اجتماعی

عکس | رمزگشایی شگفت انگیز از دلبستگی گرگ‌ها به انسان‌ها !

به گزارش سلام آنلاین، مجله Ecology and Evolution در گزارشی به ارتباط گرگ ها با انسان در بسیاری از موارد اشاره کرد.

محققان دانشگاه استکهلم در سوئد آزمایش‌های رفتاری را بر روی 10 گرگ و 12 سگ انجام دادند، به‌ویژه برای تعیین کمیت رفتار دلبستگی تاریک سگ‌سانان، زیرگونه‌ای از سگ‌ها (و از جمله سگ‌های اهلی) گرگ، سگ دیوانه و روباه. شغال ها، دینگوها و بسیاری از گونه های دیگر از پستانداران سگ موجود و منقرض شده) طراحی شدند.

بیشتر بخوانید:

در طول آزمایش، گرگ 23 هفته ای به طور خود به خود بین آشنایان و غریبه ها تمایز قائل شد و سگ ها رفتار مشابهی داشتند و در واقع با آشنایان با وابستگی صمیمی تر و صمیمی تر بودند. علاوه بر این، حضور افراد آشنا با گرگ ها به عنوان استرس زا در جامعه عمل می کند و در شرایط استرس زا باعث آرامش آنها می شود.

این یافته‌ها بر اساس شواهدی است که با این فرضیه که سگ‌ها توانایی پیوند با انسان‌ها را پس از 15000 سال پیش پرورش یافته‌اند، در تناقض است.

دکتر کریستینا هانسویت، دکترای اخلاق در دانشگاه استکهلم در سوئد گفت: «ما نیاز به یک بررسی کامل را احساس می کنیم. با مطالعات قبلی که به سوال ما کمک زیادی کرده است، فکر می کنم اکنون زمان خوبی است تا این ایده را مطرح کنیم که اگر تغییری در نگرش نسبت به انسان در گرگ ها ایجاد شود، این رفتار می تواند اهداف بالقوه ای برای فشارهای اولیه استخدام باشد. در هنگام پرورش سگ استفاده می شود.

داستان ارتباط گرگ با انسان را توضیح دهید

دکتر هانسن بسیار علاقه مند به درک این موضوع است که حیوانات خانگی چگونه بر رفتار آنها تأثیر می گذارند. برای تحقیق، او و هم تیمی هایش از ده سالگی به پرورش گرگ و توله سگ می پرداختند و رفتار آنها را آزمایش می کردند. در یکی از این تست ها، یک آشنا و یک غریبه وارد اتاق آزمایش می شوند تا موقعیتی عجیب و استرس زا برای حیوان ایجاد کنند.

راز اساسی این آزمایش، که در ابتدا برای ارزیابی ارتباط در نوزادان انسان ایجاد شد، تحریک رفتارهای ارتباطی، از جمله جستجو و تلاش برای نزدیک شدن به انسان، ایجاد یک محیط ناپایدار بود.

در واقع آنچه محققان در این آزمایش عجیب و غریب به دنبال آن هستند این است که آیا گرگ ها و سگ ها می توانند آشنایان و غریبه ها را تشخیص دهند یا خیر. آیا در ملاقات با آشنایان بیشتر از غریبه ها محبت نشان می دهند و وقت خود را صرف دیدار و ارتباط با آنها می کنند؟بیشتر یا نه؟ اگر سگ ها و گرگ ها رفتاری مشابه و برابر داشته باشند، به این معنی است که این توانایی فقط برای سگ ها نیست و به خصوص در سگ ها تکامل نمی یابد.

بیشتر بخوانید:

دکتر هانسن گفت: این چیزی است که ما دیدیم. واضح است که گرگ ها مانند سگ ها افرادی را ترجیح می دهند که با غریبه ها آشنا هستند. اما جالب‌تر این است که وقتی سگ تحت تأثیر شرایط آزمایشی قرار نمی‌گیرد، گرگ تحت تأثیر قرار می‌گیرد. آنها در اتاق آزمون راه می روند. از این گذشته ، آنچه قابل توجه است این است که وقتی آشنایان یا کسانی که گرگ دارند تمام زندگی خود را پر می کنند ، دوباره وارد آزمایشگاه می شوند ، از راه رفتن منصرف می شوند. این بدان معناست که آشنایان به عنوان سپری برای محافظت و جلوگیری از استرس اجتماعی برای گرگ ها عمل می کنند. من گمان می کنم این قبلا در گرگ ها مطالعه شده است. و این مکمل وجود پیوندهای قوی بین حیوانات و افراد آشنا است.

دکتر هانسن در ادامه خاطرنشان می کند که شباهت های بین سگ ها و گرگ ها می تواند به ما چیزهای مهمی را در مورد منشاء رفتاری که در سگ ها می بینیم به ما بگوید. البته ممکن است برای برخی افراد تعجب آور باشد که گرگ ها می توانند از این طریق با انسان ها ارتباط برقرار کنند، اما به گفته دکتر هانسن، منطقی به نظر می رسد: “آن گرگ ارتباط و وابستگی را نشان می دهد. “انتخاب عالی انسان. انتخاب زودهنگام سگ. “

دکتر هانسن اکنون به داده‌های جمع‌آوری‌شده توسط او و تیمش در طول سه سال توسط پرورش گرگ‌ها و سگ‌ها در شرایط یکسان نگاه می‌کند تا درباره تفاوت‌ها و شباهت‌های رفتاری آنها بیشتر بداند.

5858

دکمه بازگشت به بالا