تازه های کسب و کارعلمی و پزشکی

چرا دور چشم پف میکند

علت پف زیر چشم

در اکثر اوقات پف زیر چشم به علت نادرست بودن وضعیت خواب روی می‌دهد. استرس، حساسیت، تجمع مایع، نوسانات هورمونی، گریه کردن، بالا رفتن سن، اختلالات پوستی، رژیم غذایی، پرکاری تیروئید، اختلال در غدد اشکی، سندرم نفروتیک، پوشیدن لنزهای چشمی، کونژینکتیویت یا التهاب ملتحمه، بلفاریت یا پلک آماس، گل مژه و عفونت‌های چشمی دیگر علل بروز این مشکل هستند. جهت تعیین علت پف زیر چشم به هرگونه علامتی توجه کنید و  تمام عوامل سبک زندگی را که به بروز آن کمک می‌کنند را نیز  مورد بررسی قرار دهید.برای خرید کرم دور چشم لاکچری کوین لطفا کلیک کنید .

علائم

علائم پف زیر چشم شامل :

  • آماس و خارش چشم
  • بیش از حد بودن میزان تولید اشک
  • اختلالات بینایی
  • قرمزی پلک
  • قرمزی و التهاب چشم
  • چرک کردن چشم
  • خشکی یا پوست پوست شدن پلک چشم
  • درد
  • تورم

جهت اطلاع از قیمت کرم شب لاکچری کوین کلیک کنید .اگر شما با علائمی نظیر عطسه، سردرد، کاهش یا اضافه وزن، یا بروز راش (بثورات پوستی) در بخش هایی از بدنتان مواجه شده‌اید، احتمالا پف زیر چشم شما در نتیجه  الرژی، مشکلات تیروئیدی، یا بیماری‌های پوستی روی داده است. به منظور جلوگیری از بروز هر گونه عوارض باید فورا با پزشکتان صحبت کنید.

 کرمهای موضعی

بسته به شدت پف زیر چشم، ممکن است روش‌های درمانی مانند استعمال  کرم پودر لاکچری کوین برای پوست خشک را انتخاب نمایید. کرم‌های دور چشم حاوی ویتامین کا و رتینول با کاهش قابل ملاحظه  میزان و پف زیر چشم، غالبا به کاهش سیاهی دور چشم کمک می‌کنند. کرم‌های روشن کننده پوستی که حاوی کوژیک اسید یا هیدروکینون می‌باشند به کاهش یا رفع پف زیر چشم ها کمک می‌کنند. کرم‌های دور چشم حاوی کافیین نیز به دلیل تنگ و منقبض کردن رگ‌های خون زیر چشم موجب کاهش پفی و لک زیر چشم می‌شوند. اگرچه کرم‌های دورچشم تاثیرات جزئی تا  قابل توجهی را ارائه می‌دهند، اما نتایج  این کرم ها همیشه دائمی نیست.

رادیو فرکانسی

سلول‌ها را برای بازسازی کلاژن تحریک می‌کند، حالت ارتجاعی، رنگ، سفتی و ظاهر پوست را بهبود می‌دهد. در نتیجه شما شاهد کاهش و بهبود ورم زیر چشم خواهید بود. علاوه براین، روش‌های درمانی دو گانه بدون نیاز به انجام عمل های جراحی تهاجمی قادرند تغییرات چشمگیری را در پوست ایجاد نمایند.رادیو فرکانسی اطراف چشم را بدون چین و چروک کرده و به ظاهر خسته این ناحیه شادابی می‌بخشد. همچنین پف زیر چشم را رفع و افتادگی وشلی پوست را از بین می‌برد. امواج رادیویی در بافت پوست گرمایی را ایجاد می‌کند. این گرما باعث انقباض و جمع شدن درمیس (بالاترین لایه پوست) می‌شود در نتیجه این امر، ورم زیر چشم کاهش می‌یابد. از دیگر  مزیت‌های مهم و سودمند رادیوفرکانسی تحریک و روند تولید کلاژن و  بهبود کشسانی پوست و همچنین افزایش گردش خون می‌باشد. این روش درمانی موجب جوان سازی زیر چشم شده که تاثیر آن ماه‌ها ماندگاری دارد.

مزوتراپی

اگر چربی اضافه در منطقه زیر چشم وجود دارد، این عارضه را با انجام فرایند بدون جراحی میتوان درمان نمود. بیمار هر دو هفته یکبار تزریق‌های کوچکی در کیسه چربی زیر چشم خواهد داشت. ترکیبات فعال در مزوتراپی دیواره سلولی چربی را حل می‌کند و  گردش خون را در این منطقه افزایش می‌دهد. برای دستیابی به نتیجه دلخواه، مزوتراپی باید ۲ تا ۴ جلسه باشد و به صورت هر دو هفته یکبار  انجام شود. طی ۲۴ ساعت پس از درمان باید انتظار بروز ورم خفیفی را داشته باشید. جراحی مستلزم ازبین بردن توده  چربی دچار افتادگی شده می‌باشد، که این امر می‌تواند ظاهر چهره را لاغر و اسکلتی نسان دهد که با تزریق چربی یا تزریق ژل و حجیم کردن منطقه مورد نظر اصلاح انجام می‌شود.

تزریق ژل

ورم زیر چشم، شل شدن و افتادگی پوست زیر چشم، فرد را پیرتر نشان می‌دهد و بسیاری از افراد جهت رفع این مشکل نمی‌خواهند خطر، هزینه یا دوره ی بهبودی جراحی را متحمل شوند. برای درمان پف زیر چشم، روش‌های درمانی غیرتهاجمی متعددی وجود دارد که در آنها ازاستفاده می‌شود که بدون اینکه بخواهید تحت تیغ جراحی بروید تاثیر بسزایی در چهرهتان ایجاد می کنند. کیفیت داروهای زیبایی دائما در حال پیشرفت می‌باشد، و اکنون به کمک تزریق ژل راه حل‌های با کمترین میزان تهاجم برای رفع مشکل پوست زیر چشم موجود است. انتخاب تزریق ژل به بیمار، به مشکل و رنگ و ساختار بافت پوست بیمار بستگی دارد. هر بیمار ارزیابی شده و پزشک مناسبترین روش را با توجه به انتظارات، نگرانی‌ها و نوع پوست بیمار طراحی می‌کند. طیف گسترده‌ای از انواع ژل وجود دارد که فرد می‌تواند آن را از این میان انتخاب کند و تزریق ژل به خاطر طبیعی و ظریف بودن نتایجش شناخته شده است.

بلفاروپلاستی

شامل اصلاح  شلی و افتادگی پوست پلک و رفع کیسه چربی اطراف چشمها می‌باشد. این تکنیک‌ها برای مقابله با برخی از علائم اولیه بالا رفتن سن که در منطقه  اطراف چشم اتفاق می‌افتند، بکاربرده می‌شوند تا شما ظاهری جوان‌تر داشته باشید. بلفارو پلاستی پلک بالا، پلک بالایی و بلفارو پلاستی پلک پایین، پلک پایینی را مورد هدف قرار می‌دهد. خوشبختانه، جراحان دقیقا می‌دانند که چگونه این مشکل را اصلاح نمایند. جراحان بلفاروپلاستی پلک پایین را انجام می‌دهند تا بدین وسیله چربی، مایع و پوست اضافه  پلک پایینی را از بین ببرند. جراح ان برای رفع چین و چروک پلک پایینی تا حد امکان، احتمالا فرایند سفت کردن پوست را نیز به شما توصیه می‌کند. طی فرایند، بسته به میزان شلی پوست برشی در بخش بیرونی یا درونی پلک ایجاد می‌شود. جراحی پلک پایین با توجه به اناتومی چشم هر فرد و اینکه آیا پلک هر دو چشم تحت درمان قرار گرفته یا خیر حدود ۶۰ تا ۹۰ دقیقه زمان می برد. مرکز جراحی پس از اتمام فرایند درمان شما را مرخص خواهد نمود. در ۲۴ تا ۴۸ ساعت اول پس از عمل پلک ،برای استفاده از ی کاهش ورم و کبودی به کیسه ی یخ نیاز خواهید داشت. حدود ۵ تا ۶ روز پس از عمل بخیه‌ها برداشته خواهند شد. پس از ۲ هفته، کاملا التیام خواهید یافت و بیشتر کبودی و ورم زیر چشم نیز محو خواهند شد

دکمه بازگشت به بالا