوب و کامل باشد و ثانیا ترک یک باره ناهار مضر است چون کسی که به  چیزی هر چند بد عادت داشته باشد ترک کردن یک باره آن باعث عوارض میشود.

۳٫ استفاده از در برنامه غذایی بلکه به عنوان یک وعده غذایی که هم چربی های مضر رو آب دو هم قلب رو تقویت  و هم عقل رو زیاد میکند و هم کرم های بدن رو میکشه و هم لثه رو تقویت میکنه و…!!! البته سرکه منظور سرکه اسلامی یا همون سرکه خمری امگور است.بهترین زمان خوردن سرکه بعد از غذا می باشد

۴٫ استفاده از ماهی تازه. یعنی تازه تازه که همون روز از آب گرفته باشند. در روایت آمده است که بدن رو آب میکند! (مصرف ماهی برای بیماری های سرد همچون روماتیسم، ام اس، پارکینسون،انواع فلج  و… ممنوع است و دیگران هم باید با ۷ عدد خرما مصرف کنند)

۵٫ استفاده از دم کرده و گل محمدی هفته ای یک بار که باعث بر طرف شدن چربی ها خصوصا چربی های شکم میشه. و البته فواید زیادی هم داره به طوری که درمان همه دردها معرفی شده در روایات. در روایات آمده که اگر چیزی مرگ را دفع کند همانا سنا است!!!
البته سنا یه مقداری شکم رو روان میکنه و مسهل قوی است.

۶٫ استفاده از داروی مسخن طب اسلامی یا ترکیب گردو و زنیان که کلیه ها را فعال کرده و به دفع بهتر رطوبات اضافه بدن و لاغری کمک شایانی می کند. میزان استفاده روزی سک قاشق مرباخوری ( افراد دارای خشکی مزاج ، حرارت کبد و…در استفاده دقت احتیاط کنند که مصرف زیاد نداشته باشند)

۷٫ اگر اشتهای زیادی دارید مصرف سبزی خرفه قبل از غذا به کاهش اشتها کمک می کند. همچنین ترکیب کاهش اشتهای طب اسلامی بسیار مفید است.

۸٫ ترکیب   – این دستور پیامبر یکی از موارد هوشمندی است که هم برای لاغری توضیه میکنیم و هم برای چاقی

دکمه بازگشت به بالا