اجتماعی

نکات مهم درباره “ماندگاریِ کرونا”

خستگی مداوم، مشکل در تنفس، حتی هنگام بالا رفتن از پله ها، اختلالات خواب، اضطراب و افسردگی، احساس فشار یا درد در قفسه سینه، درد مفاصل یا عضلانی، “تاری مغزی” و حتی سرفه های مداوم از عوارض جانبی رایج هستند. امروزه در دسترس است. گهگاه شنیده می شود که برخی افراد برای مدتی با آنها دست و پنجه نرم می کنند و حتی پس از درمان برای مدت طولانی از علائم جسمی یا روحی شکایت دارند.

به گزارش سلام آنلاین، در حالی که بسیاری از کشورها در هفته های اخیر خطر ابتلا به بیماری عروق بیماری کرونا قلب را کاهش داده اند، اکثر متخصصان پزشکی معتقدند که این واکسن در کنترل کوید موثر است.با سابقه این عفونت مزمن. مبارزه با یک عارضه ناخوشایند و آزاردهنده به نام “دراز مدت” یا “دراز مدت”.

اگرچه اکثر افراد مبتلا به کووید-19 معمولاً پس از عفونت بهبود می یابند، اما برای برخی افراد علائم و عوارض عفونت می تواند هفته ها یا ماه ها ادامه داشته باشد و برای برخی ممکن است کوتاه مدت باشد. بهبود تجربه و عود علائم.

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات متحده (CDC) می‌گوید که تخمین می‌زند که برد طولانی 23 میلیون آمریکایی را تحت تأثیر قرار می‌دهد، اگرچه برخی کارشناسان معتقدند این تعداد بیشتر است.

نکات برجسته "لانگ کواید"
یک سال پس از درمان در بخش مراقبت های ویژه، برخی از بیماران کووید علائم فوق را گزارش کردند
منبع: مجله هیلو

این مرکز می‌گوید: «اگرچه بیشتر افراد مبتلا به کووید-۱۹ ظرف چند هفته پس از شروع بیماری بهبود می‌یابند، اما برخی از افراد شرایط متفاوتی را تجربه می‌کنند.» این شرایط شامل مشکلات سلامتی مکرر یا مکرر است که ممکن است افراد به مدت چهار هفته یا بیشتر و حتی ماه‌ها پس از اولین بار ابتلا به بیماری که باعث کووید 19 شده‌اند، تجربه کنند.

در اینجا چند کشف جدید و مهم در مورد لانگ کوید آورده شده است.

تا چه مدت می توان از حفره های دندانی محافظت کرد؟

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات متحده توصیه می‌کند که بهترین راه برای پیشگیری از کووید در حال انجام، اجتناب از کووید 19 است که به معنای واکسیناسیون به موقع و به موقع کرونا و دوزهای تقویت کننده است.

دکتر والنسکی، مدیر مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات متحده گفت: اگر واجد شرایط واکسن کرونا هستید و آن را دریافت نکرده‌اید، به‌روز نیستید و باید واکسن را دریافت کنید.

برخی از جوامع تحت تأثیر صف های طولانی قرار دارند

دکتر والنسکی می‌گوید: «ما مدت‌هاست که درباره بیماری‌های عفونی می‌دانیم که در آن‌جا شیوع بیشتری دارد، جایی که ثروت و فقر کمتر است و دسترسی محدود است.

او گفت: «ما این را در مورد کووید لانگ خواهیم دید. افرادی که بیشتر مستعد ابتلا به این بیماری هستند دسترسی کمتری به مراقبت های بهداشتی و شرایط بهداشت عمومی دارند. اگر عدالت بهداشتی بیشتری در این کشورها داشتیم، فکر می‌کنم همه ما سالم‌تر و بهتر بودیم. [پاندمی بعدی] بیا با آن روبرو شویم.

قوید طولانی کودکان را نیز تحت تأثیر قرار می دهد.

در حالی که کووید 19 کودکان را به اندازه بزرگسالان تحت تاثیر قرار نمی دهد، کودکان همچنان می توانند برای مدت طولانی کووید را تجربه کنند.

به گفته یکی از متخصصان، اکنون شواهد روشنی وجود دارد که نشان می دهد برخی از کودکان به سندرم کووید درازمدت مبتلا هستند و علائم آن مشابه علائم بزرگسالان است.

کارشناسان همچنین اضافه می کنند که کودکان نیز از خستگی و مشکل در تمرکز شکایت دارند. بی خوابی نیز یکی از شایع ترین علائم گزارش شده توسط کودکان مبتلا به کووید مزمن است. سندرم طولانی مدت کووید ممکن است در کودکان و بزرگسالان مشابه باشد، اما تفاوت اصلی این است که تعداد بیماران مبتلا به این بیماری در کودکان کاهش می یابد و بیشتر این علائم در عرض چند ماه از بین می روند.

زنان بیشتر احتمال دارد که حفره های بلندتری ایجاد کنند

کارشناسان خاطرنشان می کنند که کووید طولانی مدت بیشتر از مردان بر زنان تأثیر می گذارد.

نکات برجسته "لانگ کواید"
درصد افرادی که علائم مشترک رابطه جنسی طولانی مدت دارند
منبع: مجله هیلو

یک متخصص گفت: مطالعات اخیر نشان می دهد که درصد زنان مبتلا به سندرم کووید بیشتر از مردان است و این امر در دنیای غرب غیرمعمول نیست و در سراسر آسیا، اروپا و آمریکا دیده می شود.

وی گفت: بیشتر زنان میانسال بیشتر از مردان در معرض ابتلا به پوسیدگی هستند، با این حال باید به این موضوع توجه بیشتری داشته باشیم تا تفاوت های واقعی بین زن و مرد را ببینیم.

علائم طولانی شدن کوئید چیست؟

با توجه به مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری های ایالات متحده، شایع ترین علائم عضله چهار سر ران طولانی مدت عبارتند از:

تنگی نفس یا تنگی نفس، خستگی، تشدید علائم پس از فعالیت بدنی یا ذهنی، مشکل در تفکر یا تمرکز (که گاهی اوقات به عنوان «مه‌آلودگی مغز» شناخته می‌شود)، سرفه، درد قفسه سینه یا معده، سردرد، تپش قلب، آرتریت یا گرفتگی عضلات. احساس، اسهال، مشکلات خواب، تب، سرگیجه در حالت ایستاده (سردرد خفیف)، بثورات پوستی (ضایعات پوستی)، نوسانات خلقی، تغییر در بو یا طعم، تغییر در چرخه قاعدگی.

چگونه بیرون از خانه ایمن بمانیم؟

با رعایت اصول بهداشت عمومی می توان این گسترش را تکمیل کرد.

واکسن ها یا دوزهای تقویت کننده باید در اسرع وقت برای محافظت از زندگی شما و دیگران تزریق شوند.

از ماسک N95 در مناطقی با نرخ واکسیناسیون پایین استفاده کنید.

در صورت لزوم سفر نمی کرد.

از فاصله اجتماعی رعایت کنید و تا حد امکان از ازدحام خودداری کنید.

– و همچنین بهداشت دست را رعایت کرد.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا