علمی و پزشکی

چرا کولر خودرو باد گرم می زند؟

چندین دلیل برای این وجود دارد:

* رانندگی با سرعت زیاد موتور
یکی از دلایل گرم شدن هوا سیستم پر سرعت بنزین است. بسیاری از اتومبیل ها مکانیسمی دارند که باعث می شود تهویه مطبوع موقتی که پدال را فشار می دهید به طور موقت خراب شود. این بیشتر در مواقع گیربکس سبکتر (گیربکس سوم به جلو) است که در آن باید پدال شتاب دهنده را تا تمام مدت برای شتاب خودرو فشار دهیم.

* بخاری کثیف سردتر می شود
بخاری یکی از اجزای سیستم تهویه هوا است. وقتی گاز سرد به مایع تبدیل می شود ، بیش از نیمی از گرمای موجود در رادیاتور را از دست می دهد ، بنابراین وقتی وارد قسمت فشار کم می شود ، گرما را جذب می کند و آن را به گاز تبدیل می کند. تهویه مطبوع کثیف باعث گرم شدن هوا و خرابی سیستم تهویه هوا و همچنین سرعت بیش از حد آب خودرو در سرعت کم و ترافیک می شود. بنابراین بهتر است هر سال با شروع تابستان تهویه هوا اتومبیل خود را تمیز کنید.

* اپراتور داخل اتاق کثیف است
یکی از دلایل تهویه هوا این است که اپراتور اتاق کثیف است. از آنجا که هوا دائماً در تمام فصل از آن عبور می کند ، کثیف است و لایه های خاک به آن می چسبند. لازم است هر از گاهی این بخش را پاک کنید. همچنین ، در هنگام استفاده از تهویه مطبوع در اتاق ، می تواند باعث ایجاد بوی نامطبوع شود.

* نارسایی گرمای اتاق
بیشتر اتومبیل ها در داخل کابین خود دارای گرما هستند که این امر دمای هوا را برای لحظه ای اندازه گیری می کند و در صورت رسیدن دما به صفر درجه ، تهویه هوا را خاموش می کند. اگر سنسور آسیب دیده باشد ، ممکن است سیستم تهویه هوا شما بیش از حد گرم شود.

* تهویه هوا و شیر گرم نشد
خرابی و یا خرابی شیرهای کنترل تهویه مطبوع و خنک کننده و ترموستات باعث اختلاط هوای گرم و سرد خواهد شد و در نتیجه گرمای تهویه هوا در تابستان و گرمای ترموستات نیز کاهش می یابد. این مشکلات اغلب پس از باز و بسته شدن داشبورد توسط افراد غیر حرفه ای صورت می گیرد.

17302

دکمه بازگشت به بالا