فرهنگ و هنر

ویژه برنامه پاسداشت مقام سردار شهید قاسم سلیمانی برگزار شد

ویژه برنامه دفاع از مقام شامخ سردار شهید قاسم سلیمانی برگزار شد

ویژه برنامه دفاع از مقام شهید قاسم سلیمانی و تجلیل از فعالان عرصه موسیقی در تولید آثار مرتبط، سه شنبه 26 بهمن ماه با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس صندوق امور شاهد و ایثارگران در تالار رودکی برگزار شد.

به گزارش سلام آنلاین، دکتر سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی ضمن گرامیداشت ولادت حضرت علی (ع) و گرامیداشت روز پدر، اظهار کرد: خداوند متعال به امیرالمومنین (ع) عظمت داده است به ویژه در تاریخ که بعد از سال 1400 . سال هنوز نام امام علی (ع) است و امام حسین (ع) معروف است زیرا امیرالمؤمنین (ع) در خدا غایب شد و از هر چه در دنیا داشتند دست کشیدند، این برای خود ذره خواستن نیست. و قربانی کردن همه چیز در طول زندگی برای رضای خدا.
امام خمینی (ره) رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: بسیج مدرسه عشق است. یعنی عشق جایی است که به مردم یاد می دهند خدا را بشناسند و این محبت فداکاری است که برای خودت نمی خواهی و این عشق باعث شهرت حضرت علی (ع) شد زیرا همه چیز در راه است. خدای فداکار
دکتر قاضی زاده هاشمی در ادامه با بیان اینکه حضرت علی (ع) به این مقام رسیده است، مدعی شد که در دوران معاصر، شهید حاج قاسم سلیمانی تمثال امیرالمومنین (ع) است و اگر امروز شهید سلیمانی قیام می کند به این دلیل است. او نشانه آن است که مکتب امام علی (ع) دارد. شهید سلیمانی برای نمایش نیازی به هنر فیلم و موسیقی و تئاتر ندارد و این ما هستیم که نیاز داریم شخصیت او او باشد و جامعه مان تمام و کمال حاج قاسم باشد، پس هر چقدر از این نقطه او را توصیف کنیم. مشاهده. خیر این کافی نیست زیرا طرح ایثارگری او منجر به خودسازی و جامعه سازی در جامعه شد.
رئیس شهید و امور ایثارگران حاج قاسم گفت: امروز شهید حاج قاسم سلیمانی واقعی و واقعی است و دنیای بدون قهرمان باید قهرمانان موهوم بسازد زیرا دستشان خالی است اما دستان ما پر است و داریم.
معاون رئیس جمهور در جمع هنرمندان عرصه موسیقی گفت: هنر بیان عشق است و مقدس ترین چیزی که خداوند برای انسان آفریده عشق است و عزیزان و هنرمندان این ابزار را دارند و خداوند این را به شما داده است. امروز روز پاسداشت شخصیت های بزرگی است که مسائل اجتماعی را درک می کنند و همچنین شهید حاج قاسم سلیمانی و به همین دلیل باید از بینش شما قدردانی و قدردانی کرد.
محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این مراسم گفت: برای جامعه ما که با خطرات مختلفی مواجه است و بیگانگان خود را شناسایی کرده اند، لازم است از شهید حاج قاسم سلیمانی به عنوان هویت ملی خود تجلیل کنیم. قهرمان و قهرمان ایران و جهان اسلامی است و ما مانند او را نمی شناسیم که هویت ایرانی و اسلامی ما را گره بزند، اسلام در شخصیت شهید سلیمانی و ارتباط این دو عنصر موج می زند. رهبرانقلاب که مکتب شهید سلیمانی از آن یاد می کنند، به دلیل هویتی که شهید حاج قاسم سلیمانی به جامعه ما داده است، بی سابقه است.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر نقش زبان هنر در بیان و شخصیت شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: هیچ زبانی مانند هنر نیست که بتواند این هویت را بیان کند. هنر موسیقی هنرمند در ماجرای شهید حاج قاسم سلیمانی بر جان همه مردم می افتد. شعر و موسیقی دلها را روشن می کند و تشکر از همه عزیزان در صدا و سیما، موسسه اوج، سازمان فرهنگ و هنر شهرستان و سازمان موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی که به خلق اثری ماندگار در مورد شهید سلیمانی کمک کردند. . .
پخش نماهنگ «فصل مصیبت» با صدای علی زندوکیلی با صدای سازمان هنری رسانه ای اوج، اجرای «حاج قاسم هنوز زنده است» به نوای غلامرضا صنعتگر با شعر میلاد عرفان پور و آهنگسازی محمدرضا چراغعلی، مداحی میلاد حضرت علی (ع) پخش نماهنگ صادق آهنگران به خوانندگی علی چراغی و شعر عبدالجبار کاکایی به تهیه کنندگی دفتر موسیقی و موسیقی سازمان صدا و سیما با «کلیپ تصویری» به تهیه کنندگی «مرد نبرد») مرکز موسیقی ماوا از جمله کارهای برجسته رویداد.
بخش بعدی این مراسم تجلیل از فعالان عرصه موسیقی در تولید آثار مرتبط با سردار حاج قاسم سلیمانی، آهنگسازان محمدرضا چراغعلی، شاعر عبدالجبار کاکایی، شاعر میلاد عرفان پور، امیرمهدی حکیمی، محمدمهدی سیار شاعر، محمد حشمتی است. آرش امینی رهبر ارکستر، آرمان مهربان آهنگساز، امیر حقیقت خواننده، سیدمحسن حسینی خواننده، حسین ستاری فر خواننده، علی چراغی خواننده، حسین صیامی شاعر، محمد رسولی شاعر، میلاد هارونی خواننده، بهرام پاییز، ترانه سرا امیرحسین جواهری و مجری امیرحسین جواهریت. ، آهنگساز و تنظیم کننده طاها چوگان باز، خواننده علی زند وکیلی، آهنگساز امید روشن بین و تنظیم کننده بلال حسنی دهنوی، آهنگساز و تنظیم کننده از هنرمندان ممتاز هستند.
انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا