عمومی

متحدان هیتلر، متحدان نتانیاهو – سلام آنلاین

در جنگ جهانی دوم، ابرقدرت ها در قالب «نیروهای محور» متشکل از آلمان، اتریش، ژاپن و ایتالیا و «نیروهای متفقین» به مقابله پرداختند و در آن جنگ تقریباً همه کشورهای جهان فداکاری کردند. پس از پایان جنگ، متحدان هیتلر و آلمان نازی توسط جامعه جهانی به خاطر جنایات خود سرزنش شدند و از آنها به عنوان شرکای نسل کشی هیتلر نام بردند. دادگاه های نورنبرگ و توکیو برای تحقیق در مورد جنایات جنگی تشکیل شدند و علاوه بر ماموران آلمان نازی، 28 متهم ژاپنی از جمله چهار نخست وزیر، چهار وزیر خارجه، پنج وزیر جنگ و برخی دیگر در دادگاه های توکیو محاکمه شدند. مردم

امروز نتانیاهو و اسرائیل جایگزین هیتلر و آلمان نازی شدند. حدود 6 ماه است که از انواع جنایات علیه غیرنظامیان و نسل کشی در نوار غزه می گذرد، بدون توجه به تعداد مفقودین، نزدیک به 40000 غیرنظامی مانند برخی از کشورها مانند ژاپن، اتریش و … به شهادت رسیده اند زمانی ایتالیا حمایت می کرد و در جنایات هیتلر نقش داشتند، امروز برخی کشورها از جمله آمریکا، انگلیس، فرانسه، آلمان و کانادا در جنایات اسرائیل دست دارند و این شرمندگی به این زودی ها از بین نمی رود. در عین حال، متأسفانه برخی از کشورهای مسلمان و عربی، مستقیم یا غیرمستقیم با ادامه همکاری های اقتصادی و به ویژه فروش نفت، از اشغال قدس حمایت می کنند و دستشان به خون مردم فلسطین آغشته شده است. . اگر این کشورها شریان اقتصادی رژیم صهیونیستی را قطع کنند و روابط خود را با این رژیم قطع کنند، حداقل تا زمان برقراری آتش بس دائمی و برآورده شدن شرایط حماس، اسرائیل بشدت شکست خواهد خورد.

امروز از 12.7 میلیارد دلار صادرات آمریکای شمالی به رژیم صهیونیستی، 11.7 میلیارد دلار آن متعلق به آمریکا است. صادرات مواد غذایی و نفت اسرائیل از این منطقه عمدتاً توسط برزیل و آرژانتین انجام می شود. مجموع صادرات کشورهای آمریکای جنوبی به سرزمین های اشغالی حدود 1.4 میلیارد دلار و شامل محصولات کشاورزی، مواد غذایی، نفت و زغال سنگ است و نقش برزیل در تامین نفت سرزمین های اشغالی قابل توجه است. گابن و آفریقای جنوبی از دیگر منابع اصلی تامین نفت رژیم صهیونیستی بودند. اروپا حدود 40 درصد از واردات رژیم، عمدتاً محصولات کشاورزی، مواد شیمیایی، ماشین آلات و حمل و نقل را تامین می کند.

40 درصد انرژی مصرفی اسرائیل به نفت وابسته است و در بین اعضای سازمان همکاری اسلامی، رژیم صهیونیستی 25 درصد نفت مورد نیاز خود را از قزاقستان و از طریق ذخیره سازی در دریای سرخ و سیاه تامین می کند. رون ایشایی، سفیر سابق اسرائیل در قزاقستان، دو سال پیش ارزش صادرات نفت این کشور به سرزمین‌های اشغالی را 1.4 میلیارد دلار در سال اعلام کرد. جمهوری آذربایجان 43 درصد نفت دارندگان رژیم صهیونیستی را با مشارکت ترکیه از طریق خط لوله باکو – تفلیس – جیهان تامین می کند. در مجموع هر دو کشور آذربایجان و قزاقستان روزانه 220 هزار بشکه نفت به اسرائیل صادر می کردند که حدود 60 درصد از کل صادرات نفت به رژیم صهیونیستی را شامل می شود. اسرائیل همچنین کالاهای دیگری از جمله گندم، مواد معدنی، پنبه و پلاستیک را از قزاقستان به ارزش بیش از 360 میلیون دلار وارد کرد. صادرات رژیم صهیونیستی به قزاقستان در سال 2021 حدود 32.5 میلیون دلار است که شامل صادرات محصولات نظامی نیز می شود.

بر اساس اعلام انجمن صادرکنندگان ترکیه، حجم صادرات ترکیه به سرزمین های اشغالی تا سال 2022 به 6.4 میلیارد دلار خواهد رسید که یک رکورد محسوب می شود، اما سهم اسرائیل از کل صادرات ترکیه در این مدت 2.6 درصد اعلام شده است. صادرات ترکیه به سرزمین های اشغالی بیشترین سهم و صادرات فولاد و محصولات فولادی ترکیه به اسرائیل با حجم صادرات امارات به رژیم صهیونیستی در سال 2022 حدود 1.8 میلیارد و در سال قبل از آن بود صادرات اسرائیل به امارات به نزدیک به 670 میلیون دلار رسید. پیش بینی می شود صادرات مصر به سرزمین های اشغالی تا سال 2022 به 115 میلیون دلار و تجارت بین دو طرف به 300 میلیون دلار برسد. ارزش صادرات اردن به رژیم صهیونیستی در سال 2021 با افزایش 86.2 درصدی به 391.4 میلیون دلار، بحرین 3.5 میلیون دلار در سال به اسرائیل و حجم تجارت بین دو طرف در سال 2021 به 20 میلیون دلار خواهد رسید. تجارت بین پادشاهی مراکش و اسرائیل در سال 2022 به میزان قابل توجهی افزایش خواهد یافت و سالانه 500 میلیون دلار برآورد می شود.

حامیان اسرائیل امروز مانند متحدان دیروز هیتلر عمل می کنند و جهان هم پیمانان رژیم صهیونیستی را همانطور که دیروز در مورد متحدان آلمان نازی قضاوت کرد قضاوت خواهد کرد و امروز توکیو برای حامیان غرب اسرائیل ناامیدانه قضاوت خواهد شد، اما انتظار می رود کشورهای مسلمان از شرکت در جنایات اسراییل امتناع ورزید و نسل بعدی را مقصر نشان نداد.

دکمه بازگشت به بالا