علمی و پزشکیتازه های کسب و کار

عوارض عقیم سازی گربه نر چیست؟

برای مراقبت های بعد از جراحی مواردی وجود دارد که باید رعایت کنید و پزشک در این باره راهنماییتان میکنید. نقاهتگاه یا پناهگاهی را تصور کنید که ۴۰ سگ ماده و ۱۰ سگ نر دارد و این سگها به محیط بیرون دسترسی ندارند و برای نقاهتگاه یا پناهگاه امکان عقیم کردن ۴۰ سگ ماده وجود ندارد. انجام این عمل جراحی با وجود این که احتمال مشکلات و عفونت های رحمی را کاهش می دهد از وقوع آن ها به طور کامل جلوگیری نمی کند. یکی از دلایلی این عمل فوایدی را به دنبال دارد، کاهش بیماریها در گربه بانمکتان است. امکان ابتلا به سرطان سینه کاهش مییابد. مناسب ترین روش برای عقیم کردن سگ ماده برداشت کامل رحم به همراه تخمدان هاست. برداشت رحم به تنهایی نیز با وجود این که مانع بروز آبستنی می شود ولی فعالیت جنسی سگ را متوقف نکرده و دوره های او همچنان ادامه خواهد داشت. عقیم کردن پس از خونریزی اول احتمال ابتلا به سرطان پستان را به هفت درصد و بعد از خونریزی دوم به ۲۵ درصد میرساند. پیشگیری از سرطان غدد پستانی : سگ ماده ای که قبل از شروع اولین سیکل فحلی خود عقیم می شود احتمال ابتلا به سزطان پستان در آن تقریبا صفر است.

مورد بعدی عقیم کردن سریع و زودتر از سن تعیین شده در 20 درصد از سگ ماده منجر به بی اختیاری ادرار می شود. گربه های عقیم اغلب از سنگ های مجاری ادراری رنج می برند، به خصوص اگر دچار اضافه وزن نیز باشند، چرا که آب کمتری می نوشند و در نتیجه ادرار کمتری تولید می کنند. سگ های نر عقیم شده حتی در کنار سگ های ماده غیرعقیم نیز آرام و قرار دارند. همچنین در کمپینی دیگر به حضور دست جمعی سگ ها در زمان استراحت شبانگاهی اشاره و اینگونه ثبت شده است که منطقه گلستان شمالی، محدوه بلوار بیات، بلوار هاشمی، ذاکری و اطراف آن از معضل سگ های ولگرد و فراوانی آن که تهدیدی برای امنیت و سلامت اهالی است، رنج میبرد، این مشکل در طول شب و در بازه زمانی استراحت شبانه صد چندان میشود به نحوی که از حدود ساعت 3 نیمه شب تا حدود طلوع خورشید، به صورت دست جمعی شروع به پارسهای شبانه می کنند که نه تنها موجب سلب آسایش از ساکنین این منطقه گردیده است بلکه تنشهای عصبی و ناراحتیهای قلبی را نیز برای برخی موجب شده است لذا ساکنین این مناطق تقاضا دارند که در راستای احقاق حقوق شهروندیشان هر چه سریعتر و قبل از آنکه فاجعه غیرقابل جبرانی پیش بیاید، نسبت به جمعآوری سگهای ولگرد اقدام گردد.

عوارض عقیم سازی گربه نر

بسیاری از صاحبان گربه ها، از عقیم سازی و بیهوشی پت خود هراس دارند اما اگر از فواید عقیم سازی گربه مطلع باشند، زودتر از اینکه سلامت بدنی حیوان خود را در خطر بیندازند، اقدام به عقیم سازی می کنند. به عنوان ابتداییترن هزینه هم توجه شما را به هزینه حاصل از تولیدمثل و افزایش جمعیت حیوان خانگی جلب میکنیم. روح الله خوشبخت ادامه داد: مهمترین معضلات و مشکلات ناشی از افزایش جمعیت سگهای ولگرد، شیوع بیماریهای قابل انتقال بین حیوان و انسان، افزایش آن در جمعیت دامی و انسان، انتقال بسیاری از بیماریها از سگ به انسان میباشد و از جمله مهمترین آنها میتوان به بیماریهایی نظیر هاری، کیست هیداتیک، سالک، کالاآزار، لاروهای مهاجر احشایی بروسلوز و لپتوسپیروز اشاره کرد. چون گربه ها به دلیل وجود غذا و سرپناه جایی را برای زندگی انتخاب می کنند و اگر آنها را از بین ببریم گربههای باقیمانده با تولید مثل سعی می کنند کمبود جمعیت گروه را جبران کنند و یا گربههای جدید به داخل گروه نقل مکان می کنند.

قیمت عقیم سازی سگ

برای جلوگیری از آوردن تعداد بسیار زیاد گربه بهتر است که گربه را عقیم نمود. همچنین از به وجود آمدن تومور های پستانی با درصد بسیار بالایی جلوگیری به عمل می آورد. بیضه های نهفته مستعد تبدیل شدن به تومور هستند و همچنین امکان پیچ خوردگی یا تابیده شدن روی محور بند بیضه وجود دارد که میتواند باعث ایجاد التهابات خطرناکی شود . به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، ثبت چندین کمپین جولان سگها در سامانه فارس من خبرگزاری فارس و حمایت شدن آن توسط افراد مناطق، حکایت از ناراضی بودن شهروندان از عدم مدیریت صحیح شهری دارد و در همین راستا در کمپینی نوشته شد: بانوان و رهگذران شهرک آرین شیراز از وجود سگهای ولگرد در امان نیستند چرا که این عزیزان وقتی برای پیادهروی به فضای سبز مراجعه میکنند با حملهور شدن سگها مواجه میشوند که دیگر به خاطر ترس از این ناامنی در منزل ماندن را به پیادهروی در پارکها ترجیح میدهند.

عقیم سازی حیوانات کار درستی است؟

دکمه بازگشت به بالا