علمی و پزشکی

عکس | بررسی نسخه فیس لیفت MG 3، هاچبک جدید بازار ایران

تاخیر در واردات خودرو یا تعلل عمدی آن وضعیت فعلی بازار را نامشخص کرده است. برخی از مشتریان منتظر ورود خودروهای خارجی به کشور هستند تا بتوانند با سرمایه کمتری خودروهای باکیفیت بخرند و فروشندگان نیز منتظر محصولات خودرویی گرانتر باشند.

بررسی نسخه فیس لیفت ام جی 3

وزارت صنعت، معدن و تجارت پس از ماه‌ها عقب‌نشینی و بحث در مورد مقررات واردات با شورای اسلامی، سرانجام اولین فهرست خودروهای وارداتی و شرکت‌های مجاز واردات را تایید و منتشر کرد. با این اوصاف، برخی از خودروهایی که در ماه های آینده در بازار خواهند بود، از قبل می دانند.

بررسی نسخه فیس لیفت ام جی 3

یکی از خودروهای جذابی که وارد بازار کشور می شود، ام جی 3 است. این هاچ بک مدت هاست که به همت مدیا موتورز در خیابان های کشورمان حضور داشته و حالا ارتقای آن با امکانات بهبود یافته و بیشتر به دست مشتریان می رسد.ایران.

به همین دلیل تصمیم گرفتیم سری به MG3 بزنیم و مشخصات، طراحی و تجهیزات را زیر ذره بین بگذاریم تا ببینیم هزینه خرید چقدر است. در ادامه با معرفی کوتاه این خودرو همراه باشید.

ظاهر ام جی 3 مدل 2022

این اولین بار در سال 2008 بود که MG 3 به بازار عرضه شد و در واقع خودروی جدیدی به حساب نمی آمد. زیرا محصولی به نام Rover Streetwise است. در آن زمان، انتقادات زیادی به طراحی بیرونی این خودرو وجود داشت، زیرا این خودرو قدیمی به حساب می آمد.

با گذشت سه سال از اولین عرضه این خودرو، نسل دوم MG3 وارد بازار شد و این بار می تواند توجه مشتریان جوان را به خود جلب کند. این بار ام جی 3 هاچ بک غبارآلود بود و دو سال بعد یک بالابر کوتاه جلو تولید و عرضه شد. یک سال بعد این پروموشن توسط مدیا موتورز به کشورمان معرفی شد اما متاسفانه با استقبال خوبی مواجه نشد و پس از یک سال از لیست فروش مدیا موتورز خارج شد.

بررسی نسخه فیس لیفت ام جی 3

MG3 که امروز به بررسی آن خواهیم پرداخت، دومین خودرو از سری خودروهای هاچ بک است. این محصول در سال 2018 وارد خط تولید شد و برخلاف نسخه قبلی Noise-Free، دومین فیس لیفت محبوب Dell شد و تجربه فروش بسیار خوبی داشت.

در بالابر جلوی دوم MG3 تغییرات متعددی در قسمت جلویی خودرو قابل مشاهده است. یکی از پرطرفدارترین کراس اوورهای MG، MG ZS است و طراحی جلوی MG3 شبیه به جلوی این کراس اوور است. چراغ‌های جلو روشن هستند و جلوپنجره بزرگ است، اما ظاهر اسپرت ثابت باقی می‌ماند. سایر قسمت های ام جی 3 تغییر چندانی نکرده اند و تنها گرافیک رینگ چرخ ها، شاسی و چراغ های عقب اندکی بهبود یافته است.

طراحان داخلی این هاچ بک جذاب سنگی در این قسمت نگذاشتند و بیشتر انرژی خود را در این قسمت صرف کردند. این کابین مشابه نسخه قبلی نیست و از جمله تغییرات آن می توان به فرمان اسپرت، مانیتور بزرگ و تزئینات نقره ای و مشکی داشبورد اشاره کرد. به طور کلی می توان گفت که کابین خودرو دیگر به صرفه نیست و جلوه ای مدرن و لوکس دارد.

