اقتصادیتازه های کسب و کارعمومی

معرفی و خرید کیف پول سخت افزاری بلت سری Ballet Real Bitcoin

کیف پول سخت افزاری ارز دیجیتال چیست ؟

 

کیف پول سخت افزاری الیپال تایتان: و چگونه در دسترس قرار می‌گیرد؟ قبل از اقدام برای خرید کیف پول ارز دیجیتال بایستی اطلاعات لازم درباره این کیف پول ها را کسب کنید. در واقع یک وسیله فیزیکی الکترونیکی است که قابلیت ذخیره سازی ارزهای دیجیتال مختلف را دارا است. این کیف پول ها بسته به کمپانی تولید کننده در شکل‌های مختلفی تولید و عرضه می‌شوند. از نظر ظاهری می‌توان آنها را مشابه با فلش مموری های رایج در نظر گرفت.

وسایل فیزیکی که با عنوان کیف پول سخت افزاری یا Hardware Wallet نیز شناخته می‌شوند، یک نمونه از می‌باشند که به صورت آفلاین بوده و به صورت مستقیم به اینترنت متصل نمی‌شوند. شرایط عملکرد این دسته از کیف پول ها با تفاوت هایی دارد که در ادامه به بررسی کامل این تفاوت ها خواهیم پرداخت.

 کلید خصوصی کیف پول سخت افزاری چیست؟

دقیقاً مانند ، کیف پول های سخت افزاری ارز دیجیتال نیز دارای کلید خصوصی هستند. حتی انواع هم دارای کلیدهای خصوصی مخصوص به خود می‌باشند. کلید خصوصی کیف پول سخت افزاری بیشتر مشابه با کلید خصوصی در کیف پول های کاغذی است. در این کیف پول ها یک بخش سخت افزاری وجود دارد که به هیچ وجه به اینترنت متصل نمی‌شود. حتی برای درخواست نقل و انتقال رمز ارزهای درون آن نیز نمی‌توانید آن را به اینترنت متصل کنید . این مرحله از فرایند باید به صورت دسترسی و فیزیکی صورت پذیرد.

کلید خصوصی این کیف پول یک کد چندین رقمی است که در بخش سخت افزاری غیر قابل اتصال به اینترنت آن قرار گرفته است. این کلید خصوصی تنها راه‌حل نقل و انتقال ارزهای دیجیتال داخل کیف پول شما خواهد بود.

کیف پول سخت افزاری چگونه کار میکند؟

اما کیف پول سخت افزاری ارز دیجیتال چگونه کار می‌کند؟ نحوه کار کردن این دست از کیف پول ها با سایر کیف پول ها چه کاغذی و چه نرم افزاری تفاوت های دارد.

این کیف پول ها با استفاده از تکنولوژی های بسیار پیچیده و خاصی تولید می‌شوند. یکی از اصلی ترین ویژگی های Hardware Wallet ها عدم امکان اتصال مستقیم آنها به اینترنت است. برای نقل و انتقال ارزهای دیجیتال هم لازم است تا حتماً به اینترنت متصل باشید. به همین دلیل یک نرم افزار واسط برای این موضوع نیاز خواهید داشت.

هر کدام از دارای یک نرم افزار خاص هستند که توسط شرکت توسعه دهنده تولید شده  و به صورت رایگان در سایت اصلی آنها در دسترس است. البته نرم افزارهای خوب عمومی نیز برای این منظور در سایت های معتبر وجود دارد.

کاربر برای استفاده از Hardware Wallet بایستی نرم افزار مناسب برای آن را دانلود کرده و آن را در کامپیوتر خود نصب نماید. با نصب این نرم افزار امکان کار کردن با این والت ها ساده‌تر خواهد شد.

با اتصال Hardware Wallet به کامپیوتری که نرم افزار در آن نصب شده باشد، فرایند کار به شرح زیر خواهد بود:

  • ابتدا شما باید در نرم افزار دانلود شده تقاضای انتقال ارز دیجیتال مورد نظر خود به همراه حجم مورد نظر را وارد کنید.
  • نرم افزار بعد از دریافت دستور انتقال، یک پیام به کیف پول متصل شده به کامپیوتر می‌فرستد.
  • در مرحله بعدی باید به صورت دستی و با دکمه هایی که روی Hardware Wallet قرار گرفته، رمز ارز و حجم آن را تایید کنید. این تائیدیه به نرم افزار فرستاده می‌شود.
  • نرم افزار با داشتن این تائیدیه آن را در شبکه جهانی رمز ارزها به اجرا در می‌آورد.

این فرایند در کمتر از چند ثانیه رخ داده و نیازی به معطلی زیاد هم برای آن نخواهید داشت.

انواع کیف پول سخت افزاری ارز دیجیتال چیست

نکته بعدی که قبل از خرید کیف پول ارز دیجیتال باید به آن دقت کنید، کسب اطلاعات لازم درباره است. کیف پول ارز دیجیتال سخت افزاری را می‌توانید در بازار در انواع بسیار زیادی در دسترس داشته باشید. هر کدام از این Hardware Wallet ها بسته به برند تولید کننده تفاوت های ساختاری متفاوتی دارند. این مهم باعث شده تا قیمت آنها نیز کاملاً متفاوت باشد. در ادامه محبوب ترین ارز دیجیتال را به شما معرفی خواهیم کرد.

لجر یک شرکت فرانسوی تولید کننده کیف پول سخت افزاری ارز دیجیتال در جهان است. این شرکت یکی از بهترین شرکت ها و اولین شرکت ها در جهان است که برای تولید کیف پول های سخت افزاری مناسب برای نگهداری از رمز ارزها اقدام کرد. این کیف پول را می‌توانید با کیف پول های گرم و نرم افزاری مانند کیف پول نیز سینک کرده و استفاده نمایید.

 

  • امنیت بسیار بالا،
  • شرایط کاری بسیار ساده،
  • امکان اتصال به انواع اپلیکیشن ها و نرم افزارهای معتبر و رایج،
  • پشتیبانی از ده ها رمز ارز مختلف،
  • قابلیت بکاپ گیری،
  • تولید شده در ابعاد کوچک و قابل حمل،

از اصلی ترین ویژگی های نانو هستند. این برند تولید کننده Hardware Wallet در جهان در حال حاضر دو مدل معروف کیف پول در اختیار دارد. شما می‌توانید لجر نانو را در دو مدل زیر در اختیار داشته باشید:

  • لجر نانو اس Ledger Nano S
  • لجر نانو ایکس Ledger Nano X

هر کدام از این کیف پول ها ویژگی های خاص خود را داشته و با قیمت های مختلفی نیز ارائه شده‌اند. شما می‌توانید از فروشگاه های داخلی نیز برای خرید هر یک از این دو اقدام کنید. البته قبل از خرید بهتر است ابتدا با خود این کیف پول ها آشنا شده و با شناخت ویژگی های آن، خود را از خرید نمونه های تقلبی موجود در بازار دور نگه دارید.

حتما بخوانید: سیر تا پیاز کیف پول ارز دیجیتال لجر نانو

یکی از سه برند معروف و معتبر کیف پول سخت افزاری ارز دیجیتال در جهان برند کیپ کی است. KeepKey برای اولین بار در آمریکا توسعه پیدا کرده و در ادامه یک شرکت سوئیسی حق امتیاز آن را خریداری کرده و در حال حاضر مرکز اصلی آن در سوئیس است. این کیف پول نیز یکی از ایده‌آل‌ترین انتخاب ها برای استفاده به عنوان Hardware Wallet است. شما می‌توانید این کیف پول را نیز در ایران در دسترس داشته و از آن استفاده کنید.

تمام قابلیت هایی که برای لجر نانو برشمردیم را می‌توان برای کیپ کی نیز برشمرد. این کیف پول نیز با امنیت بسیار بالا تبدیل به یکی از بهترین کیف پول های سخت افزاری ارز دیجیتال در جهان شده است که می‌توانید از آن استفاده کنید. این کیف پول را می‌توانید با کیف پول های نرم افزاری مختلفی اعم از نیز سینک کرده و استفاده کنید. از قابلیت های بسیار بارز کیپ کی نیز پشتیبانی آن از توکن های بر پایه ERC20 است. این کیف پول می‌تواند بیش از ۱۰۰۰ توکن مختلف را در خود جای داده و از آنها پشتیبانی نماید.

حتما بخوانید: سیر تا پیاز کیف پول Keepkey

ترزور یک برند مشهور تولید کننده کیف پول سخت افزاری ارز دیجیتال در جهان است که مقر آن در کشور جمهوری چک قرار داشته و در حال حاضر مدل های تولید شده از آن در بین سه کیف پول برتر سخت افزاری جهان لیست شده‌اند. کاربران بسیار زیادی در جهان از دو مدل کیف پول ترزور استفاده می‌کنند که به شرح زیر هستند:

  • ترزور مدل تی Trezor T
  • ترزور وان Trezor One

خوشبختانه کاربران ایرانی هم می‌توانند برای خرید دو مدل کیف پول های سخت افزاری Trezor اقدام کرده و آنها را در اختیار داشته باشند. این کیف پول ها نیز با ویژگی های و مزیت های بسیار زیادی تولید شده و امنیت بسیار بالایی هم دارند. شرکت ترزور سعی کرده تا بهترین شرایط را برای حفظ ایمنی و امنیت کیف پول های خود در نظر بگیرید. به همین دلیل است که حتی بعد از گذشت ۷ سال از زمان تولید این کیف پول ها، هنوز هم در لیست محبوب ترین ها و بهترین های بازار قرار دارند.

شرکت ترزور در کنار این کیف پول ها، یک نرم افزار بسیار عالی را نیز برای مدیریت آنها ارائه کرده که فضای کاربری بسیار ساده‌ای داشته و شما می‌توانید با اتصال کیف پول خود به آن، خیلی راحت دارایی های خود را با همان امنیت بالا مدیریت نمایید.

حتما بخوانید: سیر تا پیاز کیف پول Trezor

یکی دیگر از ارز دیجیتال معروف و معتبر شناخته شده در بازار که در دسترس کاربران ایرانی نیز قرار دارد، کیف پول است. این کیف پول نیز دارای مزیت های بسیار زیادی است که می‌توانید از آن نیز استفاده نمایید. Safepal برای اولین بار در سال ۲۰۱۸ در کشور چین راه اندازی شده و تا کنون محصولات متنوع خود را روانه بازار نموده است. مدل کیف پول سخت افزاری این کیف پول با عنوان Safepal S1 معروف است و البته در حال حاضر می‌توانید به نسخه اندروید و ایفون نیز دسترسی داشته باشید.

کیف پول Safepal از رمز ارزهای بسیار زیادی پشتیبانی می‌نماید. به همین دلیل است که در بین بسیاری از کاربران محبوب شده و استفاده از آن با مزیت های بسیار زیادی همراه شده است. این کیف پول حتیSFP در بازار عرضه داشته است.  از جمله اصلی ترین مزیت های کیف پول سخت افزاری می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • امنیت بسیار بالا
  • پشتیبانی از رمز ارزهای بسیار مختلف
  • داشتن کیف پول گرم نسخه اندروید و ایفون
  • محیط کاربری بسیار ساده و کاربر پسند

این‌ها برخی از مزیت های این کیف پول عالی چینی هستند که شما می‌توانید با خرید به آنها دسترسی داشته باشید.

حتما بخوانید: سیر تا پیاز کیف پول Safepal

کیف پول سخت افزاری کول والت که مدل آن با عنوان Cool Wallet S در بازار شناخته شده و در دسترس است، یک کیف پول تایوانی است. شرکت CoolBitx تایوان به عنوان اولین شرکت تولید کننده کیف پول سخت افزاری در جهان تولید کننده این کیف پول بوده و بیشترین قدمت را نیز در میان سایر رقبا دارد. مدل جدید کیف پول این کمپانی نیز با عنوان Cool Wallet Pro روانه بازار شده است.

اگر با روش های ایمن سای کیف پول سخت افزاری آشنا بوده و آنها را در زمان نصب و استفاده از کول والت اس در نظر بگیرید، با استفاده از این کیف پول می‌توانید یکی از ایمن ترین انواع کیف پول های سرد را در اختیار داشته باشید. هر چند این کیف پول به عنوان اولین جهان شناخته می‌شود، اما با این حال ویژگی ها و مزیت های بسیار زیاد آن باعث شده تا در تمام این سال ها به عنوان یکی از انتخاب های اصلی کاربران شناخته شود

دکمه بازگشت به بالا