علمی و پزشکی

عوارض مصرف بیش از حد کافئین چیست؟

طبق گفته FDA ، یک قاشق چایخوری کافئین معادل 28 فنجان قهوه است ، به همین دلیل فروش کافئین در بسیاری از کشورهای جهان ممنوع است. این ممنوعیت ناشی از کشته شدن چندین نفر در سالهای اخیر است.

پیامدهای کافئین بسیار زیاد!

گزارش جدید به سرپرستی دکتر ربکا هورستن نشان می دهد اگر زیاد کافئین مصرف کنید چه اتفاقی می افتد. این گزارش مربوط به یک بیمار 26 ساله است که دو قاشق کافئین (حدود 20 گرم) مصرف کرده است. این معادل 50 تا 60 فنجان قهوه است ، که گائین و همکارانش می گویند برای از بین بردن کافی است.

به گفته محققان ، مصرف بیش از 1 تا 2 گرم صدمات جدی به بدن وارد می کند. عوارض جانبی جدی در هنگام مصرف بیش از 5 گرم کافئین یا غلظت خون بالای 80 میلی گرم در لیتر رخ می دهد. در بیماران ، میزان کافئین به 147 میلی گرم در لیتر و دوز کشنده رسیده است. قبل از مداوا ، بیماران علائمی از قبیل تنگی نفس ، تعریق ، اضطراب و مشکلات تنفسی ، ضربان قلب غیر طبیعی و فشار خون بالا و فشار خون پایین را که توسط پزشک معالجه می شد ، داشتند. ECG او یک ریتم قلب غیرطبیعی به نام چند راه هوایی نشان داد و آزمایشات نشان داد که نوعی اسید بنام اسید گوارش به همراه آلکالوز تنفسی وجود دارد (عدم تعادل دی اکسید کربن و اکسیژن موجود در خون). تعداد گلبولهای سفید نیز افزایش می یابد.

این بیمار پس از مراجعه به بیمارستان برای از بین بردن مسمومیت با کافئین ، مراقبت های ویژه ای دریافت کرد.

اگرچه دستورالعمل رسمی برای مصرف زیاد کافئین وجود ندارد ، اما مصرف کافئین خطرناک است.

sciencealert.com

2121

دکمه بازگشت به بالا