عمومی

مذاکرات وین رو به جلو

به گزارش رسانه های محلی

میخائیل اولیانوف عصر جمعه با انتشار پیامی در حساب کاربری خود در توییتر از دیدار با هیئت آمریکایی به ریاست رابرت مالی، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران و ارزیابی نتایج خبر داد.

وی افزود: امکان دستیابی به توافق نهایی در این دور از مذاکرات به آمادگی و تمایل آمریکا برای اتخاذ تصمیمات لازم به ویژه در مورد لغو تحریم ها بستگی دارد و در ادامه وین در حال بررسی برجام است.

ایالات متحده هیأتی را به رهبری رابرت مالی به وین فرستاده است تا در مورد چگونگی بازگشت این کشور به شورای امنیت سازمان ملل پس از خروج یکجانبه و غیرقانونی از برجام گفتگو کند.سازمان ملل متحد.

رابرت مالی در غیاب ایران با اعضای 1+4 و اتحادیه اروپا دیدار کرده است، اما دولت وی تاکنون هیچ اقدام مشخصی برای جبران اقدامات غیرقانونی دولت سابق انجام نداده است.

دور هشتم مذاکرات تحریم ها که از پنجم آذرماه آغاز شد، به جایی رسیده است که آمریکا، یکی از طرف های توافق سال 94، باید گام های ملموس و معناداری برای تسهیل یک توافق خوب، پایدار و پایدار بردارد.

حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه گفت: ما امروز به آمریکایی‌هایی که از طریق واسطه‌ها پیام می‌دهند، روشن کرده‌ایم که باید حسن نیت خود را در عمل نشان دهند.

رئیس دستگاه دیپلماسی افزود: در اعمال اراده، به نظر ما، عملاً اتفاقی در میدان رخ می‌دهد و لغو برخی تحریم‌ها برای یک هدف و معنای واقعی می‌تواند مترجم حسن نیت آمریکایی در مورد It’s باشد. روی کاغذ چه اتفاقی می افتد.» خوب می دهد، اما کافی نیست.

دکمه بازگشت به بالا