بین الملل

فارن پالیسی:تغییر در سیاست خارجی آمریکا/خاورمیانه برای بایدن اولویت ندارد

شورای امنیت ملی ایالات متحده با کاهش دولت خاورمیانه و دادن کارمندان بیشتر به آژانس اجرایی آمریکا برای کاهش خاورمیانه ، سیاست خارجی ایالات متحده را متناسب با برنامه دولت بایدن در خاورمیانه تغییر داده است.

این اقدام پس از بحثهای پی در پی در سیاست خارجی ایالات متحده در مورد “رقابت ابرقدرت” با چین صورت گرفته است. اگر سالهای 2001 تا 2020 را دوران طلایی تحلیلگران خاورمیانه بدانیم ، واضح است که واشنگتن در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در چین و روسیه در زمینه بهداشت عمومی گذر کرده است.

خاورمیانه وقت ، توجه و منابع زیادی را صرف تصمیم گیرانی کرده است که همیشه اهداف و سیاست های غیرواقعی را برای تضعیف سایر موضوعات مهم مانند پیامدهای بلند پروازی ها و بلند پروازهای چین دنبال می کنند. : “آنها ثبات اروپا و پیامدهای تغییر اقلیم هستند.

سیاست ایالات متحده در خاورمیانه باید بهبود یابد ، در حالی که مشکلات و کشورهای منطقه مانند گذشته ناچیز و حساس هستند و چالش توسعه رویکرد جدید در منطقه تعیین اینکه چه کسی و چه چیزی است. تحلیلگران سیاست خارجی می گویند برای ایالات متحده چیز مهمی وجود دارد.

نویسنده در مورد نزول بایدن در اولویت های سیاست خارجی خاورمیانه می نویسد. به نظر نمی رسد کاخ سفید برای دیدار با مصر ، ترکیه ، امارات و سایر مقامات عجله داشته باشد.

کوک بر اساس ایده های خود تعدادی از کشورهای مهم منطقه را نام برد که نیاز به توجه دولت بایدن و کشورهایی دارند که باید نادیده گرفته شوند.

وی نوشت: “عربستان به دلیل ترور خاشقجی ، جنگ در یمن ، محاصره قطر و آزار و اذیت فعالان این کشور در لیست کشورهایی است که باید مورد توجه قرار گیرد.” ریاض مذاکره کننده اصلی آمریکا در جهان عرب خواهد بود. در حقیقت ، اگر بایدن به دنبال دستیابی به توافق جدیدی با ایران باشد و امیدوار باشد با پایان دادن به درگیری ها در آنجا مشکلات یمن برطرف شود ، لازم است با عربستان سعودی تعامل داشته باشد.

وی گفت: ایران همچنین کشوری بود که به دلیل برنامه هسته ای و زرادخانه موشکی نمی توان از آن چشم پوشی کرد و به نظر می رسید که ایران مایل است موقعیت یا موشک های خود را کنار بگذارد. تمرکز در سالهای آینده و در واقع تمرکز با حمله در سوریه علیه نیروهای متحد ارتش سوریه آغاز شد.

وی گفت: “اسرائیل قطعاً حزب دیگری است که نمی توان از آن چشم پوشی کرد زیرا سیاست خارجی ایالات متحده در خاورمیانه به شدت به امنیت و دلایل سیاسی ، تاریخی ، اخلاقی و استراتژیک اسرائیل برای ایجاد روابط قوی متکی است.” اسرائیل و همچنین عربستان سعودی همچنان یک بازیکن اصلی برای ایالات متحده است و اگر بایدن سعی در امضای توافق نامه جدیدی با ایران داشته باشد ، باید به اسرائیل بپیوندد.

گرچه کوک امارات متحده عربی را در لیست کشورهایی که باید در نظر گرفته شوند ، قرار نداد ، اما وی آن را یک شریک امنیتی اصلی آمریکا دانست که اگر بایدن با ایران صحبت کند به منافع امارات متحده عربی آسیب می رساند.

به گفته کوک ، مصر در این لیست نیست ، اگرچه مقامات قاهره ناراضی هستند که بایدن هنوز با رئیس جمهور مصر عبدالفتاح السیسی تماس تلفنی برقرار نکرده است ، اما به نظر می رسد برای او بهتر است. خارج از لیست . با این حال ، برخی از شخصیت های دولت مصر می خواهند کشورشان برای مقابله با ترکیه در لیبی در کانون توجهات آمریکا قرار گیرد ، توسعه اقتصادی آن را متمرکز کرده و به مسئله سد اتیوپی پاسخ دهند.

“مصر نشان داده است که گاهی اوقات وقتی صحبت از ایالات متحده می شود ، مصر به خود کمکی نمی کند. سرکوب اعضای خانواده فعالان مصری در داخل ایالات متحده موجب خشم کنگره شده و وزیر خارجه آنتونی بلینکن را به هشدار به همتای خود ترغیب کرده است.” مصریان وی ” حقوق بشر به بخشی از روابط دو کشور تبدیل خواهد شد.

در پایان مقاله آمده است: ترکیه کشوری است که می تواند توسط ایالات متحده نادیده گرفته شود ترکیه متحد ایالات متحده در ناتو است و بنابراین مشخص نیست که سوابق جدید ترکیه آن را حفظ خواهد کرد یا خیر. ، توجه برای مدت طولانی.

311311

دکمه بازگشت به بالا