عبور بیمه شدگان تامین اجتماعی هرمزگان از مرز ۵۴ درصد/ رشد بی‌سابقه ۶ درصدی بیمه‌ها طی یک سال گذشته

عبور بیمه شدگان تامین اجتماعی هرمزگان از مرز ۵۴ درصد/ رشد بی‌سابقه ۶ درصدی بیمه‌ها طی یک سال گذشته

صبح ساحل می نویسد: عباس اکبری در بازدید از مجتمع صبح ساحل به مناسبت هفته ملی تامین اجتماعی گفت: 54 درصد جمعیت هرمزگان تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی هستند و از این سازمان و خدمات سازمان اجتماعی خدمات دریافت می کنند. سازمان حراست از طریق هفده شعبه و پنج نمایندگی در اختیار متقاضیان قرار می گیرد.

وی افزود: در حال حاضر 360 هزار نفر به عنوان بیمه گر اولیه در استان هرمزگان تحت پوشش این سازمان هستند که تعداد افراد تحت تکفل به بیش از 955 هزار نفر می رسد. اکبری گفت: 296 هزار نفر از بیمه شدگان اولیه مرد و 64 هزار نفر زن هستند. وی گفت: در سال گذشته تعداد شرکت های بیمه بزرگ هرمزگان شش درصد افزایش یافت که بیشترین افزایش در ده سال اخیر بوده است.

اکبری با اشاره به مستمری های این سازمان خاطرنشان کرد: مستمری های تامین اجتماعی شامل بازنشسته شویداز بین معلولان و بازماندگان در مجموع 60 هزار و 125 نفر تحت پوشش تامین اجتماعی هرمزگان به عنوان بازنشسته هستند. این مقام مسئول به کارگاه های فعال استانی اشاره کرد و گفت: در حوزه کارگاه های فعال در هرمزگان هم اکنون 31 هزار و 373 کارگاه فعال در استان وجود دارد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 4 درصد افزایش داشته است.

آقای اکبری اظهار داشت: سازمان تامین اجتماعی تعهدات خود را در قبال ارائه خدمات و تعهدات به بیمه گذاران می داند و این تعهدات به دو گروه تعهدات کوتاه مدت و تعهدات بلند مدت تقسیم می شود. اکبری ادامه داد: تعهدات کوتاه مدت به تعهداتی گفته می شود که ممکن است به دلیل مشکلاتی برای بیمه گذار ایجاد شود که از آن جمله می توان به کمک هزینه زایمان، کمک پزشکی، کمک هزینه ازدواج، هزینه ایاب و ذهاب، کمک هزینه ازکارافتادگی، کمک هزینه ترحیم و غرامت استعلاجی اشاره کرد.

وی با بیان اینکه در سال 1402 بیش از یک میلیارد و 350 میلیون ریال برای 24 هزار و 560 فقره تعهد کوتاه مدت در استان هرمزگان پرداخت شده است، گفت: این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل 45 درصد افزایش داشته است. اکبری خاطرنشان کرد: اداره کل تامین اجتماعی استان هرمزگان در سال 1402 در خصوص تعهدات بلندمدت از جمله پرداخت مستمری های تامین اجتماعی بیش از 56 هزار و 960 میلیارد ریال نسبت به سال گذشته 44 درصد افزایش داشته است سال

مدیرکل تامین اجتماعی هرمزگان با بیان اینکه در سال گذشته 5 هزار و 364 مورد جدید مستمری به رقم مستمری این سازمان در هرمزگان اضافه شد که 33 درصد از این موارد سخت و خطرناک بوده است، گفت: در سال 1395، 2017/02/1390 به ثبت رسیده است. وی درباره بیمه زنان خانه دار نیز گفت: زنان خانه دار می توانند یکی از سه نوع قرارداد 12، 14 یا 18 درصدی را برای بیمه خود انتخاب کنند و بر اساس سن و میزان سابقه ای که می پردازند، بازنشسته شده و از خدمات خود بهره مند شوند.

وی در خصوص تساوی حقوق بازنشستگان نیز عنوان کرد که این موضوع در طرح 7 مطرح شد. این در حالی است که هنوز به طور کامل به این سازمان اطلاع رسانی نشده است و تنها در 3 ماهه اول سال تایید می شود که پرداخت ها در این زمینه انجام می شود.

46

دکمه بازگشت به بالا