بین الملل

پشت پرده شوآف مکرون روی ویرانه‌های بیروت/ فرانسه به دنبال قیمومیت دوباره بر لبنان است؟

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری آنا ، دیدار دیروز امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه به بیروت و سخنرانی وی با مردم منطقه که تحت تأثیر فوران قرار دارند جالبترین است. فرانسه از سال 1923 تا 1946 بر لبنان فرمانروایی کرد ، مستعمره پاریس در بیروت ، ساری بود و وانمود کرد که برای استقلال لبنان کار می کند. اول سپتامبر 1920 – سال تأسیس آموزش زبان فرانسه در لبنان و سوریه – ژنرال گورو ، کمیساریای عالی فرانسه ، استقلال شدید لبنان را اعلام کرد. اگرچه ماکرون ادعا می کند که لبنان یک کشور مستقل است ، اما دیدار وی از لبنان روز پنجشنبه یادآور اعلامیه گوا است ، زیرا این کشور به مدت 26 سال تحت استعمار در پاریس بوده است.

با این حال ، سخنرانی پایین و مهلت نهایی ماکرون برای اصلاحات سیاسی تا اول سپتامبر (11 سپتامبر) را نمی توان همدلی دیپلماتیک دانست ، بلکه نشانه نقشه راه او است. فرانسه برای استقرار مجدد این کشور. او با بهره گیری از آشفتگی های مسخره اقتصادی و سیاسی کشور ، وی به عنوان یک ناجی عمل کرد ، وعده های غذایی و کمک های مالی به لبنان داد و یک همایش بین المللی تشکیل داد.

خطرناک ترین بخش سخنرانی ماکرون در بیروت جایی بود که وی گفت: “لبنان بهبود می یابد”!

لبنان آزاد به معنای این است که این کشور تاکنون در اسارت بوده است و اکنون رئیس جمهور شواف واقعاً مردم لبنان و مردم را از هر آنچه که آنها را زندانی کرده است رهایی می دهد!

تاريخ نشان داده است كه هر كجا فرانسه از كمكها و استقلال لبنان برخوردار باشد ، نتيجه فاجعه آميز حاصل شده است. قانون اساسی تبعیض آمیز لبنان در سال 1926 در زمان اشغال پاریس بیروت به تصویب رسید و زمینه را برای یک سیستم فرقه ای و بی عدالتی فراهم آورد که جامعه لبنان را تقسیم و به چالش کشید.

فرانسه همچنین عامل اصلی جنگ داخلی لبنان بود و این کشور برجسته و درگیر در جنبه های مختلف این کشور است. حضور فرانسه در لبنان – مداخله مستقیم را بخوانید – دو هدف را به طور هم زمان انجام داد.

1. کاخ الیس شریک اصلی کاخ سفید در اروپا و پیشگام در قرار دادن شاخه نظامی حزب الله در لیست تروریست ها است. فرانسه و دو عضو دیگر اتحادیه اروپا (آلمان و انگلیس) تقریباً در مورد هر سیاست و سطحی به جز در مورد مسائل اقتصادی با کاخ سفید به توافق رسیده اند و تضعیف حزب الله عنصر اصلی استراتژی آمریکا است. در لبنان نمی تواند خارج از قانون باشد. در برخی از مدارس لبنان که روش تدریس این کشور به کار می رود ، پاریس دو گروه تروریستی کتاب های شناسایی حزب الله و حماس را به همراه داعش به دانش آموزان توزیع و توزیع کرده است. برخی از درس های این کتاب شامل آموزه هایی است که دانش آموزان را ترغیب می کند تا برای CC درباره رویدادهای خاص تاریخی دلسوز شوند.


بیشتر بخوانید:

برای صحبت کردن علیه حزب الله در لبنان. وزیر امور خارجه لبنان سفیر ایالات متحده را احضار کرد

خلع سلاح حزب الله یک توطئه بین المللی جدید / برنامه غربی برای فشار بر لبنان است


2. در اواخر ماه ژوئن ، پس از اجرای تحریم های “سزار” علیه سوریه ، که به طور خاص شرکت های خارجی یا افراد فعال در بازسازی کشور و جلوگیری از مشارکت فعالان اقتصادی لبنان را هدف قرار داد. سوریه “سیدحسن نصرالله”. دبیرکل حزب الله در لبنان رسما اعلام کرد که قانون سزار به منظور ایجاد فشار اقتصادی بر لبنان طراحی شده است. سيد مقواوات همچنين جنگ را با كشاورزي و صنعت عليه توطئه فروپاشي مالي و گرسنگي مردم كشور اعلام كرد. کمتر از دو ماه از سخنرانی که حاکی از آمادگی حزب الله برای جنگ اقتصادی پس از شکست دادن رقبای خود در نبردهای نظامی در طول جنگ سوریه و جنگ 33 روزه است ، یک بمب بیروت منفجر شد و باعث انفجار این کشور شد. موردی که برای رسیدن به آن تلاش می کند. خطر 15 میلیارد دلار خسارت ، از بین بردن ذخایر غلات و داروهای مخصوص بیماران خاص. و غیره.

در حقیقت ، دیدار ماکرون اوج رسیدن یک معمای ناتمام از سوی سفیر ایالات متحده در بیروت دوروتی شی است که در اوایل ماه ژوئیه حزب الله را خطری برای ثبات لبنان معرفی کرد. مانعی برای حل بحران اقتصادی کشور. تهدیدهای رئیس جمهور فرانسه برای اجرای اصلاحات و تحریم های تحمیل شده توسط آمریكا بر مقامات لبنانی ، این واقعیت را تأیید می كند كه وی در یك مأموریت برنامه ریزی شده به این كشور سفر كرده است كه واقعاً تصمیم نگرفته است. طی دو روز پس از بمب گذاری.

در پایان ، بخشی از رؤیای فرانسه برای عروس خاورمیانه به دلیل فشار آوردن به حزب الله برای ترك به اصطلاح عرصه سیاسی – نظامی لبنان ، همراه با حداكثر فشار بر جمهوری. اسلام زیرا مبارزات لبنان شریک استراتژیک است. این کشور ما است و هرگونه توطئه ای علیه آن مکرر در ایران خواهد بود.

با این حال ، به نظر می رسد که یک سناریوی از پیش برنامه ریزی شده علیه لبنان ، با وجود پیامدهای مالی و سختی های مردم لبنان ، در نهایت منجر به وحدت ملی خواهد شد. و وحدت ملی. همانطور که در دو دهه گذشته اتفاق افتاده است.

انتهای پیام / 4106 /

دکمه بازگشت به بالا