اجتماعی

علل کاهش سن بلوغ پسران به مقطع دبستان/نقش کمرنگ استفاده از معلمان زن در این پدیده

کاهش سن بزرگسالی تا بلوغ از دیرباز مورد توجه فعالان کودک ، روانشناسان و به ویژه خانواده ها بوده است. در حالی که نمی توان از نقش عظیم رسانه های اینترنتی ، بازی های رایانه ای ، برنامه ها و کارتون های کودکان و … چشم پوشی کرد. اخیراً ، مشاوران سازمان برنامه ریزی آموزش و تحقیقات ایران ، كه به بلوغ جنسی درصد بالایی از پسران در كلاسهای 5 و 6 اشاره می كنند ، خواستار حمایت از حقوق روانی و استفاده از آنها شدند. جنس سوم نیز. ) معلم مدرسه پسرانه.

به گزارش سلام آنلاین. دکتر گوام علی افروز ، یکی از اعضای هیئت مدیره سازمان تحقیقات و برنامه ریزی آموزش ایران و رئیس سابق سازمان روانشناسی و مشاوره ، اخیراً بر لزوم حمایت از حقوق عاطفی و تعلیم و تربیت دانش آموزان تأکید کرد. وی با درصد دانش آموزان کلاس 5 و 6 اظهار داشت: “آقا! پسران ، دانش آموزان حق دارند از معلمان مهربان ، صبور ، باهوش و خلاق لذت ببرند.” این برای رشد شدید شخصیت آنها بسیار مهم است.

اما س isال این است که آیا استفاده از معلمان زن در مدارس ابتدایی پسران تأثیر بسزایی در کاهش بلوغ آنها دارد؟ و آیا راه حل این مشکل استفاده از معلمان مطلق تراجنسیتی برای تحصیل در پسران است؟

دکتر فریبرز دارتاج ، رئیس انجمن روانشناسی تربیتی ایرانوی با اشاره به کاهش سن بلوغ پسران و رسیدن به سن دبستان به سلام آنلاین گفت: در کشورهای غربی این پدیده از نظر آماری زیاد است اما در کشور ما نیز وجود دارد. وجود معلمان زن برای پسران در دبستان نیز ممکن است یکی از دلایل بسیاری در کاهش بزرگسالی باشد ، اما سهم و نقش آن در ارتباط با سایر عوامل از نظر آماری قابل توجه نیست.

مفهوم کاهش بلوغ با توجه به یک عامل

وی با بیان اینکه دیدگاه تک عاملی در مورد پدیده کاهش سن بزرگسالی پسران به سن دبستان و انتظار برای رفع مشکل پس از حذف همان عامل ، دیدگاه کاهش این مشکل است آیا جنس مخالف است و یک اولویت محسوب می شود ، نه خلفی ؛ بنابراین ، دیدن همه عوامل در کنار هم و انجام اقدامات م effectiveثر و متناسب برای کاهش تأثیر آن می تواند مفید باشد.

اعضای شورای مرکزی سازمان ملی روانشناسی و مشاوره ، کاهش اعتماد خانواده و ضعف اثربخشی خانواده و فردگرایی بیش از حد را مهمترین دلایل روانشناختی در کاهش افسردگی می دانند. بزرگسالان و بیشتر: با مخالفان جدی روبرو می شوند. مانند رسانه های جدید ، پروژه کاهش بلوغ به پایان می رسد و توسط محققان بی شماری به اثبات رسیده است ، عواقب جدایی ناپذیر سازش های آینده شامل ایجاد فضای بدبینی و بدبینی پس از ازدواج است. طلاق خیانت ، اختلاف در خانواده و خانواده را افزایش می دهد ، یا افزایش استرس و شناخت – رفتارهای رفتاری ، مانند اختلال در تعارض عاطفی ، افت تحصیلی ، وابستگی عاطفی ، خودکشی ، برداشت های منفی. از لحاظ ظاهری ، ناراحتی و حالت عاطفی بالا ، احساس ناامیدی در صورت ترک باعث ایجاد تمایل به تنوع ، پنهان کاری و تحریف می شود. هویت ، هویت ، روابط جنسی خارج از چارچوب رسمی ازدواج و تشکیل خانواده ، رابطه جنسی قبل از ازدواج و موارد بیشمار دیگر.

برنامه های بمب گذاری ماهواره ای و رسانه ای و کاهش بلوغ دانشجویی

اعضای هیئت علمی علامه طباطبایی دانشگاه معتقدند که دانشجویان ما امروز تحت تأثیر بمب گذاری ، برنامه های ماهواره ای و رسانه ای و سبک لباس ، ژانرهای موسیقی ، بازی های رایانه ای ، فیلم های ماهواره ای ، حالات خانوادگی قرار دارند. لباس اعضای بزرگتر خانواده و بسیاری از عوامل دیگر باعث کاهش تعداد بزرگسالانی می شود که قدرت توضیح بیش از مواجهه با معلمان جنس مخالف را دارند.

داتا در بخش دیگری از سخنان خود درباره عشق برخی از دانش آموزان به معلمان دگرجنسگرایانه اظهار داشت: هنگامی که ما در مورد عشق بین جنس مخالف و بدون صمیمیت صحبت می کنیم ، در مورد پیشرفت اجتماعی قابل توجهی صحبت می کنیم. یکی که تأثیر ساختاری زیادی دارد. خانواده ها و ازدواج ها را رها می کند و با گذشت زمان ساختار و کیفیت آموزش با چالش های جدی روبرو می شود.

“خود پیروان” معلمان همجنسگرا را دوست دارند

وی عشق برخی دانش آموزان به معلمین جنس مخالف از جمله عشق به خود ، تمرکز بر خواسته ها و احساسات شخصی را در نظر گرفت و ادامه داد: این عشق یک عشق و رنگ واقعی است و یک عشق واقعی نیست. در زمینه عشق ورزی ، ما عشق را معیاری می دانیم که در زمینه های مناسب مانند ازدواج و تشکیل خانواده و زن و مرد در زمینه عشق به یکدیگر و از طریق این معیارها ، دانش و تمرین را برای جنس مخالف فراهم می کند. می تواند باعث شود هر دو طرف منتظر پاسخ یکدیگر نباشند ، اما با آنها روح و جان و از خودگذشتگی ، دلسوزی و عطوفت را هماهنگ کرده و گرما و بنیان خانواده را تأمین کنند. و چنین عشقی عشق واقعی است.

رئیس انجمن روانشناسی آموزش و پرورش ایران با اشاره به شخصیت چنین دانش آموزانی که به یک دلیل یا دلیل دیگر عاشق معلم خود می شوند خاطرنشان کرد: عدم علاقه یا کمبود مهارت های اجتماعی ، ترس ، صمیمیت ، تجربه عاطفی و ضعف. ، حسادت عاطفی ، عدم تمایل به داشتن صمیمیت طولانی مدت و از بین رفتن احساسات و اعتماد به نفس در یک علت فردی علاوه بر تمایل به ایجاد روابط صمیمی با جنس مخالف ؛ از تعهد به آن رابطه عاشقانه ابا داشته باشید. طبق چندین مطالعه روانشناختی ، گروههایی از افرادی که مدتی عاشق می شوند ، شناخته می شوند که به راحتی بی اعتماد هستند و بنابراین در روابط خود با جنس مخالف بسیار متنوع هستند.

به گفته داتجا ، بر اساس کارهای تحقیقاتی عمیق و برجسته ای که به موضوع عشق ورزیدن با روش های مذهبی می پردازد ، اصلی ترین شرایط علیتی که افراد برای انجام چنین عشقی ایجاد می کنند ، مبتنی بر تجربیات زندگی انسان است. این برنامه بر باورهای مذهبی ، محیط خانوادگی و کنترل والدین ، ​​چالش های اخلاقی و تجربی ، تغییر در هویت های فردی ، اجتماعی و فرهنگی و شناسایی رسانه های جدید ، شدت و آسیب پذیری عوامل فردی می تواند در تسهیل یا جلوگیری از بروز چنین مواردی نقش داشته باشد. یک پدیده

اعضای شورای مرکزی روانپزشکی و مشاوره چنین شکل گیری طبیعی را در نظر نگرفتند و افزودند که اگرچه شکل گیری عشق دگرجنس گرایانه مفهومی جهانی است و همان نگرش های اساسی را می توان در همه جوامع مشاهده کرد اما در محیط های مختلف فرهنگی. فرم اسکن دیگری طول می کشد. در حالی که تجارب مختلف آموزشی ، هماهنگی و دقت فردی می تواند بر جنبه فردی عشق ورزیدن تأثیر بگذارد.

وی همچنین گفت كه بسیاری از مطالعات تأثیر تجربیات اولیه فرزندان در خانواده ، كیفیت ارتباط كودك با والدین ، ​​دوستان و سایر چهره هایی را كه وی با رابطه تنگاتنگ و عشق كودك مرتبط است ، نشان داده است. با دیگران.

نقش رسانه های مجازی و رسانه های اجتماعی در امور عاشقانه غیر طبیعی

یکی از اعضای دانشکده علامه طباطبایی افزود: “بنابراین فاصله عاطفی کودکان می تواند مبنای محکمی برای چنین رفتاری در روابط متقابل عشق ورزیدن در آینده باشد.” البته این تنها دلیل نیست. از نقش رسانه های غربی مانند ماهواره و اینترنت برای این افراد نباید غافل شد. مطالعات اخیر دانشجویان دکتری نشان داده است که نقش ماهواره ها ، رسانه ها و شبکه های اجتماعی مجازی به مراتب بیشتر از عملکردهای یک تعطیلات احساسی است.

استفاده از معلم دگرجنسگرایانه برای جلوگیری از عشق غیر طبیعی غیر حرفه ای نیست.

وی گفت: “وجود معلمان دگرباش جنسی ، یک فضای آموزشی سالم ایجاد می کند ، این واقع بینانه و مشهود است و تا آنجا که ممکن است باید فضای لازم برای دریافت دانش آموزان فراهم شود.” تجربیات با معلمان دگرباشان جنسی از ابتدای تحصیل و این بخشی حقوق روانشناختی و آموزشی آنها. “اما بر اساس این دیدگاه که اگر به تفکیک جنسیتی برای معلمان اعتقاد داشته باشیم ، با از بین رفتن این پدیده روبرو خواهیم شد. در هر صورت ، نادرست و غیر ماهر است.

دارتاج گفت: بهبود فضای آموزشی و فضای آموزشی به عوامل مختلفی بستگی دارد. ارزشها و نگرشهای فردی ، زمینه های مذهبی و برانگیختگی اخلاقی ، مانند شرم و گناه ، سابقه روابط نزدیک در خانواده و حتی سطحی از خودآموزی که امکان تقابل با جنس مخالف را فراهم کند. همچنین تأثیرگذار. فضای آموزشی دانشگاه را با مدرسه مقایسه کنید. بنابراین ، پدیده عشق ورزیدن بین دانش آموزان و معلمان تراجنسیتی تنها عامل نیست ، اگر فکر کنیم تفکیک جنسیتی رخ داده است ، این امر برای دانش آموزان در سایر زمینه های زندگی و تعاملات اجتماعی رخ نخواهد داد. با این حال ، همانطور که قبلاً ذکر شد ، می توان از همجنس گرایی معلمان و دانش آموزان در آن زمان و در آن محیط اجتماعی جلوگیری کرد.

الزامات همراه با م institutionsسسات استاندارد با مسسات آموزشی

به گفته رئیس انجمن روانشناسی تربیتی ، اگر شخصی با ایمان ضعیف دچار ناراحتی شدید عاطفی در مقابل والدین خود شود ، تحت تأثیر گروههای دگرجنسگرایانه قرار می گیرد یا تحت تأثیر رسانه های اجتماعی جدید و شبکه های اجتماعی مجازی قرار می گیرد. البته ، در خارج از محیط آموزشی ، رفتار جنسی پرخطر دنبال خواهد شد. بنابراین ، م ifسسات آموزشی می توانند در کنترل این پدیده موفق باشند ، در صورتی که سایر م institutionsسسات استاندارد مانند خانواده ها و رسانه ها به یکدیگر نزدیک باشند و عملیات یکدیگر را به خطر نیندازند ، زیرا م institutionsسسات آموزشی نمی توانند یک طرفه بروند و م institutionsسسات خانواده از راه های دیگری برخوردار هستند.

اهمیت آگاهی و افزایش دانش رسانه ای

اعضای شورای مرکزی انجمن روانشناسی و مشاوره کشور راه حلهایی را برای موارد مطرح شده و روشن ارائه می دهند: اول ، با بهبود سواد روزنامه نگاری کودکان ، زمینه استفاده از ماهواره و شبکه. سایر جوامع مجازی. باید اصلاح شود. آگاهی خانواده و جوانان از تأثیر و خطرات روابط غیر عادی و علاقه زیاد عمومی.

وی ضمن توصیه به خانواده ها برای توجه ویژه به اهمیت کیفیت روابط صادقانه و سالم در سلامت فرزندان ، تأکید کرد که مربیان مذهبی (علما و دفتریاران) برای تعامل و تقویت ایمان نوجوانان و جوانان با رادیو همکاری می کنند ، ارائه آموزش منحصر به فرد و محبوب. برای تهیه محتوای اخلاقی در موضوعات نوجوانان و جوانان در کتابها ، آموزش ها ، فیلم ها و سریال ها باید قدم هایی برداشته شود. و غیره. به عنوان مثال ، به جای ارائه یک دوره مستقل در زمینه اخلاق در مدرسه یا دو دوره در دانشگاه ، توصیه می شود که در همه مباحث اخلاقی باشد. زیرا روانشناسان دینی معتقدند پرداختن به مسائل اخلاقی در برنامه درسی می تواند تأثیر عمیقی در درک دانش آموزان از اهمیت اخلاق در زمینه های مختلف زندگی از جمله موضوع عشق ورزیدن داشته باشد. در واقع ، مسائل اخلاقی باید به عنوان بخشی جدایی ناپذیر از برنامه درسی در نظر گرفته شود.

در پایان با تأکید بر اهمیت چشم انداز راهبردی رهبر معظم انقلاب در بیانیه مرحله دوم انقلاب اسلامی درباره اهمیت معنویت و اخلاق در جامعه و برجسته سازی نقش رسانه های جدید در نابودی جوانان و جوانان. فعالیت های مرکز ضد معنویت و ضد اخلاق و حمله به قلب پاک جوانان ، نوجوانان و نوزادان در این کشور را از طریق رسانه ها آشکار کرد. بنابراین درگیری با این مراکز وظایف مردم عادی و املاک را روشن می کند و اقدامات هوشمندانه و خردمندانه مردم ، به ویژه مسئولان فرهنگی و دست اندرکاران سیستم آموزش کشور ، به ویژه معلمان و استادان را می طلبد. امیدوارم این مصالحه ها اتفاق بیفتد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا