تازه های کسب و کارعلمی و پزشکی

هایفوتراپی چقدر ماندگاری دارد؟

امواج اولتراسوند متمرکز تشدید شده یا به اختصار HIFU یک درمان غیرتهاجمی برای پیری صورت است. این روش از جمله درمان های رایج ضد پیری است که برخی از مزایای لیفت صورت بدون نیاز به جراحی را دارد. قبل از انجام هایفو تراپی، یکی از مهم ترین مسائلی که می خواهید بدانید این است که هایفو چه اثراتی بر روی پوست دارد و این اثرات تا چه زمانی باقی می مانند. برای درک بهتر اثرات هایفو و هایفوتراپی منگری، بهتر است ابتدا با نحوه عملکرد هایفو برای پوست آشنا شوید.

هیپوتراپی چیست و چگونه عمل می کند؟

هیپنوتیزم درمانی چیست و چگونه کار می کند؟

سونوگرافی متمرکز با شدت بالا (HIFU) یک درمان نسبتاً جدید برای سفت کردن پوست است که برخی آن را جایگزینی غیرتهاجمی و بدون درد برای لیفت صورت می دانند. در این فرآیند از انرژی اولتراسوند برای تحریک کلاژن سازی استفاده می شود که باعث تقویت پوست می شود.

HIFU بیشتر به دلیل استفاده از آن در درمان تومور شناخته شده است. هایفو برای اولین بار در سال 2008 در صنعت زیبایی استفاده شد.

سپس در سال 2009، هایفو توسط سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) برای لیفت ابرو تایید شد. سپس در سال 2014، سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) این دستگاه را برای رفع چین و چروک و خطوط ریز روی سینه و گردن (دکلته) مناسب اعلام کرد.

بسیاری از مطالعات بالینی نشان داده اند که هایفو برای لیفت و رفع چین و چروک ایمن و موثر است. افراد پس از چند ماه نتایج بدون عوارض جانبی را مشاهده کردند. هایفو از انرژی متمرکز فراصوت برای هدف قرار دادن لایه های پوست که درست زیر لایه بالایی هستند استفاده می کند. انرژی اولتراسوند باعث گرم شدن سریع بافت ها می شود.

هنگامی که دمای سلول به حد معینی می رسد، سلول آسیب می بیند. ممکن است غیر منطقی به نظر برسد، اما این آسیب سلول‌های شما را وادار می‌کند تا کلاژن بیشتری بسازند (پروتئینی که پوست شما را محکم نگه می‌دارد).

افزایش کلاژن باعث سفت تر، محکم تر و بدون چین و چروک پوست می شود. از آنجایی که پرتوهای پرانرژی اولتراسوند بر روی بافت خاصی در زیر پوست متمرکز می شوند، هیچ آسیبی به لایه های فوقانی پوست و بافت مجاور وارد نمی شود.

هایفو برای همه مناسب نیست. به طور کلی این روش در افراد بالای 30 سال با پوست نازک بهترین نتیجه را خواهد داشت. افرادی که نور خورشید به پوستشان آسیب رسانده است (فتودیاژ)، یا بسیار چرب هستند، ممکن است برای دستیابی به نتایج به چندین درمان نیاز داشته باشند.

بزرگسالانی که آسیب شدید ناشی از نور خورشید، ضخامت پوست بیش از حد، یا آسیب پوستی گسترده روی گردن دارند، مناسب نیستند و باید تحت عمل جراحی قرار گیرند. هایفو برای افرادی که دارای عفونت یا زخم باز، آکنه یا تورم شدید و کاشت فلزی در ناحیه مورد نظر هستند توصیه نمی شود.

نفوذ هایفو

اثرات هایفو

بر خلاف جراحی لیفت صورت، لیزر درمانی و امواج رادیویی، هایفو تنها روش غیرتهاجمی است که بافت پوست را بدون برش یا تغییر پوست برای تحریک تولید کلاژن هدف قرار می دهد.

هایفو فواید زیادی برای پوست دارد، از جمله:

پوست نرم

چین و چروک را کاهش می دهد

سفت کردن پوست شل دور گردن

پسته، سلول ها و لیفت و بلند کردن پلک ها

زاویه فک و پرونیشن

سفت کردن برش (گردن و قسمت بالای سینه)

دستور العمل کلاژن

تحقیقات اثبات شده در مورد اثرات HIFU

بسیاری از مطالعات اثربخشی هایفو را نشان داده اند. یک بررسی در سال 2018، 231 مطالعه را در مورد استفاده از فناوری اولتراسوند بررسی کرد. پس از بررسی مطالعات استفاده از اولتراسوند برای سفت کردن پوست، سفت کردن بدن و کاهش سلولیت، دانشمندان به این نتیجه رسیدند که این روش ایمن و موثر است.

انجمن جراحان زیبایی آمریکا گزارش می دهد که سفت کردن پوست با سونوگرافی معمولاً در عرض 2-3 ماه نتیجه می دهد و با مراقبت خوب از پوست، این اثرات می تواند تا 1 سال باقی بماند.

مطالعات انجام شده در مورد اثربخشی هایفو برای کره ای ها نشان داده است که این روش در از بین بردن چین و چروک های فک، گونه ها و دهان بسیار موثر است. محققان عکس های استاندارد گرفته شده قبل از درمان و 3 ماه و 6 ماه بعد را مقایسه کردند.

مطالعه دیگری اثرات HIFU را بعد از 7 روز، 4 هفته و 12 هفته بررسی کرد. پس از 12 هفته، کشسانی پوست بیمار در تمام نواحی تحت درمان بهبود یافت.

سایر محققان تجربیات 73 زن و 2 مرد را که HIFU دریافت کرده بودند، بررسی کردند. پزشکان نتایج را بررسی کردند که نشان دهنده بهبود 80 درصدی پوست صورت و گردن، اما رضایت 78 درصدی شرکت کنندگان بود.

دستگاه های هایفو مختلفی وجود دارد. در این مطالعه، تأثیر دو دستگاه HIFU مختلف از دیدگاه صاحبان کلینیک و مشتریان HIFU برای اندازه‌گیری اثر مورد بررسی قرار گرفت. اگرچه نظرات مشتریان در مورد میزان درد و رضایت متفاوت بود، اما محققان دریافتند که هر دو دستگاه در سفت کردن پوست موثر هستند. لازم به ذکر است که این مطالعات تعداد شرکت کنندگان کمی داشتند.

چقدر طول می کشد تا اثرات هایفو را ببینیم؟

چقدر طول می کشد تا متوجه اثرات هایفو شوید؟

افراد می توانند نتایج را در چند ماه پس از هیپوتراپی بدون عوارضی مانند جراحی مشاهده کنند. پس از هیپوتراپی کمی احساس سیری خواهید کرد، اما بهترین نتیجه در 2-3 ماه مشاهده خواهد شد. بدن شما تا 6 ماه پس از شروع درمان به تولید کلاژن ادامه خواهد داد.

پایداری هایفوتراپی

طول عمر و مدت هیپنوتیزم درمانی به عوامل مختلفی بستگی به نوع پوست هر فرد و سرعت روند پیری پوست دارد. به طور کلی اثرات هیپنوتیزم درمانی طولانی مدت است زیرا باعث افزایش تولید کلاژن توسط پوست می شود. اما روند پیری در اثر هایفو دخیل است و اثر قابل مشاهده هایفو حدود 3 سال باقی می ماند. به جرات می توان گفت که هیپوتراپی روند پیری را برای مدت طولانی کند می کند و پیری پوست را به تاخیر می اندازد. اگر درمان هایفو به درستی انجام نشود، پس از درمان دنبال نشود یا شرایط پوستی فردی منحصر به فرد باشد، اثر هایفو را می توان تا حدود 6 ماه کاهش داد.

ماندگاری نتایج هایفو

برای ماندگاری نتایج، توصیه می کنیم در سال اول دو جلسه هایفو به فاصله شش ماه داشته باشید. سپس می توانید این درمان را یک بار در سال انجام دهید تا نتایج ماندگار باشد. برای مناطقی که مشکلات بیشتری دارند، به یک جلسه اضافی، 3 ماه پس از اولین درمان نیاز دارید.

اگر نتایج سریع می‌خواهید، می‌توانید Glow HIFU ما را امتحان کنید. این روش یک mini-HIFU است که در عمق 1.5 میلی متری به لایه اپیدرمی نفوذ می کند. این روش را می توان بیش از یک شکل HIFU تکرار کرد و باعث افزایش و افزایش تولید کلاژن می شود. این روش را می توان یک درمان ترکیبی در نظر گرفت. زیرا هنگامی که با سایر مراقبت ها و درمان بیماری ترکیب شود، نتایج خوبی خواهد داشت.

