اجتماعی

نحوه ورود دانشجویان به «طرح پویش» چگونه است؟

زواری در گفتگو با آنا اشاره کرد؛

رئیس دانشگاه آزاد آذربایجان غربی با بیان اینکه کار همزمان با آموزش در قالب طرح نظرسنجی انجام شد، نحوه ورود دانشجویان به این طرح را در مقاطع مختلف تشریح کرد.

مهدی زواری در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری آنا در ارومیه، طرح پیمایش را سازوکاری جدید برای ایجاد مهارت و فرصت های شغلی برای دانشجویان در تمامی مقاطع دانشگاه آزاد اسلامی عنوان کرد و گفت: طرح پیمایش طرحی است که هدف آن ساماندهی و ایجاد فرصت های شغلی برای دانشجویان در تمامی مقاطع تحصیلی است. یکپارچه سازی آموزش و مهارت ها و ارتباط سیستماتیک بین دانشگاه و صنعت و جامعه اجرا می شود که در آن امکان مشارکت جدی دانشجویان به طور همزمان فراهم می شود.” ارایه شده.

وی افزود: دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان غربی با اقداماتی که در سال های اخیر برای اجرای طرح تبلیغاتی انجام داده است، می تواند بسیاری از دانشجویان را به سمت طرح اشتغال زایی سوق دهد. دانشگاه یک طرح کمپین برای آموزش علمی و عملی و رشد دانشجویان آغاز کرده است و علاوه بر آموزش، آموزش ها و مهارت های صنعتی را نیز در اختیار آنها قرار می دهد. زیرا اجرای این طرح می تواند منجر به تغییراتی در نظام آموزش عالی و مهارت آموزی بنگاه های اقتصادی و تولیدی شود.

به گفته زواری، دانشجویان در طرح کمپین می توانند برای کسب درآمد و کسب مهارت در زمینه تولید یا سایر بنگاه های اقتصادی در دانشگاه تحصیل کنند.

گفت: در سال‌های اخیر بلاتکلیفی فارغ‌التحصیلان دانشگاهی با فضای کار و لزوم آموزش‌های کاربردی و مهارت‌آموزی برای فارغ‌التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان غربی مورد بحث برخی دانشگاه‌ها برای ورود به بازار کار است. بنابراین، طرح های نظرسنجی قادر به رسیدگی به این مسائل هستند.

آیا دانش آموزان وارد می شوند

وی گفت: از اهداف کلی طرح کمپین می توان به روان سازی کار دانشجویان و فارغ التحصیلان و تربیت نیروی کار اشاره کرد. همچنین تصور می شود این طرح به پرداخت شهریه دانش آموزان کمک کرده و آنها را به تحصیل تشویق می کند.

زواری گفت: بدیهی است که تربیت افراد دارای مهارت و شایستگی می تواند آینده شغلی دانش آموزان را نیز تضمین کند. یکی دیگر از مؤلفه های مهم طرح نظرسنجی، تحقیقات سیستماتیک فارغ التحصیلان برای درک نیازهای خاص محیط کار و جامعه است.

وی با بیان اینکه در طرح پیمایش دانشگاه وظیفه دارد با صنعت و بنگاه اقتصادی که در این طرح اسپانسر نامیده می شود، قرارداد تعیین کند. دوره های کارآموزی Poish در ترم تابستان و سایر ترم ها برای تمام سطوح ارائه می شود. دانشجویان پس از دریافت کارآموزی پاویش، چهار واحد در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری، شش واحد در مقطع کاردانی و کارشناسی و هشت واحد در مقطع کارشناسی وارد طرح می شوند.

مدیر دانشگاه آزاد اسلامی واحد آذربایجان غربی افزود: پس از ارائه دستورالعمل از سوی واحد دانشگاهی به حامیان دوره کارآموزی آغاز می شود و آنان دوره کارآموزی خود را زیر نظر استاد راهنما می گذرانند. در پایان دوره به دانشجویان گواهی طرح نظرسنجی اعطا خواهد شد.

انتهای پیام/4121/

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا