استان ها

پای هنرمندان موسیقی نواحی هم به اجرای کنسرت باز شد

آنا گزارش می دهد؛

شش ماه از غیبت هنرمندان گروه های نواحی در عرصه اجرای کنسرت می گذرد، هر چند جشنواره موسیقی منطقه و دهه فجر برخی هنرمندان را به دردسر انداخته است، اما هنوز شاهد اجرای عالی نبودیم. این هنرمندان

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری علم و فناوری آنا، پس از ماه ها عدم فعالیت در صنعت موسیقی کلاسیک داخلی و جدیت در عرصه اجرای کنسرت های زنده، اکنون شاهدیم که فضا به هم ریخت و هنرمند وارد گود شد. کنسرت در تهران و شهرستانها. به استثنای هنرمندان پاپ که نمایش هایشان در ایران و سایر کشورها امشب تعطیل است، هنرمندان موسیقی داخلی نیز درهای خود را برای اجرای زنده باز کرده اند.

یکی از این هنرمندان موسیقی محلی، ناصر وحدتی، خواننده، ترانه سرا و پژوهشگر موسیقی گیلکی است. تمامی ترانه‌های این هنرمند افسانه‌های گیلکی است و با پژوهشی از روستای گیلان سروده شده است. او نوشته ها و داستان های بسیاری دارد. او مدت ها در گروه شمشال فعال بود تا اینکه گروه گیل و آمارد را تشکیل داد. رعنا و آها بوگو توسط وحدتی اجرا می شوند و از محبوب ترین آهنگ های محلی گیلکی هستند که شهرت ملی دارند.

وحدتی آلبوم موسیقی «سوپله آفت به جان بلبله» را منتشر کرد. آنها حشراتی برای زندگی مرده، «زرنگیس»، «شورام نقش» و «دیمون» هستند.

گیلکی خواننده و هنرمند کنسرت خود را 22 اردیبهشت ماه در سینما جهان نمای چالوس اجرا می کند.

* عملکرد فرج علیپور در وزارت کشور

علاوه بر ناصر وحدتی، فرج علیپور دیگر هنرمند لرستانی نیز هشتم اردیبهشت ماه در وزارت کشور در لرستان روی صحنه می رود. علیپور با همراهی تال در این کنسرت روی صحنه خواهد رفت.

«چوپی»، «بانو بانو»، «شبانه»، «جمعه آوی»، «چش سی»، «مریم»، «ملک دوس»، «سیت بیارم»، «آرزو»، «شارت»، «قمرتاج»، «هالو گندم خاره»، «خوش امایی»، «بالابرزن» عناوین قطعات ساخته شده برای مخاطب لری زبان است. البته بیشتر این قطعات شامل آثار محبوبی است که تال در سال های اخیر در قالب کنسرت های مختلف برای علاقه مندان اجرا کرده است.

قیمت بلیت این اجرای زنده بین 150 تا 600 هزار تومان پیش بینی شده است.

اکنون پیش بینی می شود پس از این، سایر هنرمندان موسیقی منطقه نیز کنسرت های خود را در تهران و شهرستان ها اجرا کنند. هنوز هم می بینیم که هنرمندان موسیقی کلاسیک و جدی ما مثل شهرام ناظری، همایون شجریان و برخی دیگر از هنرمندان دستشان را برای کنسرت بلند نکردند.

دکمه بازگشت به بالا