استان ها

نمایش «شاید باران شدی» در قزوین به روی صحنه رفت

به گزارش خبرنگار فرهنگ سلام آنلاین از قزوین؛ هنرهای نمایشی در قزوین قدمتی طولانی دارد و این منطقه با تربیت هنرمندان نامی در گذشته و حال قادر به خلق و اجرای آثار فاخر در زمینه های مختلف است.

نمایش در شرایطی است که پس از گذشت بیش از چهار دهه همچنان هنرمندان منطقه از شرافت و معیارهای شایسته مردم بی بهره هستند و در هر دولتی از کرامت مردم بهره برده اند. وعده های عملی نشده و بدون عمل به وعده های خود به کنترل خود پایان دادند و رفتند.

photo_2023-04-26_00-34-08

اگرچه محدودیت ها و ممنوعیت ها مانع از ظهور فعالان عروسکی استانی نشد، اما گهگاه با درخشش تولیدات هنری در جشنواره ها، مضمون نمایش دوباره نمایان می شود و با ورود نفس زندگی به بدن، نیمی از زندگی در این اجرا امیدوار است. تا به تقویت این هنر کمک کند.

دلسوزانی چون مرحوم ناصر ایزد فر سالیان متمادی با عزت خواسته های این هنرمند را دنبال می کردند اما بی احتیاطی مدیر باعث شد که به نتایج قابل توجهی نرسند و از نظر بدنی لاغر بمانند و تنها نقطه ضعف غیرت و فروتنی تیم است. جوانانی که علاقه مند به تکیه بر پیشینیان خود در این خیابان صخره ای هستند مشغول اجرا هستند.

«شاید باران ببارد» برنامه ای است که باید تماشا کرد

حوزه هنری قزوین مدتی است با مدیریت نوآور و خلاق جوانان توانسته برنامه هایی مخاطب پسند ارائه دهد و با کمک جوانان و جوانان در تمام فصول، محتوایی منحصر به فرد و منحصر به فرد تولید کند. برای ادامه حضور در بازار رقابتی بزرگ عرصه های مجازی. داشته باشیم و نشان دهیم که هنرمندان بخش خصوصی که ممکن است عرب های زیادی در رسانه های استانی نداشته باشند، می توانند بخش دولتی را رهبری کنند و موفق باشند.

photo_2023-04-26_00-33-16

حوزه هنری این بار با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و بهره گیری از هنرمندان پیشکسوت قزوین برنامه ای را ترتیب داد که توانست داستان زندگی «شهدای خلبان» را زنده کند.

سه شنبه شب برای اولین اکران این نمایش بزرگ از هنرمندان و خبرنگاران برای تماشای این نمایش دعوت شد و مهمانان کوچک و قدیمی بدون امکانات مناسب برای تئاتر، اما اجرای بی نظیر در سالن علامه رفیعی گرد هم آمدند. شهرداری برای دیدن

پیش از شروع این نمایش، محمدرضا امامقلی، مدیر جوان حوزه هنری قزوین برای قدردانی از هنرمندان به روی صحنه رفت و گفت: خوشحالیم که امشب میزبان هستیم تا شاهد نمایشی باشیم که یادآور ما باشد. خانواده شهید خلبان».

رزمندگان گفت: «ممکن است باران ببارد» ادای احترام به کسانی است که جان خود را فدا کردند تا ما امروز با هم متحد شویم و قدردان رشادت هایی باشیم که بخشی از خانواده این ایثار است.

photo_2023-04-26_00-33-33

امام قلی تصریح کرد: از مدیرکل ارشاد استان که با حمایت آنها شرایط بسیار خوبی را برای اکران فیلم فراهم کردند، کمال تشکر را داریم و امروز برای توسعه هنر نمایش به شدت نیازمند حمایت هستیم.

او گفت: «از همه دست اندرکاران به ویژه دست اندرکاران برنامه نجفی و هنرمندان و گروه های موسیقی که اجرای زنده را با خلاقیت در این اثر تلفیق کردند تشکر می کنیم.» این اقدام جدیدی است و نشان می دهد که اگر موسیقی جدی گرفته شود، شاهد افزایش عملکرد خواهیم بود.

مدیرکل امور هنری استان قزوین گفت: باید اذعان داشت که شرایط اقتصادی برای تولید برنامه مساعد نیست و نیاز به زیرساخت های بیشتری داریم. سالن علامه رفیعی اگرچه در گذشته با همت عده ای طراحی شده اما جوابگوی نیازهای امروزی نیست و با حمایت فرهنگیان خانواده بازیگری سریعتر در مسیر تعالی و پیشرفت حرکت کنیم.

امام قلی افزود: این اثر از نظر «ژانر»، «اصیل»، «فنی «و» استفاده از ابزار قصه گویی و (با الهام از زندگی خلبان شهید عباس بابایی و حسین لشکری) نمایش خوبی محسوب می شود. ) بیوم قزوین است.

photo_2023-04-26_00-32-54

وی گفت: امیدواریم با این عملکرد گامی کوچک در جهت معرفی خلبانان و خانواده های افتخاری آنان برداشته شود و بتوانیم این شخصیت های ارشد را به افراد بیشتری معرفی کنیم.

فیضی: سال آینده دو سالن تئاتر و موسیقی در قزوین برگزار می شود

محمدحسین فیضی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قزوین که مهمان ویژه حاضرین در این مراسم بود، پس از دیدن این اجرا به وجد آمد و به روی صحنه رفت و ضمن تشکر از اجرای زیبای هنرمندان، گفت: بدون اغراق امشب است. بهترین درام در مورد این ژانر، و من محتوا و آنچه را که توصیف می شود می بینم، عشق واقعی است.”

وی افزود: این برنامه داستانی زیبا دارد و مخاطب را جذب می کند و ما وظیفه داریم از این هنر گرانبها پاسداری کنیم و به رونق تولید این آثار کمک کنیم.

photo_2023-04-26_00-32-48

فیضی با اشاره به نبود سالن استاندارد برای موسیقی و تئاتر گفت: متاسفانه همچنان از داشتن سالن مناسب برای اجرای هنرمندان محروم هستیم و در سال 92 یک سالن در قزوین افتتاح شد که هنوز تکمیل نشده است. با تلاش هنرمندان، نور تئاتر همچنان روشن است.”

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین یادآور شد: در صورت اجرای طرح تولید می توان به ساخت سالن تئاتر و موسیقی استاندارد در قزوین در سال آینده امیدوار بود.

وی در خصوص انتخابات انجمن نمایش نیز گفت: از همه هنرمندان تئاتر عروسکی دعوت می کنیم تا در مرحله انتخابات شرکت کنند و پایه ای محکم برای تماشای اجراهای متنوع و با مشارکت بگذارند که این ترکیب را واقعا می توانیم بیشتر ببینیم. . روز جدی

photo_2023-04-26_01-05-52

فیضی گفت: به نظر می رسد مردم قزوین همچنان با تئاتر آشتی ندارند و سلیقه آنها بیشتر به طنز و کمدی مربوط می شود و باید با تکرار این آثار ارزشمند کمک کرد تا برنامه سنگین و فاخری باشد. توسط این هنرمند ساخته شده است.”

در این مراسم از خانواده شهیدان عباس بابایی و حسین لشکری ​​و مدیر برنامه های مرتضی نجفی نیز تجلیل شد.

در ادامه فیلم «شاید باران ببارد» اثر هنرمند قزوینی.

این نمایش در چهل و یکمین تئاتر بین المللی فجر نیز اجرا شد.

اجرای روان و چشمگیر همه هنرمندان به ویژه شیما برناس، استفاده از موسیقی زنده و روی صحنه، استفاده از تصاویر و فیلم های یکپارچه روی صفحه نمایش، تنوع صحنه و دکوراسیون ساده اما کاربردی و معنادار از جمله مواردی است. ویژگی این برنامه

photo_2023-04-26_00-33-25

بازیگران و بازیگران این نمایش عبارتند از:

نویسنده: شهرام کرمی / طراح و کارگردان: مرتضی نجفی / ترانه سرا: فرامرز نصیری / بازیگران: شیما برناس، حسن یاوری، امیرمحمد خوشنواز، نکیسا ناپلئونی، کیوان حبیبی، حسین علیجانی، عمار رسولی، محمدمهدی شهرت.

این مراسم تا 31 اردیبهشت ماه هر روز ساعت 19:30 در تالار علامه رفیعی قزوین ادامه دارد.

انتهای پیام/





آیا این اطلاعات مفید بود؟

بر اساس نتایج رای دادن به و رای مخالف

دکمه بازگشت به بالا