علمی و پزشکی

مصدومیت ۱۴۴ نفر بر اثر حوادث چهارشنبه سوری امسال/ شهادت ۱۰ نفر از نیرو‌های اورژانس در دوران کرونا

به گزارش شفاف ، پیرحسین کولیوند ، رئیس سازمان امداد و نجات ملی ، صبح امروز در یک کنفرانس مطبوعاتی به مناسبت اهدای فرشته خون در سازمان امداد و نجات ملی گفت: “وظیفه اصلی بخش اورژانس این زندگی را نجات می دهد و فوریت های پزشکی را اجرا می کند. موارد اضطراری نقش مهمی در انتقال بیماران در حوادثی مانند سیل ، زلزله و حتی تاج دارد.

وی گفت: برخی از افراد با اهدای خون خود جان بیماران را نجات می دهند. کارکنان بیمارستان های پیش بیمارستانی در هنگام حمله قلبی کمترین وقت را دارند ، اما نتیجه این فداکاری ها رضایت مردم از واکنش اضطراری کشور است.

رئیس اورژانس کشور گفت: “از زمان شیوع اسهال تا امروز ، 10 نفر از همکاران ما در بخش اورژانس کشته شده اند و حداقل یک نفر از کارکنان قبلی بیمارستان در بیمارستان بستری شده اند.”

افزایش حوادث روز چهارشنبه در دو سال گذشته

وی افزود: “ما سالهاست كه آموزشهای لازم را در زمینه حوادث روز چهارشنبه در مساجد و مدارس ارائه می دهیم.” در سال 1997 تعداد تلفات به طور قابل توجهی کاهش یافت ، اما متأسفانه در سال 1998 تعداد تلفات نسبت به سال قبل خوب نبود و افزایش یافت. در سال جاری تاکنون 144 نفر در حادثه ناشی از سوریه در روز چهارشنبه زخمی شده اند ، در حالی که سال گذشته فقط 50 نفر زخمی شده اند.

وی گفت: تاکنون 20 نفر تحت عمل جراحی قرار گرفته اند ، 54 نفر دچار سوختگی شده و 34 نفر دچار مشکل چشمی شده اند. امروزه 86 درصد از مجروحان سازنده یا مصرف کننده مواد قابل اشتعال هستند و 14 درصد آنها عابر پیاده هستند.

وی با بیان اینکه بیشتر مصدومان از تهران بودند و تعداد کمتری نیز مجروح شدند ، گفت: “در مورد بیماری ویروس کرونا قلب ، اهدای خون خطری برای اهداکنندگان ایجاد نمی کند و بازدیدهای مردمی این امکان را به اهدا کنندگان داده تا تحت یک سری آزمایشات قرار گیرند.” بیشتر اهل لرستان هستند.

کولیوند افزود: “برای حضور همه متخصصان در تعطیلات در مراکز درمانی مانند نظامی ، دولتی ، خصوصی و خیریه برنامه ریزی دقیق انجام می شود و از آنها خواسته می شود در بخشهای خود عمل کنند. آنها”.

داروها و لوازم پزشکی تهیه شده توسط نوروز

رئیس سازمان اورژانس افزود: “تجهیزات و ملزومات فوریت های پزشکی ارائه می شود و در تعطیلات عید هیچ مشکلی در این زمینه نخواهیم داشت.” نظارت بهداشتی به شدت در جاده ها و شهرها اجرا می شود ، زیرا امسال با ویروسی روبرو هستیم که جهش بیشتری پیدا می کند.

وی افزود: “تجهیزات نظارت و پایش فعال است و کلیه خدمات را رصد می کند.” امسال خدمات بهداشتی در ایام تعطیلات از صمیم قلب به مردم ارائه می شود ، اگرچه نظرات وزیر بهداشت و وزارتخانه جلوگیری از سفرهای غیرضروری است. سلامت در برنامه ریزی اولویت اصلی است.

وی اظهار داشت: طبق برنامه شهید سولینی اقدامات خوبی برای مراقبت و ارتقا improve سلامت مردم در تعطیلات نوروزی انجام شده است. معاینه و شناسایی بیمار باید به خوبی انجام شود. این کار در خوزستان در حال انجام است و با استفاده از طرح شهید سلیمانی تعداد تخت ها نسبت به قله های خوزستان کاهش یافته است.

دکمه بازگشت به بالا