بررسی نسخه فیس لیفت ام جی 3

مشخصات ام جی 3 مدل 2022

در زیر کاپوت هاچ بک MG3 دو نوع موتور وجود دارد و نیروی رانش از طریق دو گیربکس به محور جلو منتقل می شود. اولین موتور یک موتور 1.3 لیتری طبیعی بود که نیرو را از طریق یک گیربکس پنج سرعته دستی به محور جلو منتقل می کرد. به نظر می رسد این موتور و این مدل MG 3 وارد کشور ما نخواهد شد.

موتور 1.5 لیتری دوم به همان اندازه طبیعی است که در نسخه های 2014 و 2015 با آن مواجه شده ایم. البته در حال حاضر موتور ارتقا یافته و می تواند حداکثر 117 اسب بخار قدرت و 150 نیوتن متر گشتاور تولید کند. گیربکس این دستگاه 4 سرعته اتوماتیک می باشد.

هاچ بک MG3 در هر 100 کیلومتر 5.9 لیتر مصرف خواهد کرد. با توجه به تجربه بازار محلی ما در رانندگی با این خودرو، می توانیم شتاب 0 تا 100 آن را در 11 ثانیه تخمین بزنیم. این رقم برای یک مینی بوس مناسب است. باک بنزین ام جی 3 45 لیتر و حجم باک بنزین 285 لیتر است که شاید برای سفر انتخاب خوبی نباشد.

مزایای لیفت صورت MG 3 2022

همانطور که حدس زده اید MG3 خودرویی اقتصادی و اقتصادی است و نباید انتظار تجهیزات و آپشن های زیادی از آن داشته باشیم. البته با قیمتی که دارد و برندی که دارد آن را یک هاچ بک جذاب و منحصر به فرد می داند.

کابین MG3

تهویه مطبوع، کنترل سواری، دستگاه پارک عقب، دوربین دید عقب، سنسور فشار تایر (TPMS)، نور روز چندرسانه‌ای با مانیتور لمسی و ناوبری سقف خورشیدی، شیشه‌های برقی، تثبیت‌کننده الکترونیکی (ESP)، کنترل کشش (TCS))، شروع کوهنوردی کنترل (HAC) و 6 ایربگ 10.

لازم به ذکر است که این خودرو جزو محصولات زیر 10 هزار دلاری بازار خواهد بود و شاید برای صرفه جویی بیشتر، به دلیل وارداتی بودن خودروهای سری فول، امکان عرضه همزمان به بازار را نداشته باشد. سطح قیمت 10000 دلار را حفظ کنید. به عنوان مثال، مدل های وارداتی ممکن است ویژگی هایی مانند کروز کنترل یا کیسه هوای پرده ای نداشته باشند.

آخرین کلمه

در نهایت باید گفت فیس لیفت هاچ بک ام جی 3 نسبت به مدل های قبلی ظاهر جذاب تری دارد و مورد استقبال مشتریان قرار گرفته است. اگرچه این خودرو کوچک و مناسب برای مصارف شهری است، اما مشخصات و آپشن های رفاهی قابل قبولی را در اختیار خریداران قرار می دهد.

ام جی 3

البته، در بازار محلی ما، مشتریان ترجیح می دهند با قیمتی که برای هاچ بک MG 3 می پردازند، خودروی بزرگتر بخرند، بنابراین می توان از آن نه تنها در شهر، بلکه در هر دو استفاده کرد. کاربری شهری. اما به نظر می رسد پس از سال ها عدم وجود چنین قطعاتی در ایران فضای چنین خودرویی را احساس می کند.

تنها نکته ای که این واردکننده خودرو باید مد نظر داشته باشد این است که با مدیوموتورز اشتباه نکند و قطعا در بازاریابی و خدمات پس از فروش قوی و تاثیرگذار ظاهر شود. این خودرو در بریتانیا با قیمتی بین 12700 تا 14300 فروخته می شود. ام جی 3 در بازار چین ارزانتر است و به احتمال زیاد در ابتدا شاهد ورود یکی از این نسخه های اقتصادی به کشور خواهیم بود.

227227

دکمه بازگشت به بالا