تازه های کسب و کارعلمی و پزشکی

علائم بارداری پسر در ماه اول با کمک این چند نشانه

اطلاع از علائم بارداری پسر در روزهای اول به شما کمک می کند تا جنسیت جنین خود را در همان ابتدای کار حدس بزنید. گرچه علمی ترین و ساده ترین روش آن است که در پایان هفته ۱۶ با کمک سونوگرافی از جنسیت جنین خود مطلع شوید، اما در میان عوام عقایدی مبنی بر حدس زدن جنسیت جنین از روی علائم و نشانه های مادر وجود دارد که در این مطلب آنها را برای شما بازگو می کنیم. بنابراین اگر می خواهید علائم حاملگی پسر در ماه اول را بدانید به خواندن این مطلب ادامه دهید.

آیا امکان تشخیص جنسیت جنین در روزهای اول بارداری وجود دارد؟

هیچ گاه در هیچ فرهنگی ارجحیت یک جنس بر جنسیت دیگر و یا تمایل به داشتن فرزندی با جنسیت بخصوص پسندیده نیست. فرزندان چه دختر باشند و چه پسر همگی بهترین هدیه های خداوند به مادر و پدر هستند. درگذشته معمولا خانواده ها تعداد فرزندان زیادی داشته اند که گاها براساس شانس و اقبال تعدادی دختر و تعدادی پسر می شدند. امروزه به علل گوناگون از جمله بالا رفتن سن ازدواج، شاغل بودن مادران، تمایل به ادامه تحصیل، مشکلات مالی و … بسیاری از خانواده ها خصوصا در کلان شهرها به یک تا دو فرزند بسنده می کنند.

از این رو آنها برای داشتن جنسیت مورد علاقه شان نمی توانند بارها و بارها شانس خود را امتحان کنند. همین امر سبب شده که روش های تعیین جنسیت جنین قبل از لقاح رواج گسترده ای پیدا کند و بسیاری افراد در تلاش باشند تا جنسیت مورد علاقه خودشان را باردار شوند. حال با تمام این ها و بعد از مثبت شدن تست بارداری، مادر و پدر می خواهند بدانند که آیا تلاش ها موقت آمیز بوده است؟ علائم بارداری پسر در روزهای اول چیست؟ نشانه های بارداری دختر در هفته های اول کدام است؟ حالت دیگر این است که مادر بدون تلاش برای تعیین جنسیت باردار شده است اما اکنون می خواهد بداند که علائم بارداری پسر در ماه اول حاملگی چیست و یا علائم بارداری پسر در هفته اول چگونه بروز می کند.

لازم است بدانید که بهترین و علمی ترین روش اطلاع از جنسیت جنین آن است که در ساده ترین روش تا انتهای هفته ۱۶ بارداری صبر کنید و سپس از طریق سونوگرافی از جنسیت فرشته کوچکتان مطلع گردید. در روش دیگر مادرانی که به هردلیلی از جمله مثبت بودن آزمایش های غربالگری مرحله اول اقدام به انجام CVS، آمنیوسنتز و یا تست سل فری می کنند، می توانند کمی زودتر از این تاریخ یعنی حوالی هفته های ۱۳ تا ۱۵ از جنسیت جنین خود مطلع شوند. امروزه با پیشرفت تکنولوژی و اختراع دستگاه سونوگرافی می توان در دوره بارداری جنسیت جنین را تشخیص داد. پزشک پس از تشکیل اندام جنسی جنین می تواند از طریق سونوگرافی جنسیت جنین را مشخص کند.

امروزه با پیشرفت تکنولوژی و اختراع دستگاه سونوگرافی می‌توان در دوره بارداری جنسیت جنین را تشخیص داد؛ بدین صورت که پزشک پس از تشکیل اندام جنسی جنین می‌تواند از طریق سونوگرافی جنسیت جنین را مشخص کند. حتی چند ثانیه پس از لقاح دیگر نمی توان جنسیت جنین را تغییر داد زیرا بلافاصله پس از ورود اولین اسپرم به تخمک، غشای محکمی در اطراف آن ایجاد می شود که دیگر اجازه ورود اسپرم دیگری را نمی دهد و جنسیت جنین بلافاصله پس از لقاح مشخص می‌شود. وقتی می پرسید که جنسیت جنین در چند هفتگی تشکیل می شود باید به شما بگوییم جنسیت جنین در لحظه بسته شدن نطفه تعیین می‌شود؛ تخمک مادر دارای کروموزوم X است و اسپرم پدر کروموزوم دیگری دارد که می‌تواند X یا Y باشد، ترکیب XX به معنی دختر بودن جنین و ترکیب XY به معنای پسر بودن اوست، این یعنی جنسیت کودک حتی قبل از آنکه جنین شود مشخص‌شده است.

۷۰ نوع ژن مختلف در کروموزوم‌های جنسی وجود دارد که در تعیین جنسیت جنین نقش دارند. در طول دوران بارداری؛ جنین در مجاورت هورمون‌ها و ژن‌های تاثیرگذار، از لحاظ آناتومی، فیزیولوژی و حتی رفتاری تحت تاثیر قرار می‌گیرد. این ژن‌ها در شکل‌گیری شخصیت و ساختار جنین نقش مهمی دارند. همچنین با اتمام هفته نهم بارداری، به کمک یک تست خون ساده به نام آزمایش غیرتهاجمی پیش از تولد (NIPT)، جنسیت جنین با دقت 99% قابل تشخیص می‌باشد.

باید دانست که این آزمایش خطری برای مادر و جنین ندارد و حتی انجام آن به افراد با سابقه بیماری‌های ژنتیکی نیز پیشنهاد می‌شود؛ چراکه آزمایش NIPT در بررسی برخی از ناهنجاری‌های کروموزومی نظیر تریزومی 13 (سندرم پاتو)، تریزومی 18 (سندرم ادوارد) و تریزومی 21 (سندرم داون) هم کاربرد دارد. تشکیل اندام های جنسی جنین در طول هفته‌های اول بارداری ساختار داخلی و خارجی اندام جنسی جنین یکسان است؛ اما پس از گذر زمان غدد جنسی تشکیل خواهد شد. تقریباً ساختار اندام جنسی خارجی جنین در هفته دهم بارداری برای جنین پسر و در هفته دوازدهم بارداری برای جنین دختر قابل مشاهده است.

مراحل تکامل جنسی جنین

بافت اندام جنسی جنین در ابتدا قابلیت تبدیل شدن به اندام جنسی مردانه و زنانه را دارد؛ بدین معنی که جنین در ابتدا دختر یا پسر نیست و جنسیت جنین به اتفاقات دوران جنینی وابسته است. کروموزوم Y حاوی دستور تبدیل شدن جنین به جنس مذکر می‌باشد؛ پس در صورتی که جنین دارای کروموزوم Y باشد جنسیت جنین مذکر خواهد شد. حال اگر جنین کروموزوم Y نداشته باشد، مجراهای موجود به رحم و واژن و گنادهای تمایز نیافته به تخمدان تبدیل خواهد شد.

در صورتی که زوجین تمایل داشته باشند به طور قطع صاحب فرزند دختر یا پسر شوند، می‌بایست به مدت 2 الی 3 ماه پیش از باردرای تحت نظر پزشک قرار گیرند. بااین‌حال، انواع روش‌های پیشنهادی جهت تعیین جنسیت جنین پیش از تولد به شرح زیر می‌باشد: تغذیه و رژیم غذایی خاص خانم و آقا شامل مصرف غذاهای حاوی سطح بالایی از سدیم و پتاسیم جهت پسردارشدن و مصرف کلسیم و منیزیم (موجود در شیر، گوشت قرمز و جگر) جهت دختردار شدن انجام سونوگرافی‌های واژینال جهت تعیین زمان مقاربت و تعیین زمان تخمک‌گذاری و شستشوی واژن انجام روش IVF و به تبع آن، کاشت جنین صددرصد ختر یا پسر درون رحم مادر – روش pgd

جداسازی و شسشوی اسپرم‌های حاوی کروموزوم‌های X یا Y آقا به کمک روش IUI  اقدام به نزدیکی در هنگام تخمک‌گذاری جهت پسردارشدن و نزدیکی چند روز قبل از تخمک‌گذاری جهت داشتن نوزاد دختر یکی از جذاب ترین و بهترین لحظات بارداری فهمیدن جنسیت دختر یا پسر بودن جنین است، این موضوع به خصوص در مورد زوجینی صادق است که جنسیت خاصی را ترجیح می دهند. این زن و مرد ها به قدری هیجان دارند که معمولا نمی توانند تا لحظه سونو گرافی صبر کنند.

بنابراین به فکر استفاده از روش های دیگر تشخیص جنسیت جنین هستند و هر نوع نشانه ای که آن ها را به سمت جنسیت خاص جنین هدایت می کند، دنبال می کنند. برخی از این علایم به دلیل تغییرات فیزیکی و هورمونی مادر باردار، منطقی و قطعی به نظر می رسند اما برخی دیگر کاملا جنبه تفریح و سرگرمی دارند و علمی نیستند. اگر در انتظار تولد یک دختر هستید با مطالعه این مقاله می توانید با تمام شایع ترین علائم مرتبط با جنین دختر آشنا شده و از صحت و سقم آن ها مطلع گردید و پس از آن با روش های دقیق تر و قطعی تر تعیین جنسیت آشنا شوید.

لیلا بنی نعمتی

من لیلا هستم، خبرنگاری که با نگاهی به آینده، مسائل امروز را تحلیل می‌کنم. در این سایت، با بررسی روندهای اجتماعی و اقتصادی، به دنبال درک بهتر چالش‌ها و فرصت‌های پیش روی جامعه در آینده هستم.
دکمه بازگشت به بالا