اقتصادی

برنج پاکستانی جای رقیب هندی را در بازار ایران گرفت

از آنجا که تجارت هند با ایران به دلیل مشکلات بانکی ناشی از تحریم های آمریکا پیچیده تر شد ، ایران تأمین برنج از پاکستان را آغاز کرد.

به گزارش سلام آنلاین ، ایران تأمین برنج باسماتی از پاکستان را برای تأمین نیازهای خود آغاز کرده است. این امر باعث نگرانی صادرکنندگان هندی شده است که به دلیل بدهی بد صادرات خود را متوقف کرده اند. با این حال ، وینود کال ، مدیر اجرایی انجمن صادر کنندگان برنج هند ، اصرار داشت که این وضعیت برای مدت کوتاهی ادامه خواهد یافت و هند پس از تسویه بدهی صادرات خود را از سر خواهد گرفت. وی همچنین خاطرنشان کرد که حضور طولانی مدت پاکستان در ایران برای هند مشکل ساز خواهد شد زیرا ایران مقصد 34٪ ​​صادرات برنج باسماتی هند است. علاوه بر این ، هند باید تجارت خود را با ایران در اسرع وقت از سر گیرد زیرا انتظار می رود امسال محصولات باسماتی بیشتری تولید شود.

تحریم های ایالات متحده اجرای سازوکار حل و فصل با ایران را برای هند دشوار کرده است. وزارت تجارت و صنعت هند در تلاش است تا شبکه اعتباری محدود خود را از طریق بانک اگزیم برای ایران گسترش دهد.

آجی صحایی مدیر عامل FIEO می گوید امسال صادرات برنج باسماتی هند تحت تأثیر قرار گرفته است. ایران و هند به مدت یک سال در حال مذاکره در مورد سیستم های مین روبی هستند. ایران گفته است که در ازای دریافت کود از هند برنج ، شکر و دارو خریداری خواهد کرد ، اما دولت هند گفته است که به دلیل قیمت صادرات باسماتی به دلیل تعلیق ، کودی سود نخواهد داشت. خرید نفت از ایران.

آمارهای CRISIL نشان می دهد که ایران سالانه حدود 1.3 میلیون تن برنج از هند وارد می کند ، اما به دلیل مشکلات بدهی تجارت امسال 20 درصد کاهش می یابد. صادرکنندگان به دلیل تأخیر در پرداخت 1700 روپیه فروش برنج به ایران را متوقف کرده اند.

در مجموع انتظار می رود هند امسال 8 میلیون تن برنج صادر کند ، بنابراین برای فروش محصول نیاز به گسترش بازار دارد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا