بین الملل

چرا ترامپ وزیر دفاع را در روزهای آخر ریاستش عزل کرد؟/احتمال وقوع کودتا یا حمله سریع به کشوری دیگر

پشت برکناری مقامات ارشد ارتش آمریکا.

تحلیلگران نیویورک تایمز با استناد به نظرات کارشناسان نظامی و مقامات امنیتی آمریکا به دو دلیل احتمالی برکناری مایک اسپیر توسط دونالد ترامپ اشاره کرده اند.

روز دوشنبه ، ترامپ یک پیام کوتاه سریع نوشت که اسپیر نوشت. در همان روز ، وی جایگزین کریستوفر فامیل به عنوان چهارمین وزیر دفاع دولت ترامپ شد. برکناری عالی ترین مقام نظامی یک کشور ، حتی وقتی ترامپ نمی خواهد در انتخابات شکست بخورد ، به طور حتم منجر به انتقال خطرناک قدرت می شود.

مشخصات وزیر دفاع جدید ایالات متحده در افغانستان و عراق

ترامپ با تمجید از وزیر دفاع جدید خود ، وی را مدیری شایسته در مرکز ملی مبارزه با تروریسم خواند و گفت که میلر فرد مناسبی برای اداره پنتاگون است.

وزیر دفاع جدید کریستوفر میلر

روز دوشنبه ، دو مقام کاخ سفید که خواست نامشان فاش نشود ، به نیویورک تایمز گفتند که طرح ترامپ با برکناری اسپر به پایان نخواهد رسید و خطر اخراج مدیر اف بی آی کریستوفر ای بی و مدیر سیا وجود دارد. جینا هسپل. همچنین ایالات متحده (سیا) را تهدید می کند و در واقع ، هر دو در اولویت برکناری ترامپ هستند. برکناری این مقامات ارشد نظامی و اطلاعاتی مانند گردن زدن یک مقام امنیت ملی است که به تازگی یک مسابقه برای ماندن در قدرت را از دست داده است.

دموکرات ها و کهنه سربازان امنیت ملی می گویند سرنگونی اسپور اقدامی شرم آور در زمان نادرستی است که به انتخاب رئیس جمهور جو بایدن نزدیک می شویم ، که نشان می دهد ترامپ نمی خواهد کناره گیری کند. موضع گیری کنید و بخواهید با اخراج مقامات امنیتی قدرت را کنار بزنید. رشد آن را در نهادهای مهم دولتی افزایش دهید.


بیشتر بخوانید:

نیزه: گزینه نظامی علیه ایران عملی نخواهد شد

ایالات متحده تقابل نظامی با ایران را نمی خواهد


آدام اسمیت ، نماینده حزب جمهوری خواه در مجلس ، رئیس کمیته خدمات مسلح مجلس گفت که تصمیم ترامپ برای تیراندازی به شکسپیر کودکانه و سبک وزن است. وی افزود: مدتهاست که روشن است که ترامپ وفاداری یک مقام به رئیس جمهور را فراتر از شایستگی این پست می داند ، به همین دلیل در دوره گذار شایستگی های این مقام را فدای کار کرد. تراز یا ناراحتی آنها.

دو مقام ارشد دولت نیز روز دوشنبه گفتند که ترامپ خوشحال خواهد شد که از قدرت کناره گیری کند ، حتی اگر تنها دو ماه از ریاست جمهوری او باقی مانده است. این دو در ادامه گفتند که اخراج اسپار به ترامپ فرصتی داد تا نتیجه دیدار برابر جو بایدن را تغییر دهد که این مورد پسند وی بود.

از همه مهمتر ، مقامات پنتاگون از اقدام احتمالی ترامپ برای شروع عملیات نظامی علیه کشور دیگر ابراز نگرانی کرده اند. آنها گفتند این اقدام ترامپ می تواند یک حمله پنهانی یا پنهانی به ایران یا سایر دشمنان ایالات متحده در آخرین روزهای تصدی کاخ سفید باشد.

لازم به ذکر است که وزیر دفاع جدید میلر سابقه شرکت در عملیات نظامی در قندهار افغانستان را دارد. او در سال 2003 در عراق مستقر بود و به خوبی با غرب آسیا آشنا است.

مقامات دفاعی به طور مخفیانه از اقدام احتمالی ترامپ برای آغاز عملیات نظامی علیه کشور دیگر ابراز نگرانی کرده اند. آنها گفتند این اقدام ترامپ می تواند یک حمله پنهانی یا پنهانی به ایران یا سایر دشمنان ایالات متحده در آخرین روزهای اشغال کاخ سفید باشد.

آلیسا اسلاتکین ، نماینده حزب جمهوری خواه میشیگان که در پنتاگون خدمت کرده است ، گفت: “بر اساس تجربه من ، شانس کمی برای اخراج افراد مهم در آخرین روزهای ریاست جمهوری کاخ سفید وجود دارد.” آنها دارند. وی در ادامه گفت که یک احتمال تا حدودی تقصیر یا بی کفایتی مقامات است که اسپر چنین نیست. احتمال دیگر کینه توزی این مقام رسمی است و مورد سوم ، حتی خطرناک تر ، این است که ترامپ می خواهد اقدامی انجام دهد که در صورت باقی ماندن وزیر دفاع ، اشپر با آن مخالفت کند. در هر صورت ، این اقدام ترامپ هیچ ارتباطی با امنیت ملی ندارد.

اخراج اسپورجون مورد توجه قرار نگرفت ، وی در تابستان امسال صریحاً با ترامپ مخالفت کرد و گفت در صورت ناآرامی پس از ناآرامی ها اجازه نمی دهد ارتش در شهرها مستقر شود. برای سرکوب مردم رأی دهید.

ترس از انتقام از ترور Cedar Sosolini دلیل احتمالی استعفای SPIP است

به گفته وزیر دفاع همفکر ، اسپیر آماده استعفا است.

به گفته آنا ، یکی از دلایل احتمالی استعفای اسپیر ترس از قصاص ترور صدام حسین بود ، زیرا مایک اسپیر یک برنامه ریز اصلی و حامی توطئه محسوب می شد. قاتل.

در اوایل ماه نوامبر ، رسانه های آمریکایی گزارش دادند كه كنفرانس مطبوعاتی برای مقامات ارشد آمریكایی برگزار شد تا مقامات نظامی ، امنیتی و اطلاعاتی آمریكا را نسبت به احتمال تلافی جویی در مورد ترور داكاسام هشدار دهند. سومالی

در همین حال ، NBC به نقل از یك مقام ارشد آمریكایی اظهار داشت كه هشدارهای تهدید علیه رهبران ارشد پنتاگون حتی هنگام حضور آنها در داخل ایالات متحده وجود دارد.

در این جلسه اطلاعاتی ارائه شد كه نشان می داد هدف تهدید رهبران ارتش آمریكا از جمله مایك اسپیر بود كه در تصمیم گیری و ترور سردار قاسم سلیمانی نقش داشت.

انتهای پیام / 4155 / ص

دکمه بازگشت به بالا