اجتماعی

پوشال‌های مستعمل کولرها را در کنار مخازن پسماند قرار دهید

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهر تهران از شهروندان خواسته است برای حفظ محیط زیست کیسه های مستعمل خود را در کنار سطل ها قرار دهند.

رضا شرفی در گفت وگو با سلام آنلاین. وی در تشریح روند اجرای طرح جمع آوری کیسه های آب سرد مستعمل در شهر تهران گفت: شهرداری تهران در راستای مدیریت پسماند می خواهد پسماندها تا حد امکان به چرخه تولید بازگردد و تولید زباله کاهش یابد. هزینه های مدیریت شهری نیز باید از آلودگی محافظت شود.

وی افزود: در همین راستا سال گذشته برای اولین بار پیشنهاد انجام جمع آوری کیسه های آب سرد مستعمل ارائه شد و سایتی در منطقه 18 برای زباله های حجیم راه اندازی شد که محل نگهداری سرشاخه ها است. چوب و زباله های سبز. در فصل قطع به این مکان در آزادشهر منتقل شد. در آنجا ضایعات توسط دستگاهی به نام چیپرین به تراشه های چوب تبدیل می شوند.

وی گفت: سال گذشته پیشنهاد شد کیسه های آب سرد مستعمل به عنوان ضایعات چوب جمع آوری و به محل هجدهم منتقل شود.

به گفته شرفی؛ اهالی این کیسه ها را داخل ظروف مخلوط با زباله های دیگر می انداختند و به آرادکوه می بردند و در نهایت چون قابل بازیافت نبودند دفن می شدند.

وی گفت: سال گذشته در ابتدای تابستان که مردم کولر گازی خود را تعویض کردند، تصمیم گرفتند برای جمع آوری درختان و زباله های سبز توسط شهرداری در کنار سطل ها کولرهای مستعمل قرار دهند. و به مکان هجدهم منتقل می شود و سپس “برای پردازش توسط چرخ گوشت به چوب تبدیل می شود.

وی با بیان اینکه سال گذشته حدود 150 هزار کیسه جمع آوری شد، افزود: این کیسه ها به منطقه 18 منتقل و در نهایت به چرخه تولید بازگشت. امسال قصد داریم این طرح را سریعتر از سال گذشته اجرا کنیم.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهر تهران گفت: از این پس مردم می توانند همیشه کیسه های دست دوم را در کنار سطل ها قرار دهند و از اختلاط آن با زباله های دیگر جلوگیری کنند تا در طول روز جمع آوری شود. به محل مخصوص بازیافت مراجعه کنید. تولید منتقل شود.

وی گفت: محدودیت زمانی برای دریافت کیف های فرسوده نداریم و تمامی مناطق 18 گانه به صورت دائمی فعالیت می کنند.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا