تازه های کسب و کارعمومی

چرا پوست دور چشم خشک میشود؟

گاهی به دلیل تغییرات آب و هوایی یا عوامل دیگر پنهان در درون بدن مان پوست دچار خشکی شده و از خود واکنش نشان می‌دهد، یکی از قسمت‌هایی که دچار این خشکی میشود پوست دور چشم است.خشکی پوست دور چشم می‌تواند آزاردهنده باشد، اما آیا مرطوب کننده‌های معمولی می‌توانند در این مورد به شما کمک کنند؟ در این مطلب در این باره بیشتر توضیح خواهیم داد.

چه عواملی باعث خشکی پوست دور چشم می‌شود؟

پوست اطراف چشم در مقایسه با پوست بقیه بدن نازک‌تر است. این بدان معناست که قابلیت حفظ رطوبت ندارد و با گذشت زمان خشک می‌شود. با وجود لک، خارش، ترک خوردگی و قرمزی این خشکی می‌تواند بسیار ناخوشایند باشد شما میتوانید برای جلوگیری از خشکی ان از سرم دور چشم لاکچری کوین استفاده کنید.

برخی از دلایل عمده خشکی پوست اطراف چشم عبارتند از:

  • شرایط آب و هوایی (هوای بسیار گرم یا سرد، به ویژه هنگام تغییر فصل)
  • سال خوردگی
  • شیوه‌های نامناسب و زیاده روی در آرایش
  • مواد شیمیایی و خشن مراقبت از پوست
  • مالش بیش از حد و خشن پوست صورت
  • استفاده از آب گرم
  • قرار گرفتن در معرض مواد تحریک کننده
  • گریه کردن بیش از حد
  • مصرف کافئین
  • خواب ناکافی

Why is the skin around the eyes dry?

مشکلات پوستی که می‌توانند باعث خشکی پوست اطراف چشم شوند

با این وجود سایر موارد و مشکلات پوستی نیز می‌توانند باعث خشکی پوست اطراف چشم شوند؛ که عبارتند از:

۱- درماتیت تماسی

درماتیت تماسی نوعی بیماری پوستی است که در اثر تعامل پوست با مواد تحریک کننده ایجاد و منجر به خشکی، قرمزی و پوسته شدن پوست می‌شود. برخی از محصولات مراقبت از مو، شستشوی صورت، مرطوب کننده ها، ضد آفتاب، گرد و غبار و لوازم آرایش شامل مواد تحریک کننده درماتیت تماسی می‌شوند.

رایحه‌های موجود در محصولات مراقبت از پوست نیز می‌توانند باعث درماتیت تماسی شوند. این مشکل با لمس کردن می‌تواند تشدید و گسترش یابد. اجتناب از محصولاتی که پوست شما را تحریک می‌کند می‌تواند به درمان درماتیت تماسی کمک کند.

۲- درماتیت آتوپیک

درماتیت آتوپیک روی پوست پلک‌ها تاثیر می‌گذارد وعلائم آن شامل پوسته پوسته شدن، قرمزی و خارش است. عوامل خطر ساز این وضعیت شامل سابقه خانوادگی، سیستم ایمنی بدن یا محیط می‌شود. این وضعیت مزمن است و بیشتر در کودکان رخ می‌دهد که برای کنترل علائم آن باید با پزشک مشورت کنید.

۳- بلفاریت

بلفاریت توسط یک باکتری یا یک بیماری مانند رزواسه ایجاد شده که منجر به پوسته پوسته شدن در پلک ها، قرمزی، تحریک، سوزش و پارگی لایه‌ای می‌شود.

۴- پسوریازیس صورت

پسوریازیس باعث می‌شود تا پلک‌های شما پوسته پوسته شوند (این پوسته‌ها معمولا مژه‌ها را می‌پوشانند) و ناحیه زیر چشم را خشک و پوسته پوسته می‌کنند.در صورت داشتن هر یک از این شرایط به متخصص پوست مراجعه کنید. آن‌ها می‌توانند وضعیت شما را ارزیابی کرده و درمانی مناسب را توصیه کنند.با این حال اگر خشکی پوست اطراف چشم شما به دلیل بی توجهی به بهداشت عمومی یا هر دلیل دیگری است می‌توانید با دارو‌های خانگی آن را درمان کنید. این روش‌های درمانی باعث تغذیه و رطوبت رسانی به پوست اطراف چشم می‌شوند.

سرم لایه بردار لاکچری کوین

سرم لایه بردار لاکچری کوین حاوی دو ماده AHA ،BHA بوده که سبب پاکسازی عمیق پوست شده و از آن برای رفع جوش و از بین بردن جای جوش استفاده می شود .همچنین این سرم حاوی سالیسیک اسید بوده که سبب پاکسازی منافذ و کنترل چربی پوست می شود .

AHA و BHA به معنی آلفا هیدروکسی اسید و بتا هیدروکسی اسید است. اینها اسیدهای هیدروکسی هستند که برای درمان و درمان بیماری های پوستی مانند آکنه استفاده می شوند.از این محصولات برای اهداف آرایشی نیز برای بهبود ظاهر پوست استفاده خواهد شد.این ترکیبات در درمان آکنه در محصولات مراقبت از پوست یا بهبود کیفیت پوست از جمله خواص ضد آکنه، پاکسازی پوست و … موثر هستند.درست است که برخی از مواد دیگر ممکن است در از بین بردن باکتری هایی که باعث آکنه و سایر مشکلات پوستی می شوند، بهتر عمل کنند.

اما اسید سالیسیلیک یکی از بهترین راه ها برای از بین بردن سلول های مرده پوست و صاف کردن پوست است.به عنوان یک داروی کراتولیتیک، بافت پوست را با از بین بردن لایه های داخلی و خارجی پوست، کاهش زبری و تحریک گردش سلول های پوست بهبود می بخشد.

چگونه می‌توان خشکی پوست اطراف چشم را درمان کرد؟

۱- مرطوب کردن

صرف نظر از نوع پوست، به استفاده از مرطوب کننده‌ها عادت کنید. کرم دور چشم خوبی را انتخاب کنید که با ترکیباتی مناسب، پوست اطراف چشم تان را لطیف کند. خبر خوب این جاست که کرم‌های دور چشم حاوی مواد ضد پیری نیز هستند.

۲- خواب کافی

کمبود خواب منجر به خستگی چشم و خشکی پوست اطراف چشم می‌شود. سعی کنید هر شب حداقل ۶ ساعت بخوابید که این به شما امکان می‌دهد تا پوست آسیب دیده و خشک اطراف چشم تان ترمیم شود.

۳- کورتیکواستروئید‌های موضعی

در صورت ابتلا به بیماری پوستی، پزشک ممکن است کورتیکواستروئید‌های موضعی را تجویز کند. از دارو‌هایی با کورتیکواستروئید‌های خفیف استفاده کنید، زیرا این دارو‌ها قوی بوده و باعث نازک شدن پوست اطراف چشم می‌شوند.

۴- ماساژ با روغن‌های گیاهی

ماساژ دادن باعث بهبود گردش خون در پوست اطراف چشم می‌شود. شما می‌توانید انتخابی بین روغن بذر کتان، بابونه، اسطوخدوس، گل رز یا روغن لیمو داشته باشید. چند قطره از روغن انتخابی را دور چشم خود بمالید و با حرکات دورانی به آرامی ماساژ دهید.

۵- استفاده از ضد آفتاب

اشعه مضر ماورابنفش نورخورشید می‌تواند منجر به تجزیه کلاژن و کاهش الاستین پوست شود که در نتیجه باعث ایجاد خطوط ریز و چین و چروک خواهد شد. با استفاده از کرم ضد آفتاب با طیف رنگی می‌توانید از پوست اطراف چشم خود محافظت کنید. فراموش نکنید که پلک‌های بالا را نادیده نگیرید.

درمان‌های خانگی برای خشکی پوست طراف چشم

از آن جا که پوست اطراف چشم بسیار حساس است شما نمی‌توانید علائم خشکی آن را به راحتی نادیده بگیرید، اما نگران نباشید، زیرا در ادامه برخی از درمان‌های خانگی طبیعی و آسان معرفی شده اند که می‌توانند به مدیریت و رفع خشکی پوست اطراف چشم کمک کنند.

۱- ژل آلوئه ورا

این ژل بسیار تسکین دهنده و مرطوب کننده است همچنین با تحریک فیبروبلاست‌ها باعث تولید کلاژن می‌شود واز بروز چین وچروک پیشگیری می‌کند. این کار به ویژه برای درمان خشکی پوست اطراف چشم مفید است.شما می‌توانید با مقداری ژل تازه آلوئه ورا دور چشمان تان را ماساژ دهید و یک شب تا صبح صبر کنید و سپس صبح روز بعد پوست خود را بشویید و این روال را هر شب تکرار کنید.

۲- روغن بادام

روغن بادام یک نرم کننده عالی است و به بهبود خشکی پوست کمک می‌کند. همچنین در مدیریت اگزما و پسوریازیس نیز مفید واقع می‌شود.شما می‌توانید با کمک چند قطره روغن بادام پوست اطراف چشم خود را به آرامی ماساژ دهید، یک شب صبر کنید و سپس صبح روز بعد آن را بشویید. این روش درمانی را هر شب تکرار کنید.

۳- روغن ویتامین E

روغن ویتامین E یک آنتی اکسیدان عالی است که تولید کلاژن را تقویت می‌کند و علاوه بر درمان خشکی پوست خاصیت ضد پیری نیز دارد و تیرگی دور چشم را کاهش می‌دهد.شما می‌توانید روغن کپسول ویتامین E را خارج کرده و دور چشمانتان ماساژ دهید، صبح روز بعد پوست تان را بشویید و این روال را هر شب تکرار کنید.

۴- کره شی

کره شی اغلب به دلیل مزایای آبرسانی، ضدالتهابی و مرطوب کنندگی در کرم‌های مرطوب کننده و محصولات مراقبت از پوست استفاده می‌شود. از این رو می‌توان از آن برای بهبود پوست اطراف چشم استفاده کرد.بدین منظور شما به کره شی و کپسول ویتامین E احتیاج دارید. روغن ویتامین E را از کپسول خارج کنید و با کره شی مخلوط نمایید و کمی از ترکیب را با استفاده از انگشتانتان و به آرامی روی پوست اطراف چشم خود بمالید، به مدت یک شب صبر کنید و روز بعد بشویید.

سرم کلاژن

سرم کلاژن لاکچری کوین یک محصول مراقبت از پوست است که برای افزایش تولید کلاژن در پوست طراحی شده است. کلاژن پروتئینی است که به طور طبیعی در پوست یافت می شود و به حفظ استحکام، خاصیت ارتجاعی و آبرسانی پوست کمک می کند. با افزایش سن، تولید کلاژن در پوست کاهش می یابد که می تواند منجر به چین و چروک، افتادگی پوست و خشکی شود.

دکمه بازگشت به بالا