مراقبت های پس از هایفو (HIFU) برای افزایش ماندگاری اثرات هایفو

مراقبت پس از هایفو (HIFU) برای افزایش دوام اثرات هایفو

افرادی که پوست خود را با هایفو تحت درمان قرار داده اند باید بدانند که چگونه پس از درمان از پوست و بدن خود مراقبت کنند تا از عوارض جانبی و مشکلاتی که باعث کاهش اثربخشی درمان می شود جلوگیری کنند.

علاوه بر این، برای افزایش میزان موفقیت باید به این موارد توجه کرد. بنابراین بیایید نگاهی به مواردی بیندازیم که افرادی که تحت درمان هایفو قرار گرفته اند باید به شدت رعایت کنند. اینها برای افرادی است که می خواهند بیشترین بهره را از درمان خود ببرند.

1. دوری از آفتاب

پس از درمان هایفو پوست، باید به مدت چند هفته از خود در برابر سرما و آفتاب محافظت کنید. این به این دلیل است که دوری از نور خورشید از هیپرپیگمانتاسیون جلوگیری می کند و خطر سوختگی و آسیب پوست را کاهش می دهد.

استفاده از ضد آفتاب نیز توصیه می شود. زیرا از رسیدن اشعه ماوراء بنفش (UV) خورشید به پوست جلوگیری می کند. این روند باید تا زمانی که پوست کاملا سفت شود ادامه یابد.

2. الکل ننوشید.

کبد را سنگین نکنید. پس از درمان الکل مصرف نکنید. الکل باعث می شود کبد سخت تر کار کند. پس از درمان، کبد باید چربی های غیر فعال را تجزیه کند. مصرف الکل کبد را وادار می کند تا چربی های غیر فعال را نیز تجزیه کند.

الکل علاوه بر اینکه باعث کار بیش از حد کبد می شود، باعث کاهش غلظت خون نیز می شود. وقتی غلظت خون کم است، مشکل خونریزی بیشتر است، زیرا سرعت لخته شدن خون کاهش می یابد. با این حال، الکل مصرف نکنید.

3. به پوست خود خیانت نکنید.

درست است که هنگام خارش، خاراندن اشکالی ندارد، اما پس از درمان، پوست را نخارانید. پوست شما در این مدت بسیار حساس است و خاراندن آن می تواند به پوست شما آسیب برساند.

اگر جای زخم دارید، باید منتظر بمانید تا خود به خود خوب شود. اگر آنها را بردارید، زخم بزرگی ایجاد می کنید که می تواند باعث عفونت نیز شود. پس از درمان پوست را نخارانید.

4. آب بیشتری بنوشید.

می دانیم که آب منبع حیات است. به همین دلیل است که نوشیدنی انتخابی شما پس از درمان هایفو باید آب باشد. آب باید در بالای لیست نوشیدنی های شما باشد. آب همچنین تولید کلاژن را در بدن افزایش می دهد و روند بهبود را تسریع می کند. بهتر است بدن خود را هیدراته نگه دارید. پس تا حد امکان آب بنوشید.

5. دوش آب گرم نگیرید.

هنگام شستشو از آب سرد استفاده کنید زیرا چربی طبیعی پوست را حفظ می کند و پوست را تحریک نمی کند. اگر مجبورید دوش آب گرم بگیرید، از آب گرم استفاده کنید زیرا باعث تسریع بهبودی پوست شما می شود. حتی اگر آموزش دیده اید، هرگز در آب داغ حمام نکنید. حداقل بعد از درمان باید این کارها را انجام دهید.

آیا هایفو دائمی است؟

هایفو برای لیفت صورت دائمی است و به عوامل طبیعی در شما یعنی افزایش سن و عملکرد بدن بستگی دارد زیرا مانند فیلر نیست. پوست و ماهیچه ها را برای تولید کلاژن و الاستین تحریک می کند و دائمی خواهد بود. البته روند طبیعی پیری همچنان ادامه دارد.

هایفو حذف چربی غیر تهاجمی است. از گرما برای از بین بردن سلول های چربی در ناحیه مورد نظر مانند معده یا مفاصل استفاده می کند. این نه تنها چربی را از بین می برد، بلکه تولید کلاژن را نیز افزایش می دهد که باعث سفت شدن و سوختن پوست می شود.

رفرنس: هایفوتراپی شیراز پی جو

دکمه بازگشت به بالا