بین الملل

خیانت نتانیاهو به یار با وفای خود/ گسترش شکاف در ساختار درونی اسرائیل

به گزارش روزنامه صهیونیستی “تایمز اسرائیل”، امسالم که در جمع هوادارانش سخنرانی می کرد، خود پست نخست وزیری را برعهده داشت و از عضویت در کابینه خودداری کرد و دلایل بنیامین نتانیاهو برای عدم اعطای این پست را به وی عنوان کرد. توهم آمیز

عضو حزب لیکود در کنست (پارلمان) رژیم صهیونیستی با اشاره به رتبه چهارم خود در انتخابات داخلی این حزب گفت: هیچکس نمی تواند ما یهودیان سفاردی و میزراحی را شرمنده کند. اگرچه نخست وزیر از حزب لیکود است.

امسالم گفت 70 درصد از حامیان لیکود یهودیان سفاردی هستند و نتانیاهو ناسپاس است.

او امسال قرار بود وزیر دادگستری یا رئیس مجلس ملی شود و پس از واگذاری این سمت ها به افراد دیگر، از پذیرش هر سمت دیگری در کابینه نتانیاهو خودداری کرد.

به گزارش ایرنا، خواست اعضای لیکود و شرکای نتانیاهو در میان دیگر احزاب راست باعث شد که وی قوانین و ساختار رژیم صهیونیستی را تغییر دهد و حتی برخی مواضع را برای جلب رضایت آنها تغییر دهد.

تایمز اسرائیل امسالم را وفادارترین دستیار نخست وزیر توصیف کرد که پس از افشای فساد مالی نتانیاهو به شدت از او حمایت کرد.

«جنبش صهیونیسم» در اواخر قرن نوزدهم شکل گرفت و از یهودیت به عنوان ابزاری برای انتقال یهودیان با هر فرهنگ و گرایش اعم از مذهبی و سکولار به فلسطین استفاده کرد. همانطور که در بیانیه بالفور وعده داده شده بود، صهیونیست ها به دنبال ایجاد “دولتی” بودند که در آن همه با هم زندگی کنند و از فرصت های برابر برخوردار شوند.

به این معنا، پس از تأسیس رژیم صهیونیستی در سال 1948، جنبش صهیونیستی شروع به انتقال یهودیان شرقی (سیپادیک)، یهودیان غربی (آشوری ها) و یهودیان میزراحی (ساکنان شمال آفریقا و آسیا) به سرزمین های اشغالی کرد. فلسطین اما از همان ابتدا در ابتدای ایجاد رژیم جعلی اسرائیل، یک رتبه بندی بالا به پایین بین این سه گروه ایجاد شد که اشکنازی ها در راس و میزراهی در پایین ترین رتبه ها از نظر فرصت ها و منابع قرار داشتند. و مشاغل در سطوح مختلف رژیم و شکاف هایی به عنوان نهاد ایجاد شد. بخش قابل توجهی از جمعیت میزراحی از یمن و بعداً اتیوپی (یهودیان فلاشا) به سرزمین‌های اشغالی فلسطین منتقل شدند، اما اکنون با گذشت سال‌ها از انتقال آنها به سرزمین‌های اشغالی فلسطین واقعیت‌های وحشتناک اقدامات فلسطینیان رهبران جنبش صهیونیستی حتی علیه خود این یهودیان نیز معرفی می شوند.

310310

دکمه بازگشت به بالا