اجتماعی

هشدار اورژانس به پایتخت نشینان درباره آلودگی هوا

سخنگوی سازمان اورژانس کشور به ساکنان و گروه های پرخطر درباره آلودگی هوای تهران هشدار داد.

مجتبی خالدی در مصاحبه با سلام آنلاین ، وی گفت: متأسفانه ، شاخص کیفیت هوا در تهران از 150 فراتر رفته و 175 ثبت شده است.

“این عدد نشان می دهد که ما هوای نامناسبی را تجربه می کنیم و از این نظر لازم است که همه تیم ها نکته را در نظر بگیرند.” با این حال ، مسئله آلودگی با پروتکل کرونا ممکن است ما را ملزم به ایجاد تغییراتی ، به ویژه استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی کند.

سخنگوی سازمان اورژانس کشور گفت: “اولین نکته این است که من از مردم تهران می خواهم سفرهای شهری و ترافیک غیرضروری در شهر را کاهش دهند.” به خصوص کسانی که اتومبیل هایی دارند که هوا را آلوده می کنند یا از سوختی که باعث آلودگی هوای شهر می شود استفاده می کنند. بنابراین هر یک از ما می توانیم در بحث آلودگی کمک کنیم.

“پروتکل کرونا در این زمینه به ما کمک می کند تا همه از ماسک استفاده کنند ، اما بیماران تنفسی ، بیماران قلبی و زنان باردار باید بسیار مراقب باشند و به یاد داشته باشند که در معرض قرار گرفتن برای آنها آسان است. آلودگی و آسیب های ناشی از آن.

وی افزود: گروه پرخطر افرادی هستند که از بیماری های اساسی به ویژه بیماری های قلبی و تنفسی رنج می برند و کودکان ، زنان باردار و افراد مسن نیز در این گروه قرار دارند و همچنین افرادی که داروهای خاصی مصرف می کنند. جدی است. ” آنها آسیب پذیر هستند و احتیاط زیادی لازم دارند. افراد در گروه های پرخطر باید میزان مایعات خود را به میزان قابل توجهی افزایش دهند و شیر و شیر تازه می توانند به شما کمک کنند.

خالدی گفت: “دست ها و صورت باید به طور مرتب و خوب شسته شود. اگر نیازی به بیرون رفتن از خانه است ، حتما مسافت های طولانی را انتخاب کنید و از سفر به مرکز شهر تا مرکز آلودگی خودداری کنید.”

در مورد علائم آلودگی هوا ، خالی گفت: “تحریک چشم ، آبریزش بینی و … شایع است و برای بیماران مبتلا به بیماری های قلبی و تنفسی ، ممکن است علائم قلبی و تنفسی ساده ای مانند تنگی نفس و درد قفسه سینه داشته باشیم. ” این می تواند یک بحران را شروع کند. پیشنهاد من این است که به دلیل استقرار آمبولانس در بسیاری از مناطق تهران. اگر هرکدام از این علائم را دارید ، بلافاصله با لشکر 115 پیاده تماس بگیرید یا به اورژانس مراجعه کنید.

وی افزود: افراد مبتلا به بیماری زمینه ای باید دارو مصرف کنند و با پزشک خود تماس بگیرند. ما باید بسیار مراقب باشیم و وضعیت پیچیده ای داریم که تعداد مراجعه به مرکز درمانی زیاد است و طبیعتاً چنین مواردی می تواند بار مراکز درمانی را افزایش دهد ، از مردم می خواهیم برای رفع این مشکل کمی رعایت کنند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا