حوادث

هشدار یوروپل درباره افزایش جرائم سازمان‌یافته در اروپا

دفتر پلیس اتحادیه اروپا می گوید تهدید ناشی از جنایت در بلوک 27 کشور به سطوح بی سابقه ای رسیده است.

به گزارش سلام آنلاین ، طبق گزارش چهار ساله این سازمان ، حدود 40 درصد از شبکه های جنایی اروپا به هم پیوند خورده و تجارت و خلوص کوکائین به روش های بی سابقه ای در حال رشد است. پلیس آلمان و هلند در ماه فوریه 23 تن کوکائین در آمستردام و هامبورگ کشف و ضبط کردند.

کاترین دی بول ، مدیر یوروپول ، گفت: “سال گذشته ، مجرمان به سرعت با شیوع ویروس کرونا سازگار شدند و در پاسخ به محدودیت های بی سابقه و با استفاده از روش های جدید دارو تولید کردند.”

علاوه بر مواد مخدر ، شیوع ویروس کرونا بازارهای جدیدی را برای مجرمان باز کرده است ، از جمله فروش شبکه های جنایی که واکسیناسیون و جعبه های جعلی آزمایش کرونا را راه اندازی می کنند.

یوروپل تقابل اتحادیه اروپا با سازمان های جنایی فراملی را چالشی بزرگ برای اجرای قانون و نیروهای امنیتی اروپا توصیف می کند. طبق اطلاعات یوروپل ، 70 درصد شبکه های جنایی حداقل در سه کشور فعال هستند.

علاوه بر این ، قتل و کشتار با سلاح ، و همچنین شکنجه رقبا و افراد متجاوز در شبکه های جرایم سازمان یافته ، به طرز چشمگیری افزایش یافته است و ترس از افزایش در سال های آینده به دلیل ناآرامی های عادی امروز بسیار جدی به نظر می رسد.

پلیس اروپا به شهروندان اتحادیه اروپا 27 کشوره هشدار داده است که برای کلاهبرداری آنلاین و آفلاین و همچنین دزدی دریایی در حالت آماده باش باشند. طبق آمار ، سالانه به طور متوسط ​​یک میلیون سرقت در اتحادیه اروپا انجام می شود.

یکی از نگرانی های پلیس اروپا شیوع فساد و توانایی مجرمان در استفاده از ساختارهای ملی و بین المللی برای پولشویی و عدم توانایی دولت در مقابله با این پدیده جنایی است.

به گزارش یورونیوز ، طبق گزارش یوروپل ، کمیساریای اروپا از کشورهای عضو اتحادیه اروپا خواست که با تشدید سانسور ، نظارت و تبادل اطلاعات دادگاه را افزایش دهند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا