اقتصادیتازه های کسب و کارعمومی

پودر سنگ چیست؟ آشنایی با کاربردها، انواع و قیمت

پودر سنگ چیست؟

قبل از بررسی قیمت پودر سنگ ابتدا باید بررسی کنیم پودر سنگ چیست و چگونه به وجود می آید. این ماده را با نام خاک سنگ یا آرد سنگ نیز می شناسند پودر سنگ حالت پودر شده انواع سنگ های موجود در معادن است. پودر سنگ را به دو روش طبیعی و صنعتی تولید می شود هر دو روش دارای مکانیزهای ساخت متفاوتی هستند که هدف آن تبدیل سنگ به پودر است. شهر قم و پودر سنگ این شهر یکی از بهترین پودرسنگ های سطح کشور می باشد.

قیمت پودر میکرونیزه کربنات کلسیم: در روش طبیعی سنگ های موجود در طبیعت در اثر فشار، بر روی هم حرکت می کنند و سنگ های زیری را خرد می کنند این فشار و خرد شدن تا جایی ادامه پیدا می کند که سنگ ها به طور کامل پودر شوند. نمونه بازر خاک سنگ طبیعی را می توانید در سواحل به صورت شن و ماسه مشاهده کنید. ناگفته نماند پودر سنگ از طریق فرسایش یخبندان ها و نفوذ آب به داخل سنگ ها در طول دوره زمین شناسی نیز به وجود می آیند. نوع سنگی که موجب تولید انواع کانی ها می شود می تواند شامل سنگ آهک، کربنات کلسیم، سنگ گرانیت، مرر و موارد بیشتر باشد.

قیمت پودر سنگ سال 1401

خرید پودر کربنات کلسیم: قیمت پودر سنگ سال 1401 نسبت به سال قبل بالاتر رفته و می توانید برای استعلام قیمت با ما در تماس باشید ، بپدازیم به ادامه مقاله .در روش صنعتی نیز با استفاده از دستگاه ها و ماشین آلات صنعتی سنگ ها را خرد می کنند و سپس با کوبیدن آن ها را به پودر سنگ تبدیل می کنند. باید بدانیم که بیشتر پودر سنگ هایی که در صنایع و شهر سازی مورد استفاده قرار می گیرند به روش صنعتی تولید می شوند. البته هر دو نوع پودر سنگ برای مصارف صنعتی مفید هستند و مورد استفاده نیز قرار می گیرند.

تفاوت آن ها تنها در شکل کریستال ها و ذرات تشکیل دهنده است. ذرات پودر سنگ طبیعی معمولا شکل گرد تری دارند و اصطکاک کمتری تولید می کنند اما پودر سنگ های که به روش صنعتی تولید می شوند ذرات آن ها به شکل نوک تیز تری هستند و برای مصارف مانند تولید آسفالت مناسب تر می باشند. برای خرید پودر سنگ با قیمت مناسب و همچنین بهترین قیمت آهک با کیفیت مرغوب می توانید روی ما حساب کنید.

کاربردهای پودر سنگ

قیمت پودر سنگ 25 کیلویی یا قیمت پودر سنگ سال 1401 مزایای فراوانی دارد که در ادامه به بررسی هر کدام خواهیم پرداخت. قیمت پودرسنگ مناسب است پس می توان از این ماده در صنایع مختلف استفاده کرد. در ادامه به کاربرد های پودر سنگ می پردازیم تا بیشتر با این ماده منحصر به فرد آشنا شویم.

  1. از پودر سنگ علاوه بر استفاده در تهیه ملات در ساخت و ساز از آن برای تولید موزائیک، سیمان، سرامیک و کاشی نیز استفاده می شود.
  2. علاوه بر این پس از آسفالت کردن خیابان ها پودر سنگ را بر روی آن می پاشند تا ذرات تشکیل دهنده آسفالت بهتر به دیگر متصل شوند. برای خرید پودر سنگ تنها کافی است با ما تماس بگیرید.
  3. صنعت دیگری که از پودر سنگ استفاده می کند تولید فولاد است در واقع می توان گفت یکی از اصلی ترین مصرف کنندگان این ماده صنایع فولاد است. این ماده در صنعت فولاد به عنوان گداز آور مصرف شده و در جمع آوری سرباره نیز نقش دارد.
  4. یکی از مصارف دیگر استفاده از پودر سنگ برای تصفیه فاضلاب ها است با استفاده از پودر سنگ می توان فاضلاب های شهری و یا پساب کارخانجان که حاوی انواع میکروب ها و فلزات سنگین هستند را پاکسازی و تصفیه کرد. به صرفه بودن قیمت پودر سنگ و همچنین خاصیت آن باعث مصارف بیشتر آن می شود.
  5. از پودر سنگ برای انجام کارهای هنری مانند مجسمه سازی، تهیه تابلو نقش برجسته و پتینه کاری نیز استفاده می شود.

مورد ششم مزایای پودرسنگ

  1. برای ضد آب کردن محیط های مانند زهکشی کانال های آب یا زیر سازی مناطقی که رطوبت زیادی دارند پودر سنگ کاربرد دارد.
  2. در تولید انواع پلاستیک و پلیمر، به خصوص پلاستیک سخت نظیر PVC پودر سنگ به کار می رود زیرا پودر سنگ با توجه به خاصیتی که دارد باعث بهبود ویژگی های فیزیکی و بافت آن شده و استحکام پلاستیک را افزایش می دهد.
  3. یکی دیگر از مصرف کنندگان اصلی پودر سنگ صنعت کاغذ سازی است زیرا از آن جهت کاستیک زدایی، حجم دهندگی و کاهش هزینه های تولید کاغذ استفاده می نماید. قیمت پودر سنگ مناسب و ارزان است پس می تواند باعث کاهش هزینه ها در صنایع مختلف شود.
  4. کشاورزی و باغداری و پرورش محصولات زراعی هم یکی از جنبه های مصرف پودر سنگ به حساب می آید. این ماده معمولا برای کنترل اسیدیته خاک در زمین های کشاورزی که به دلیل بارش زیاد نزولات جوی و یا مصرف بیش از حد کود های شیمیایی اسیدی شده اند بکار می رود. همچنین حاوی عناصر معدنی مفیدی نظیر کلسیم ، گوگرد ، پتاسیم ، منیزیم ، آهن و منگنز هستند که برای رشد و تقویت گیاهان مناسب است

 

دکمه بازگشت به بالا