بین الملل

پارلمان عربی بیانیه پارلمان اروپا درباره الجزایر را رد کرد

پارلمان عربی امروز (جمعه) بیانیه پارلمان اروپا درباره الجزایر را محکوم کرد و خواستار توقف مداخله در امور این کشور شد.

به گزارش سلام آنلاین، به نقل از روسیا الیوم، این نهاد با صدور بیانیه ای بیانیه پارلمان اروپا درباره آزادی بیان در الجزایر را به شدت محکوم کرد و آن را دخالت آشکار در امور خواند.داخل الجزایر و ادامه رویکرد غیرقابل قبول پارلمان در صدور بیانیه مشابه در مورد حقوق بشر در جهان عرب

پارلمان عربی محتوای نادرست و گمراه کننده بیانیه پارلمان اروپا را که به هیچ واقعیت و مدرکی اشاره نمی کند رد کرده و آن را نقض قوانین و مقررات بین المللی با تاکید بر اصول می داند و مداخله نکنید. در امور داخلی کشورهای مختلف.

این نهاد عربی از همتایان اروپایی خود خواسته است که خود را نگهبان جهان عرب ندانند، به مسائل سیاسی و حقوق بشری نپردازند و از آنها به عنوان بهانه ای برای مداخله در امور داخلی جمهوری الجزایر استفاده نکنند.

پارلمان عربی از الجزایر و سایر کشورهای عربی خواسته است که به این اظهارات مشکوک توجه کنند، زیرا این اظهارات توسط احزاب بدون مجوز برای ارزیابی حقوق بشر در جهان عرب صادر شده است.

در نهایت، این نهاد تاکید کرد که بهتر است پارلمان اروپا به جای این اقدامات منفی، روی منافع مشترک و روابط راهبردی که اتحادیه اروپا و جهان عرب را به هم نزدیک می کند، کار کند.

پیش از این، پارلمان اروپا با صدور بیانیه ای اعلام کرد که آزادی بیان در الجزایر جرم محسوب می شود و خبرنگاران خارجی در این کشور کمتر حضور دارند.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا