عمومی

مورد توجه‌ترین مقاصد گردشگری مجازی در نوروز

تعطیلات نوروزی سالانه زمان بسیار خوبی برای گردشگری عمومی است. با شیوع ویروس کرونا، تنها چند سالی نگذشته بود که سفرهای نوروزی مورد استقبال خیل عظیمی از مردم قرار نگرفت. اما بسیاری از مصرف کنندگان در سال های اخیر تورهای مجازی را بهانه ای برای معرفی جاذبه های گردشگری و زیارتی شهر خود راه اندازی کرده اند.

به گزارش بتا مرکز تحقیقات سلام آنلاین، با واکسیناسیون کرونا و کاهش چشمگیر بیماری های قلبی و عروقی و مرگ و میر در اواخر دهه 1400، تعطیلات نوروزی 1401 اعطا شد. فرصتی عالی برای سفر و تفریح. تا جایی که در عید امسال تعداد زیادی از مسافران نوروزی را دیده ایم.

بر اساس یک تحقیق، حرم امام رضا (ع) در مشهد (اینستاگرام)، تخت جمشید (توئیتر) و حافظیه در شیراز (تلگرام) پرطرفدارترین مقاصد گردشگری در نوروز 1401 در اینترنت هستند.

اولین ساختمان توریستی روی هر تخت از نظر مصرف کنندگان بیشتر از دو تخت دیگر است. اینستاگرام در دو پلتفرم دیگر نسبت به کاربران نوروزی 1401 محتوای بیشتری در زمینه سرگرمی و گردشگری دارد. ارسال تصاویر مکان های گردشگری پس از بازدید، معرفی مکان های تاریخی، مذهبی و گردشگری توسط گردشگران و افراد مختلف، راهنمای سفر به این مکان ها توسط دوستان و اقوام، اشاره به تاریخچه و دلایل اهمیت این مکان ها این کار توسط یک متخصص در این زمینه توجه. زمینه ها و … یکی از دلایل فراوانی این مکان ها در فضای مجازی است.

بر اساس بررسی واژه های تکراری این مکان ها در نوروز 1401، چاپ تصاویر مکان های گردشگری پس از بازدید و پیشنهاد بازدید از آن ها، مهمترین عامل فراوانی این مکان ها در طول دوره است بررسی در شبکه های اجتماعی.

در این گزارش تنها مکان های گردشگری اعم از اماکن تاریخی و مذهبی، مقبره مشاهیر و اماکن گردشگری و منابع طبیعی مانند جنگل ها، تالاب ها، پارک ها و … مورد بررسی قرار گرفته است.

بر اساس آمار، حرم امام رضا (ع) در مشهد، تخت جمشید شیراز و برج میلاد تهران سه نقطه داغ کاربران توییتر در نوروز 1401 هستند.

مهمترین مقصد گردشگری مجازی در نوروز

حرم امام رضا (ع) در مشهد، تخت جمشید در شیراز و میدان نقش جهان اصفهان سه نقطه کانونی کاربران اینستاگرام در نوروز 1401 هستند.

مهمترین مقصد گردشگری مجازی در نوروز

تخت جمشید شیراز، برج میلاد تهران و حافظیه شیراز سه مکان دیدنی کاربران تلگرام در نوروز 1401 هستند.

مهمترین مقصد گردشگری مجازی در نوروز

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا