اجتماعی

نجات زمین با «باد» – سلام آنلاین

دکترای مهندسی انرژی های تجدید پذیر پیش بینی می کند که در 20 تا 30 سال آینده بیش از 50 درصد انرژی جهان انرژی های تجدیدپذیر را به خود اختصاص دهد.

به گزارش سلام آنلاین 25 ژوئن، مطابق با 15 ژوئن 2012، توسط انجمن انرژی باد اروپا و شورای جهانی انرژی بادی به عنوان “روز جهانی باد” نامگذاری شده است. هدف از این کار افزایش آگاهی در مورد نقش و اهمیت باد در اکوسیستم های مختلف و تغییرات آب و هوایی و همچنین استفاده از انرژی باد به عنوان منبع بی پایان انرژی پاک و رایگان است. بر اساس اطلاعات «میراث»، انرژی باد معمولا مورد علاقه دوستداران محیط زیست است، اما هر نوع انرژی ارزش زیست محیطی دارد و نیروی باد نیز از این قاعده مستثنی نیست. استفاده از نیروی باد یکی از پاک‌ترین و پایدارترین راه‌های تولید برق است زیرا سموم تولید نمی‌کند و گازهای گلخانه‌ای منتشر نمی‌کند.

نوید باقری همچنین در گفت و گو با سلام آنلاین وی به دو دیدگاه عمده در مورد انرژی های تجدیدپذیر اشاره می کند: اول، محدودیت ها و امکانات سوخت های فسیلی را مورد بحث قرار می دهیم که دیر یا زود نفت، گاز و زغال سنگ تمام می شود و نسل ما از سوخت های فسیلی خسته می شود. دسترسی به سطح فعلی وجود ندارد. از طرفی به دلیل کربن ذخیره شده در آنها، سوخت های فسیلی در هنگام سوختن به انرژی تبدیل می شوند و با انتشار آلودگی محیط زیست را از بین می برند، بنابراین باید از انرژی های تجدیدپذیر استفاده کنیم.

مهندسان انرژی به آمار مصرف سوخت های فسیلی در جهان اشاره می کنند و توضیح می دهند که بیش از 85 درصد انرژی مصرفی جهان از سوخت های فسیلی و حدود 15 درصد انرژی های تجدیدپذیر تامین می شود. به همین دلیل در رویکردهای مختلف سازمان های مختلف برای آینده انرژی جهانی، همواره تلاش برای افزایش سهم انرژی های تجدیدپذیر وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه انرژی های تجدیدپذیر یک حوزه تعاملی است، گفت: انرژی بادی تنها به مهندسی انرژی، سیستم های انرژی و یا انرژی های تجدیدپذیر مربوط نمی شود، بلکه دانش توسعه انرژی بادی می تواند از حوزه های دیگری نیز حاصل شود، مانند هواشناسی، محیط زیست، فضای عمران. مهندسی، مهندسی مکانیک.” برق، اقتصاد و متالورژی در ادامه می آید که این رشته ها می توانند مشکلات مربوط به انرژی بادی را حل کنند و علاقه مندان به این موضوع می توانند دانش خود را در زمینه انرژی های تجدیدپذیر به کار گیرند و از طریق این رشته ها تحقیق یا پایان نامه ارائه دهند.

باقری گفت: با توجه به افزایش هزینه برق بادی، با توجه به هزینه و هزینه نیروگاه‌های بادی، هزینه‌های اجتماعی، محیط زیست و یارانه‌های سوخت‌های فسیلی، انرژی بادی از نظر اقتصادی قابل رقابت با سایر فناوری‌های تبدیل انرژی است.

آیا سوخت های فسیلی قابل حذف هستند؟

مهندسان انرژی درباره حذف یا کاهش سوخت‌های فسیلی با استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر به‌ویژه باد توضیح می‌دهند: برنامه‌ریزی برای تامین انرژی در دهه آینده در راستای روش‌های کاهش سوخت‌های فسیلی و افزایش تولید انرژی است. با این رویکرد، در اکثر این پروژه ها، حدود 75 درصد از کل انرژی جهان از انرژی های تجدیدپذیر و تنها 25 درصد از فسیل ها تامین خواهد شد.

باقری در خصوص حذف و به صفر رساندن سوخت های فسیلی گفت: راه زیادی در پیش داریم و احتمال ادامه استفاده از این منبع انرژی تا پایان نفت و گاز بسیار زیاد است، افزایش انرژی های تجدیدپذیر بسیار زیاد است. مصرف در 20 سال گذشته نشان دهنده تعهد است. جهان به شدت با توسعه این نوع انرژی مرتبط است و پیش بینی می شود در 20 تا 30 سال آینده انرژی های تجدیدپذیر بیش از 50 درصد باشد. از تامین انرژی جهان

باقری انرژی بادی و خورشیدی را پیشرو در تولید انرژی‌های تجدیدپذیر عنوان کرد و گفت: انرژی بادی به دلیل تبدیل مستقیم برق از انرژی آبی و خورشیدی مهم‌تر است.

وی با اشاره به نیروی بادی خشکی و دریا و پتانسیل استفاده از فضای دریایی برای نیروگاه های بادی، گفت: ما هزینه چندانی برای برق بادی در خشکی نمی پردازیم و این امکان برای توربین های بادی نسبت به انرژی خورشیدی وجود دارد. برخی از مسائل زمین، حتی بدتر است.

باقری در خصوص روش تولید برق گفت: ما از جدیدترین انرژی ها به روش های مختلف استفاده می کنیم: گرما یا برق و برق. برق برای بسیاری از کاربران نهایی مانند ساخت و ساز، صنعت، کشاورزی و حمل و نقل مهم است. برای تولید الکتریسیته، به منبع انرژی اولیه که یا تجدیدپذیر است یا غیر قابل تجدید، آسیب می زنیم.

وی در ادامه به اهمیت استفاده از انرژی های تجدیدپذیر به ویژه بادی برای تولید برق اشاره کرد و افزود: انرژی های تجدیدپذیر به ویژه بادی به طور مستقیم برق تولید می کند. حرکت جنبشی هوا در پره ها به حرکت مکانیکی تبدیل می شود و حرکت مکانیکی تیغه های ژنراتور به برق تبدیل می شود و برای استفاده نهایی برای ما ارسال می شود.

باقری تاکید کرد: باد به دلیل تولید مستقیم برق ارزشمند است زیرا مشکل اصلی سیستم برق تولید پایدار برق است.

این مهندس انرژی با اشاره به توسعه انرژی های تجدیدپذیر در جهان، تصریح کرد: ظرفیت نصب توربین های بادی در دنیا در سال 2001 میلادی 24 گیگاوات بوده که این ظرفیت طی 20 سال 35 برابر شده و تا سال 2021 به 837 گیگاوات رسیده است.

وی افزود: “به طور متوسط ​​سالانه حدود 40 تا 60 گیگاوات توربین جدید در سراسر جهان نصب می شود. این بدان معنی است که محققان و صنعتگران در سراسر جهان به سمت توسعه انرژی های تجدید پذیر حرکت می کنند.” به ویژه استفاده از باد و انرژی خورشیدی.

باقری به دو بخش اصلی تولید برق از طریق توربین‌های بادی پرداخت و توضیح داد: بخش اول پتانسیل‌سنجی و بخش دوم فناوری تولید و بهره‌برداری از توربین‌های بادی است.

مهندس انرژی در ادامه به زیرساخت ها و تجهیزات مورد نیاز ایران برای تولید برق با استفاده از توربین ها اشاره کرد و گفت: در زمینه اکتشافات پتانسیل سازمان انرژی های تجدیدپذیر و بهره وری انرژی ایران (ساتبا) نقشه های بادی را برای قسمت های مختلف تعیین کرده است. کشور با بادهای شدید و پتانسیل ساخت نیروگاه و نیروگاه بادی.

وی افزود: در فناوری تولید و بهره برداری از توربین های بادی در دو سال اخیر به سمت بومی سازی توربین ها رفته ایم و با توجه به زلزله ایران محاسبات در مورد توربین ها متفاوت است. مدل های دیگر در دنیا. “

مهندسان انرژی در خصوص ساخت توربین های بادی در کشور خاطرنشان کردند: می توان شاهد رشد نیروگاه های بادی در کشور با سرعت بیشتری بود.

عبور اقتصاد کم کربن از طریق نیروی باد

مهندسان انرژی به تأثیر نیروی باد بر رونق اقتصاد کم کربن پرداخته‌اند و می‌گویند اقتصاد کم کربن از انرژی‌های تجدیدپذیر عبور می‌کند.

وی در ادامه با اشاره به دو رویکرد در مهندسی انرژی خاطرنشان کرد: اول اینکه بحث صرفه جویی و صرفه جویی انرژی در صنعت، حمل و نقل، ساختمان و کشاورزی برای استفاده بهینه از انرژی است و دوم استفاده از منابع پایدار و کم کربن، تجدیدپذیر است. انرژی مربوط به مصرف کربن کم و مصرف انرژی از منابع کم انتشار.

باقری در پایان به موضوع اقتصاد کم کربن در انرژی‌های تجدیدپذیر پرداخت و گفت: چرخه اقتصاد صرف‌نظر از بحث‌های سیاست‌گذاری و امنیت انرژی توسط انرژی اداره می‌شود و برای همه صنایع و اقتصاد به انرژی نیاز داریم. انرژی کم کربن از منابع انرژی تجدیدپذیر مانند آب، خورشید و باد عبور می کند و به دلیل مشکلات زمین برای خشکسالی و کمبود منابع آب، میزان توسعه نیروی بادی بیشتر از سایر منابع انرژی تجدیدپذیر پیش بینی می شود.

به گزارش سلام آنلاین، سعید متصدی، معاون سابق محیط زیست سازمان حفاظت محیط زیست، راهبرد اقتصادی کم کربن را بخش مهمی از رویکرد دستیابی به اهداف مبارزه با تغییرات اقلیمی و تضمین رشد پایدار در جوامع کم کربن می داند. شامل افزایش تقاضا برای فعالیت هایی است که از انتشار دی اکسید کربن به همراه استفاده کارآمد از سوخت های فسیلی جلوگیری می کند.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا