اجتماعی

مسمومیت شش تن با گاز مونوکسید کربن/ نشت مونوکسید کربن از آبگرمکن دیواری

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی تهران از مسمومیت ۶ نفر بر اثر گاز مونوکسید کربن خبر داد.

سیدجلال ملکی در گفت وگو با سلام آنلاین، اظهار کرد: ساعت 1:30 بامداد امروز نشت گاز مونوکسید کربن در منزلی قدیمی در قنات کوثر، بلوار شکوفه به سامانه پانزدهم آتش نشانی و حراست شهری رخ داد. به تهران اطلاع داده شد که بلافاصله یک ایستگاه به محل حادثه اعزام شد.

به گفته وی، آتش نشانان در مدت چهار دقیقه در محل حاضر شدند.

ملکی با بیان اینکه مقدار زیادی زباله در حیاط و ورودی خانه قدیمی رها شده است، گفت: مشخص است که می توان همزمان از آن به عنوان انبار استفاده کرد. این مکان حدود 160 متر فاصله دارد که حدود 2 متر نیز محل زندگی مردم است. سه مرد و سه زن در اینجا زندگی می کنند.

وی گفت: در داخل خانه وسایل و وسایل زیادی به صورت نامنظم دور ریخته شد.

ملکی گفت: آبگرمکن های دیواری وجود دارند که بدون دودکش و دودکش بسیار خطرناک هستند. آتش نشانان با رسیدن به محل حادثه صدای انفجار گاز در سطح شهر را از قسمتی از لوله شنیدند و شیر قطع را قطع کردند.گاز برای رساندن مامور مدیریت گاز به محل.

وی با توجه به وضعیت افراد حاضر در محل اظهار داشت: به دلیل نداشتن دودکش دستگاه آب، دلیل “نشت گاز مونوکسید کربن پمپ آب” بوده است.

ملکی افزود: این افراد با حضور اورژانس تحت غربالگری هستند تا در صورت نیاز به مراکز درمانی منتقل شوند.

ملکی گفت: یکی از وسایل گازسوز پرمصرف، آبگرمکن دیواری است. استفاده از این دستگاه ها در داخل واحد در صورت نبود فضای مناسب اشتباه است. سازمان آتش نشانی نگهداری آبگرمکن های داخلی را به خصوص در مناطق کوچک تایید نمی کند.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا