اقتصادی

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب اصفهان: برای شرایط اضطراری منابع آبی، آماده‌ایم

سلام آنلاین/ اصفهان مدیرعامل آبفای اصفهان گفت: با پایان یافتن افق پروژه آبرسانی اصفهان بزرگ در سال 1386، با مدیریت پسماند و کاهش مصرف فردی به شیوه ای نوین، سیستم آب و فاضلاب شهری کارآمدتر می شود. روستاهای تحت پوشش این سیستم با حداقل چالش ارائه می شوند. با این حال ما برای شرایط اضطراری آماده شدیم.

به گزارش سلام آنلاین، هاشم امینی امروز (جمعه 22 آبان) در جریان بازدید وزیر نیرو از تصفیه خانه اصفهان، گزارشی از وضعیت تامین آب استان اصفهان و مسائل چالش های موجود ارائه کرد. از سال 1377 و 1387 سیستم آبیاری در استان اصفهان با کاهش بارندگی و خشکسالی در زاینده رود آغاز شد و متأسفانه در سال زراعی 1400-1399 این شرایط ادامه یافت.

وی گفت: کاهش بارندگی منابع آبی استان را کاهش داده و منجر به عدم تعادل در تقاضا و عرضه شده است.

امینی با اشاره به تهدیدی که در سیستم آبرسانی اصفهان وجود دارد، گفت: تامین آب مورد نیاز 89 درصد از جمعیت استان از طریق تونل ها و تصفیه خانه ها خطری مرتبط با استانداردهای تامین آب است.

مدیرعامل شرکت آبفای استانی با اشاره به افزایش جمعیت به دلیل مهاجرت و پروژه های مسکن آنلاین بر لزوم آبرسانی به روستاها تاکید کرد: در حال حاضر 98 شهر و 949 روستا با 4850 نفر جمعیت وجود دارد که هزاران نفر جمعیت دارند. تحت پوشش این شرکت نیاز آبی این جمعیت شامل 40 شهر و بیش از 560 روستا از منابع آب زیرزمینی اعم از منابع آبی و سیستم های آبرسانی تامین می شود.

وی در خصوص 58 شهر و 380 روستای استان با جمعیت 4 میلیون و 300 هزار نفری گفت: آب این شهرها و روستاها از نیروگاه آب باباشیخعلی، چاه فلمان و چاه های دیگر تامین می شود.

امینی کل آب تولیدی در سیستم آبرسانی اولیه به اصفهان بزرگ را حدود 13 متر مکعب بر ثانیه و نیاز آبی افراد تحت پوشش را حدود 17 و نیم متر مکعب بر ثانیه عنوان کرد.

وی از کمبود 4 متر مکعب آب در تابستان 1400 خبر داد و گفت: امسال بدترین سال ماست و بیشترین آب سیار را داریم.

امینی تصریح کرد: تابستان امسال 62 میلیون لیتر آب سیار با حدود 6 هزار تانکر در شهرهای اصفهان، خمینی شهر، شاهین شهر و نجف آباد داریم.

وی با اعلام اینکه طبق اطلس وزارت نیرو و شرکت مهندسی آب اصفهان کمترین آب را بدون درآمد دارد، گفت: ما در یزد هستیم.

امینی درباره سرانه مصرف آب در بخش مسکن استان افزود: سرانه مصرف آب در روز در سال 86 حدود 189 لیتر بود که در سال 97 و در زمینه کاهش مصرف یک نفر به 149 لیتر در سال افزایش دادیم. ، ما هم موفق شدیم.

مدیرعامل شرکت آب استان به تعدادی از اقدامات فنی و فرهنگی برای غلبه بر تنش آبی اشاره کرد و گفت: این اقدامات شامل کنترل فشار آب، تله متری و هوشمندسازی، تامین سیار و مدیریت تامین آب است.

وی گفت: ما خود را برای مواقع اضطراری و کاهش 30 تا 50 درصدی آب آماده کرده ایم، سیستم های کنترل هوشمند در حال بهره برداری هستند و حدود 165 ایستگاه پمپاژ و مخزن را تحت پوشش قرار داده ایم که یکی از جامع ترین آنهاست. در کشور.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا