اجتماعی

هشدار نوروزی پلیس:‌ برنامه سفر نوروزی‌تان را به غریبه‌ها نگویید

جانشین رئیس پلیس حفاظت فراجا برای جلوگیری از سرقت از منازل مسافران نوروزی توصیه و هشدار داد.

به گزارش سلام آنلاینسفرهای نوروزی کم و بیش آغاز شده و امسال نسبت به دو سه سال قبل افزایش پیدا کرده است، از طرفی همزمانی نوروز با ماه مبارک رمضان نیز باعث می شود که برخی از آنها سفر بازگشت خود را آغاز کرده باشند. برخی از آنها قبل از شروع ماه رمضان به شهر خود سفر می کنند تا روزه بگیرند.

خانه های خالی فرصت مناسبی برای سارقان است و آنها این خانه ها را شناسایی و به سرقت می برند که این مشکلی است که جانشین رئیس پلیس آگاهی فراجا نسبت به آن هشدار داد. سردار عباس مسعودی گفت: در آخرین روز سال جاری شاهد خرید نوروزی و یا حتی حضور مردم در خیابان ها و خیابان ها هستیم، بنابراین مهم است که مردم از گرفتن وجه نقد خودداری کنند و اشیای قیمتی خود را در آن قرار ندهند. چشم. از دزدها

وی درباره پیشگیری از سرقت نیز بیان کرد: یکی از چالش های جدید امروز افزایش احتمال سرقت است اما مردم با رعایت برخی نکات ایمنی می توانند تا حد زیادی از آن جلوگیری کنند. اولاً شهروندان اشیای قیمتی مانند طلا، نقره، جواهرات و … را در منازل خود رها نکنند و به صندوق امانات تحویل دهند. در غیر این صورت، هنگام خروج از خانه آن را به افراد مورد اعتماد خود بسپارید.

مسعودی گفت: مردم کلید خانه خود را به دست افراد بی خبر بسپارند. وی گفت: «همچنین لازم است شهروندان از اعلام برنامه سفر خودداری کنند.» غریبه ها. اگر قصد دارید بدون ماشین شخصی سفر کنید، ماشین خود را در پارکینگ پارک کنید و از پارک کردن در کنار جاده خودداری کنید.

جانشین فرمانده انتظامی فرجا گفت: همچنین لازم است اهالی به اقوام و همسایگان قابل اعتماد اطلاع دهند تا آنها بتوانند به طور مرتب از منازل خود مراقبت کرده و به سرقت بپردازند.

وی افزود: افراد هنگام خروج از منزل علاوه بر قفل درب، باید درب بالکن را نیز قفل کرده و درب امنیتی را ببندند. همچنین نکات ایمنی را در مقصد رعایت کنید، در مکانی مناسب پارک کنید و اگر خانه ای اجاره کرده اید تا از وسایل قیمتی مانند دوربین، لپ تاپ و… در منزل خود دور بمانید. اجاره مسکن از افراد مورد اعتماد.

مسعودی همچنین با تایید هوشیاری کامل پلیس در ایام نوروز گفت: از مردم تقاضا دارم در صورت مشاهده نیاز به مراکز فوریت های 110 یا کلانتری های مستقر در شهرستان ها مراجعه کنند و در این ایام شک و شبهه خود را مطرح کنند.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا